2010-12-14, 17:46
Medlem
Denosynliges avatar
Berny var mordhotad pga hon skrev om övergreppen i boken, familjen visste vad antydningarna i boken betydde och även om ingen annan gjorde det så var det tvunget att det skulle läggas till ett "förövaren var inte en närstående" som för övrigt verkar väldigt malplacerat. Familjen har bra advokater och hur det gick med den där anmälan är det nog bara familjen som vet. Eftersom att Berny är missbrukare så behöver hon lite titt som tätt räddas ekonomiskt och hon blev således erbjuden pengar från familjen för att hon skulle fortsätta hålla tyst om det. Det är iaf vad jag hört ryktesvägen.
Citera
2010-12-14, 18:14
Medlem
candyfleshs avatar
shit, fattar inte hur ens familj kan göra nåt så sjukt... först inte låtsas om någonting och sen erbjuda pengar för att det inte ska komma ut... inte konstigt att berny blev vrickad med sånna föräldrar/syskon..
Citera
2010-12-14, 18:57
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
shit, fattar inte hur ens familj kan göra nåt så sjukt... först inte låtsas om någonting och sen erbjuda pengar för att det inte ska komma ut... inte konstigt att berny blev vrickad med sånna föräldrar/syskon..

Satt just och tänkte på samma sak. Berny verkar inte ens ha haft en chans att bli "normal" och må åtminstone hyfsat okej.
Citera
2010-12-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Satt just och tänkte på samma sak. Berny verkar inte ens ha haft en chans att bli "normal" och må åtminstone hyfsat okej.

Efter sådana erfarenheter är det hyfsat svårt att må bra. Tro mig, jag har varit där.
Citera
2010-12-14, 20:48
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
någon som vet vad som hände med brodern efter anmälan... minns något rykte om att han drog utomlands men tvivlar på att det var för evigt...

Trodde Jonas var den som hade flytt utomlands? Någon som vet hur hans liv ser ut efter Berny? Eller hur det såg ut innan henne?
Citera
2010-12-15, 06:46
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Tyvärr har ni nog rätt...

Jag har ofta undrat varför den ena ger upp trots att man verkar få alla chanser, och den andra tar emot hjälp när man erbjuds, och klarar sig. Jag ansåg länge att om jag kunde komma på fötter efter mitt dåliga mående, så kan andra, men det säger jag inte längre. Ang. Berny är det nog inte så enkelt att avfärda hennes destruktiva liv med att hon "inte vill ha hjälp" eller "får skylla sig själv". Gränsen mellan att inte orka hoppas ytterligare en gång, och att våga ta emot hjälp är hårfin. Tro mig, jag vet hur lätt det är att ramla på den ena eller andra sidan om tilliten till att hjälpen verkligen ska hjälpa just den här gången, när man har misslyckats några gånger tidigare. Det handlar inte om att inte vilja ta chanserna samhället slänger över en. Ja, jag vet att hon har fått chanser som en del andra inte har kommit i närheten av. Men jag vet också om tillfällen då hon har nekats hjälp när hon har bett om den.

Som jag brukar säga: "Du vet inget om den andre, förrän du har gått en mil i hans trasiga mockasiner..." Den tanken tänker jag om alla som av ena eller andra orsaken hamnar i "må dåligt-branschen".

Sedan finns det ju, för att tala psykologi, nåt som kallas sjukdomsvinst. Man kan tycka sig ha nåt att vinna på sin destruktivitet och sitt mående. Och något att vinna har hon ju haft, eftersom det var just detta som intresserade bokförlag och media för henne. Det är så lätt att i den situationen vika ut sitt liv lite för mycket, i synnerhet när det dåliga måendet gör att man inte inser vilka konsekvenser offentligheten kommer att få. Och... Var skulle Berny ta vägen den dag hon verkligen försöker på allvar ta sig upp? Vem skulle lita på henne? Ingen anställer henne, ingen ger henne dräglig bostad utöver att kanske soc fixar nåt tillfälligt som hon ändå inte kommer att kunna sköta i sina dåliga stunder. Då kommer hon ge upp, igen och igen... En del av oss orkar av olika orsaker inte ta sig ur "identiteten" som den som ständigt misslyckas.
Citera
2010-12-15, 21:06
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Massa ordbajs

Ja, för Berny lider/har lidit mer än någon annan människa i hela världshistorien. Det är vetenskapligt dokumenterat. Inse alla Berny-fanatiker. Hon är inte sjuk, hon vill ha "hjälp"(läs uppmärksamhet) när det passar henne och hennes jävla behov av att spy ut sina "sanningar" inför hela jävla Sverige.

Mer pinsam och patetisk människa får man gräva i marken efter.

Sen att hennes familj "tystade ner" den påstådda incesten med pengar finns det ingen som kan bekräfta till 100%, så det ska man ta med en nypa salt, precis som allt annat Pålsson häver ur sig. Vargen kommer, vargen, kommer, vargen kommer...i all oändlighet när det handlar om henne.
Senast redigerad av ontblod 2010-12-15 kl. 21:11.
Citera
2010-12-16, 03:56
Medlem
sinfons avatar
Håller med. Finns för fan hur många exempel som helst på folk som haft en förjäklig uppväxt, omänskliga förhållanden, dåliga odds från början och bla bla bla - men klarat sig fint, och i synnerhet inte utvecklat Bernys psykopatbeteende som ständigt går ut över andra. Patetisk var ordet.
Senast redigerad av sinfon 2010-12-16 kl. 03:59.
Citera
2010-12-16, 06:09
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Efter sådana erfarenheter är det hyfsat svårt att må bra. Tro mig, jag har varit där.

tro mig, jag är också våldtäktsoffer (dock inte incest) och man kan trots att blodsbandet faktiskt klara sig hyfsat bra. jag hade vänner, partners så som berny som stöttade henne... hon hade ju även sina "fans"... Så HELT ensam har hon aldrig varit. det ursäktar ändå inte hur hon beter sig även om det kanske är en förklaring
Citera
2010-12-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Sen att hennes familj "tystade ner" den påstådda incesten med pengar finns det ingen som kan bekräfta till 100%, så det ska man ta med en nypa salt, precis som allt annat Pålsson häver ur sig. Vargen kommer, vargen, kommer, vargen kommer...i all oändlighet när det handlar om henne.

Fast de ryktet kommer iofs från Amelia herself. Mut-pengarna från hennes familj ska hennes mamma fört över med hon och Amelia bodde ihop. Dessutom var det inga stora summor. 10 000... vilket är nästan skrattretande när man faktiskt blivit våldtagen av sin egen bror.
Den här broren ska för övrigt jobba inom militären och tydligen vara rätt högt uppsatt. Därav Bernys rädsla när han började mordhota henne.
Citera
2010-12-16, 20:19
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Fast de ryktet kommer iofs från Amelia herself. Mut-pengarna från hennes familj ska hennes mamma fört över med hon och Amelia bodde ihop. Dessutom var det inga stora summor. 10 000... vilket är nästan skrattretande när man faktiskt blivit våldtagen av sin egen bror.
Den här broren ska för övrigt jobba inom militären och tydligen vara rätt högt uppsatt. Därav Bernys rädsla när han började mordhota henne.

Tio tusen? Nej, Pålsson skulle aldrig missa en chans till mer uppmärksamhet/"kändisskap"/idoldyrkan bland fjantar för sketna tio tusen, så det tror jag inte en sekund på. Sen är det konstigt att hon anmäler åt höger och vänster hela tiden, om allt och alla, men när det verkligen ska handla om incest så kan hon tystas med lite pengar. Nop, låter för osannolikt.
Citera
2010-12-16, 21:01
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Tio tusen? Nej, Pålsson skulle aldrig missa en chans till mer uppmärksamhet/"kändisskap"/idoldyrkan bland fjantar för sketna tio tusen, så det tror jag inte en sekund på. Sen är det konstigt att hon anmäler åt höger och vänster hela tiden, om allt och alla, men när det verkligen ska handla om incest så kan hon tystas med lite pengar. Nop, låter för osannolikt.

jag tror faktiskt på detta. med tanke på hur pank och skuldsatt hon var/är samt narkoman så betyder 10.000 snabba pengar... sen om hon verkligen håller sitt löfte om att hålla käften?? njet... skulle inte tro det... har inte träffat berny personligen men utifrån de jag känner som känner henne samt allt bloggande hit å dit, så är hon falskare än vatten.

vilket as till bror/familj hur som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in