2014-06-14, 08:56
Medlem
anonymnoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
men för helvete.
så du menar att om du slår en tärning, och du får en sexa - och sen slår den igen - och du får en sexa - så håller tärningen koll på dig? DET förtjänar en

du vet helt klart inget om programmering. visst slår "tärningen" olika siffror varje gång man rullar den. men det är lika enkelt att lägga in undantag t.ex att om den har slagit en 3'a mer än två ggr i rad så ska den ignorera 3'an och rulla tärningen igen tills det blir en annan siffra än just 3. och massvis av såna parametrar finns det givetvis i diablo's RNG system. om man inte lägger in såna begränsningar så medger slumpen ihop med sannolikheten att du får flera likadana drops efter varandra. om du är så dum att du tror att diablo 3's kod bygger enbart på random utan några som helst ramar så har du verkligen noll jävla koll o borde inte vara så där dryg, ok?
Citera
2014-06-14, 09:55
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
du vet helt klart inget om programmering. visst slår "tärningen" olika siffror varje gång man rullar den. men det är lika enkelt att lägga in undantag t.ex att om den har slagit en 3'a mer än två ggr i rad så ska den ignorera 3'an och rulla tärningen igen tills det blir en annan siffra än just 3. och massvis av såna parametrar finns det givetvis i diablo's RNG system. om man inte lägger in såna begränsningar så medger slumpen ihop med sannolikheten att du får flera likadana drops efter varandra. om du är så dum att du tror att diablo 3's kod bygger enbart på random utan några som helst ramar så har du verkligen noll jävla koll o borde inte vara så där dryg, ok?

källa?
Citera
2014-06-14, 10:03
Medlem
ImWorthlesss avatar
Så..
Dagens fundering för Crusader, testade enligt följande:

Set-ring finns.
Köra 5 delar Aka-set

Head, Shoulder, Chest, Boots, Gloves.

Samt 2 Delar Crimson för Cost reduce och Cooldown
Pants, Belt.

har med detta, cirka 7 sekunder som jag står utan "perma" Akarat..

1.7 Mille elemental damage (lightning)

Detta körde jag med innan:

Set-ring finns.
Köra 5 delar Aka-set

Pants, Shoulder, Chest, Boots, Gloves.

The Witching Hour belt samt Andariel Vis. med lightningbuff (CC och AS på head, ingen socket)

Har med detta lite drygt 15 sekunder Cooldown ifrån att kunna ha "perma" Akarat..
Dock, så har jag här 2.34mille elemental. (Lightning)

Hur resonerar ni kring detta, vad är mest optimalt?
Citera
2014-06-14, 10:29
Medlem
Använd det som funkar bäst?
Citera
2014-06-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Därför att på normal så behöver jag inte ''ruggig'' gear osv med dps, utan jag kan använda gear för speed. Såklart får man ju mindre exp, guld och set items när man gör detta på normal, men jag föredrar hellre att gå ner till normal några timmar, skaffa ringen och sedan gå tillbaka och farma rifts på torment för exp, set items och guld.

T.ex mina torment karaktärer är ju byggda för att kunna göra skada, överleva och oftast spela med andra, så 5000 movement speed skulle ju inte vara så nödvändigt i ett torment team, då jag skulle springa ifrån mina kamrater, samt inte hinna döda mobsen i takt med min movement speed.

Men i normal där dör allt hur snabbt jag en springer förbi dem (med action shot), samt att vi splittar ju upp, så det är bara ett + ju snabbare du är.

Därför föredrar jag att ha en ''normal bounty dh'' ^^.

Köper helt klart ditt resonemang, bra förklarat! Däremot så är det bara just ett Set-item som man farmar efter så är det säkert ett bra och effektivt sätt men med tanke på at på T1+ så får man ju "nya" legs? Fast hur stor variation finns det på legsen egentligen? Känns lite som att famla i mörkret om det du säger uppenbarligen funkar för att få Set-items.. Får testa det också!
Citera
2014-06-14, 18:36
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Köper helt klart ditt resonemang, bra förklarat! Däremot så är det bara just ett Set-item som man farmar efter så är det säkert ett bra och effektivt sätt men med tanke på at på T1+ så får man ju "nya" legs? Fast hur stor variation finns det på legsen egentligen? Känns lite som att famla i mörkret om det du säger uppenbarligen funkar för att få Set-items.. Får testa det också!

tror du missupfattat något här.
Man farmar inte bounties för att få set-items.
Då är rifts mycket mycket bättre
Tror inte ens set-items droppar ö.h.t på Normal.

så något har du fått helt om bakfoten.

Det man farmar efter, på normal bounties (act1) är RORG. Eftersom den droppar på Normal-T6.
Senast redigerad av neurogen 2014-06-14 kl. 18:42.
Citera
2014-06-14, 21:53
Medlem
Anbivalents avatar
Saknar bara en stone of jordan sen är jag klar, tänk på att extra dmg från mirrorball inte räknas med i dps där. Samt conflag,burn och unwavering will

http://www.diabloprogress.com/hero/flarsson-2733/Valkyria/10455516

Funderar på att köra upp en monk till t6, ska försöka fixa dash builden
Senast redigerad av Anbivalent 2014-06-14 kl. 21:55.
Citera
2014-06-14, 22:04
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Saknar bara en stone of jordan sen är jag klar, tänk på att extra dmg från mirrorball inte räknas med i dps där. Samt conflag,burn och unwavering will

http://www.diabloprogress.com/hero/flarsson-2733/Valkyria/10455516

Funderar på att köra upp en monk till t6, ska försöka fixa dash builden

conflag burn? Syftar du på din passive? Den gör ingen skada.
Citera
2014-06-14, 22:07
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
conflag burn? Syftar du på din passive? Den gör ingen skada.

Magicmissile conflag har en burn effekt som håller i 3 sec å refresshas varje gång du träffar. Samt den passiva spellen conflagiraton ger mig 6% mer crit eftersom jag konstant kan hålla buffen uppe.
Citera
2014-06-14, 22:11
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Magicmissile conflag har en burn effekt som håller i 3 sec å refresshas varje gång du träffar. Samt den passiva spellen conflagiraton ger mig 6% mer crit eftersom jag konstant kan hålla buffen uppe.

jag vet. kör också en MM/conflag build.
vad jag frågade var inte vad MM/conflag gjorde, ej heller vad passiven Conflagration gör. Jag frågade vad du menade när du skrev "conflag burn". Om du syftade på din passive. Eftersom du nämde att den inte syntes på din dps.
Citera
2014-06-14, 22:14
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
jag vet. kör också en MM/conflag build.
vad jag frågade var inte vad MM/conflag gjorde, ej heller vad passiven Conflagration gör. Jag frågade vad du menade när du skrev "conflag burn". Om du syftade på din passive. Eftersom du nämde att den inte syntes på din dps.

Båda beskrivs som en "burn effect"....
Citera
2014-06-14, 23:23
Medlem
Citat:
tror du missupfattat något här.
Man farmar inte bounties för att få set-items.
Då är rifts mycket mycket bättre
Tror inte ens set-items droppar ö.h.t på Normal.

så något har du fått helt om bakfoten.

Det man farmar efter, på normal bounties (act1) är RORG. Eftersom den droppar på Normal-T6.

Helt klart har jag fattat totalt fel haha..

Så med andra ord så gäller det att samla på sig caches så snabbt som möjligt på normal för att förhoppningsvis lyckas få ringen..? Har får ca 4-5 legs sammanlagt på mina bounties oavsett nivå så känns sådär att lyckas få något bra också haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in