Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-09, 23:19
  #1
Medlem
r0lands avatar
Hejsan.
Tänkte att detta kunde bli den officiella tråden om det kommande Shareville.se

Är det någon som har ett konto på betasajten? http://beta.shareville.se

Jag följde lite portföljer innan det blev beta på den gamla sajten men nu är det omöjligt.
Skulle vara kul att se hur det ser ut.

Mvh
__________________
Senast redigerad av r0land 2014-06-10 kl. 00:16.
Citera
2014-06-09, 23:21
  #2
Medlem
WACCs avatar
Tycker det är bra att portföljerna numera är sådana där riktiga pengar investeras. Då slipper man kanske sådana som lottar in flera 1000% i aktier med så pass låg omsättning att det vore omöjligt på riktigt.
Citera
2014-06-10, 00:06
  #3
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Jag tycker det verkar väldigt intressant. Kul idé. Man kan alltså blotta sin portfölj till allmänheten? Blir intressant att se alla flashbackare blotta sina miljoner och aktieinnehav.
Citera
2014-06-10, 00:16
  #4
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Jag tycker det verkar väldigt intressant. Kul idé. Man kan alltså blotta sin portfölj till allmänheten? Blir intressant att se alla flashbackare blotta sina miljoner och aktieinnehav.

Ja helt korrekt. Och även exakta innehav med riktiga pengar.
Precis. Jag har registrerat mig o inväntar att bli inbjuden till betasidan iallafall.
Citera
2014-06-10, 00:20
  #5
Medlem
r0lands avatar
Bara du ser dina pengar
Inga pengar eller belopp visas för andra än dig själv. För andra visas din portföljs utveckling och innehav i procent.

Du är helt anonym
På Shareville är du helt anonym inför andra användare på Shareville. Du väljer själv ditt profilnamn och hur du vill beskriva dig själv.

Då kan alltså alla här och även nissarna på börssnack visa upp ifall allt stämmer
Citera
2014-06-13, 10:58
  #6
Medlem
sasos avatar
Shareville - Bedrägeri på hög nivå!

Såklart fungerar tjänsten bra i början men tror ej den kommer att
ge avkastning efter ett tag.
Säg att någon köper aktier och har många följare. Han köper aktierna innan han går ut
med tipsen och då går priset,värdet upp när han tipsar andra att köpa aktien, på några minuter.
Han säljer aktierna direkt och tjänar enormt kortsiktigt!

Sedan är tipsen ej oberoende. Såklart finns det andra som tjänar pengar på det.

Men nordnet kommer att tjäna mest!

Kommer ni att följa hemsidan? Vad tycker ni om idén, Shareville?
Finns det amerikanska motsvarighet?
Citera
2014-06-13, 11:33
  #7
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Såklart fungerar tjänsten bra i början men tror ej den kommer att
ge avkastning efter ett tag.
Säg att någon köper aktier och har många följare. Han köper aktierna innan han går ut
med tipsen och då går priset,värdet upp när han tipsar andra att köpa aktien, på några minuter.
Han säljer aktierna direkt och tjänar enormt kortsiktigt!

Sedan är tipsen ej oberoende. Såklart finns det andra som tjänar pengar på det.

Men nordnet kommer att tjäna mest!

Kommer ni att följa hemsidan? Vad tycker ni om idén, Shareville?
Finns det amerikanska motsvarighet?

Intressant system. Har någon många följare kan det ju vara kurspåverkande, speciellt i små bolag. Inget för mig dock, skulle varken vilja följa eller ha följare.
Citera
2014-06-13, 11:44
  #8
Medlem
JBernards avatar
Förmodligen en idé plankad från staterna. Tipsar dom om aktier på småbörser lär det bli ett rejält genomslag på kursen.
Citera
2014-06-13, 12:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Såklart fungerar tjänsten bra i början men tror ej den kommer att
ge avkastning efter ett tag.
Säg att någon köper aktier och har många följare. Han köper aktierna innan han går ut
med tipsen och då går priset,värdet upp när han tipsar andra att köpa aktien, på några minuter.
Han säljer aktierna direkt och tjänar enormt kortsiktigt!

Sedan är tipsen ej oberoende. Såklart finns det andra som tjänar pengar på det.

Men nordnet kommer att tjäna mest!

Kommer ni att följa hemsidan? Vad tycker ni om idén, Shareville?
Finns det amerikanska motsvarighet?

Jag tycker det är en skitbra idé.

Svårt att se att det är mer bedrägeri än när folk idag sitter på placera.nu eller här och skriker köp och sälj om vartannat.

Sen som jag förstår det kommer de nya Shareville att återspegla din verkliga portfölj, någon som går in och kör pump and dump i diverse småbolag kommer förmodligen inte att få så många följare.

Sen blir det möjligt för att Flashbackare som gör 300 % årligen att visa upp detta på ett trovärdigt sätt.
Citera
2014-06-13, 12:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Såklart fungerar tjänsten bra i början men tror ej den kommer att
ge avkastning efter ett tag.
Säg att någon köper aktier och har många följare. Han köper aktierna innan han går ut
med tipsen och då går priset,värdet upp när han tipsar andra att köpa aktien, på några minuter.
Han säljer aktierna direkt och tjänar enormt kortsiktigt!

Sedan är tipsen ej oberoende. Såklart finns det andra som tjänar pengar på det.

Men nordnet kommer att tjäna mest!

Kommer ni att följa hemsidan? Vad tycker ni om idén, Shareville?
Finns det amerikanska motsvarighet?

Följ rätt folk om du tvunget ska och ha koll på varför du köper bolaget? Om bolaget är billigt och många köper gör det ingen skillnad. Kan ju vara intressant för att hitta bolag att själv titta närmare på.
Citera
2014-06-13, 12:20
  #11
Medlem
Smakkers avatar
Kanske vi kan få in FritzTheCat på Shareville? Han skulle ju säkert tokspöa hela tjänsten med sina grafer
Citera
2014-06-13, 12:48
  #12
Medlem
rrpipers avatar
Intressant fakta från ett social trade nätverk:

Citat:
The fact is, that out of those 50 million, 32 million positions have been copied trades, 85% of which were profitable, as opposed to manual trades, only 55% of which were profitable. That is a staggering statistic and we couldn’t be prouder of our copy traders who have evidently done a terrific job of identifying the best social gurus for them to copy.

http://www.etoro.com/blog/markets/21...ion-positions/

Detta verkar ju onekligen vara en stor trend.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback