Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Bra info, tack och bock
Det jag inte klurat ut är varför folk kör på normal som är highlevlade? Så jädra mycket snabbar på normal går det ju knappast att köra än på T1 om man har ruggig gear? Diffar la nån minut hit och dit men så mycket mer är det inte...

Därför att på normal så behöver jag inte ''ruggig'' gear osv med dps, utan jag kan använda gear för speed. Såklart får man ju mindre exp, guld och set items när man gör detta på normal, men jag föredrar hellre att gå ner till normal några timmar, skaffa ringen och sedan gå tillbaka och farma rifts på torment för exp, set items och guld.
T.ex mina torment karaktärer är ju byggda för att kunna göra skada, överleva och oftast spela med andra, så 5000 movement speed skulle ju inte vara så nödvändigt i ett torment team, då jag skulle springa ifrån mina kamrater, samt inte hinna döda mobsen i takt med min movement speed.
Men i normal där dör allt hur snabbt jag en springer förbi dem (med action shot), samt att vi splittar ju upp, så det är bara ett + ju snabbare du är.
Därför föredrar jag att ha en ''normal bounty dh'' ^^.