2014-06-13, 18:34
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Att du ens trodde att handskarna skulle funka på pylons

eftersom de suger i övrigt - och pylons är hyffsat sällsynta kunde man ju iaf tänka tanken. tycker inte det förtjänar en Woco.
Citera
2014-06-13, 18:35
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Så, Set-reduce ringen enligt den där listan är 0.00 % chans att få, då förstår jag varför jag fick kämpa för den ;D
RNG my ass

på varje sida säger du "ok jag tror er. Rng är som det är".
Sen säger du "bullshit! rng e bara bullshit"
sen säger du "ja ok. de kanske e random ändå".

och nu säger du "rng my ass". BESTÄM DIG FÖR HELVETE!!!!!!

Citera
2014-06-13, 18:42
Medlem
anonymnoss avatar
verkar inte som rng i diablo 3 funkar som man skulle kunna önska, vilket är ganska uppenbart om man t.ex. säljer en legendary och fem minuter senare så droppar den igen.. dvs spelet håller koll på vilka items du har..
Citera
2014-06-13, 18:46
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
verkar inte som rng i diablo 3 funkar som man skulle kunna önska, vilket är ganska uppenbart om man t.ex. säljer en legendary och fem minuter senare så droppar den igen.. dvs spelet håller koll på vilka items du har..

men för helvete.
så du menar att om du slår en tärning, och du får en sexa - och sen slår den igen - och du får en sexa - så håller tärningen koll på dig? DET förtjänar en
Citera
2014-06-13, 19:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Så, Set-reduce ringen enligt den där listan är 0.00 % chans att få, då förstår jag varför jag fick kämpa för den ;D
RNG my ass

Fast det är 0% drop rate, har för mig sen siten endast fokuserar på drops från mobs

Edit: Kollade lite andra bounty saker, alla jag kollat so far har 0.00%, så verkar vara så.
Citera
2014-06-13, 20:38
Medlem
Citat:
Japp..
Act 1 droppar Set-reduce ring..
Act 2 droppar några skor som man kan vanra igenom fienden..
Act 3 droppar handskar som håller shrine 10 minuter..
Act 4 droppar allt som a1, a2, a3 droppar
Act 5 vette tusan, nåt skit säkert

Samtliga acter droppar även lite andra random legs..

Rätta mig om jag har fel enligt ovanstående

Men idag, så fick jag iallafall min Set-reduce ring, slutade med mellan 350-400 cache från Act 1 på T2 innan den kom..

Bra info, tack och bock

Det jag inte klurat ut är varför folk kör på normal som är highlevlade? Så jädra mycket snabbar på normal går det ju knappast att köra än på T1 om man har ruggig gear? Diffar la nån minut hit och dit men så mycket mer är det inte...
Citera
2014-06-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du har redan fått länken av ImWorthless, men ska ge dig de länkarna som är bra att ha

http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags (Bounty Bags)

http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?858143-Legendary-Drop-Rates-Data-Torment-Drop (Drop Rates. De har gjort något med table koden där nu, så ser lite skum ut, men visar hur stor chansen är för X item jämfört med de andra items i samma klass)

www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations (Legendary Crafting Drop Location - iom patchen så är legendary saken för crafting obsolete, men sidan visar fortfarande var receptet droppar och stats på items vilket är trevligt om man vill crafta något speciellt).

Edit: Kom på att jag måste fixa handskarna, har ju Nemesis bracer i inventory, men behöver ha handskarna också - och hur är det med handskar och Pylons, Conduit 10 minuter?

Edit2: Såg nu när man gick in på handskarna att de inte funkar på pylons, då skiter jag i att fixa handskarna, behöver mina Akkhan equippade och eftersom effekten försvinner när man tar av sig handskarna så var det bara för Conduit jag ville ha dem.

Sorry men tack för info
Citera
2014-06-13, 20:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Bra info, tack och bock

Det jag inte klurat ut är varför folk kör på normal som är highlevlade? Så jädra mycket snabbar på normal går det ju knappast att köra än på T1 om man har ruggig gear? Diffar la nån minut hit och dit men så mycket mer är det inte...

Och där är orsaken
Citera
2014-06-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Och där är orsaken

Mjo mjo den är upenbar men är det inte värt lite mer XP, mer gold och bättre gear när man kliver upp ett par hack? Sedan om jag inte missminner mig så har vi ju snackat en del om droprate vilket också är högre ju högre nivå man lirar?
Citera
2014-06-13, 22:07
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
så fort du dingat 70 kommer guldet sina som fan.
men så fort du börjar få gear och kan köra t2+++ så kommer de sakta byggas upp igen.

jag gick från paragon 70-307 (dagsläget) sen ros, och nu har jag 19M, stashet fullt av maxade gems och allt gear gemmat. på EN char.
så ja, förbered dig på att det kommer ta ett tag att få ihopa guld

act4 - clear the hell rift - är en bra källa till guld om du kan cleara den snabbt. den har även ofta en Cursed chest. på T6 får du ca 450k för bountyn, och ca 220k för cursed chest.
så de blir ju en del i timmen...

Känns som moment 22. Jag behöver pengarna för att kunna köra på de nivåerna, men för att få pengar måste jag spela på de nivåerna. Jag har en viss hatkärlek till D3 just nu alltså.
Citera
2014-06-13, 22:13
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
på varje sida säger du "ok jag tror er. Rng är som det är".
Sen säger du "bullshit! rng e bara bullshit"
sen säger du "ja ok. de kanske e random ändå".

och nu säger du "rng my ass". BESTÄM DIG FÖR HELVETE!!!!!!

Ser din spoiler

Men måste påpeka endå, RNG är absolut inget jag tror på! =)
Citera
2014-06-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Bra info, tack och bock

Därför att på normal så behöver jag inte ''ruggig'' gear osv med dps, utan jag kan använda gear för speed. Såklart får man ju mindre exp, guld och set items när man gör detta på normal, men jag föredrar hellre att gå ner till normal några timmar, skaffa ringen och sedan gå tillbaka och farma rifts på torment för exp, set items och guld.

T.ex mina torment karaktärer är ju byggda för att kunna göra skada, överleva och oftast spela med andra, så 5000 movement speed skulle ju inte vara så nödvändigt i ett torment team, då jag skulle springa ifrån mina kamrater, samt inte hinna döda mobsen i takt med min movement speed.

Men i normal där dör allt hur snabbt jag en springer förbi dem (med action shot), samt att vi splittar ju upp, så det är bara ett + ju snabbare du är.

Därför föredrar jag att ha en ''normal bounty dh'' ^^.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-14 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in