Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-05-12, 18:23
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Funderar på att bli medlem på Shareville men har mina konton på Avanza. För att bli medlem i Shareville måste jag ha konto på Nordnet. Att skaffa ett konto där är inget problem. Jag antar att jag inte behöver ha några pengar där utan kan ha det bara som en väg in till Shareville. Dvs nyttja informationen som finns på Shareville men nyttja Avanza för köp och sälj av mina innehav.

Ovan borde fungera, eller?

// CC

Nej, shareville visar ju bara ditt nordnet konto, så är det tomt är det inte mycket att ha.
Citera
2018-05-12, 18:40
  #74
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Nej, shareville visar ju bara ditt nordnet konto, så är det tomt är det inte mycket att ha.

Tack för svar men jag har troligen inte förstått... Jag trodde att jag med mitt Nordnetkonto kunde läsa vad andra grupper eller personer har för placeringar som de delar i Shareville. Menar du att den informationen är styrd till vad jag har för placeringar i genom Nordnet?

// CC
Citera
2018-05-12, 21:47
  #75
Medlem
Svinsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Tack för svar men jag har troligen inte förstått... Jag trodde att jag med mitt Nordnetkonto kunde läsa vad andra grupper eller personer har för placeringar som de delar i Shareville. Menar du att den informationen är styrd till vad jag har för placeringar i genom Nordnet?

// CC
Det går utmärkt att se andras placeringar även om ditt Nordnet-konto är tomt. Jag har själv det upplägget.
Citera
2018-05-12, 23:26
  #76
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinsven
Det går utmärkt att se andras placeringar även om ditt Nordnet-konto är tomt. Jag har själv det upplägget.

Tack. Lite så jag tänkte att det skulle/borde fungera. kricke123 kanske missförstod.

// CC
Citera
2018-05-13, 22:48
  #77
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbaskön
Jag har försökt hitta värdeinvesterare att följa. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Tror inte du hittar så många framgångsrika värdeinvesterare där.

Själv skulle jag inte komma på tanken att outa min portfölj där.
Jag behöver ofta några dagar för att helt få igenom en order när jag handlar i small cap-bolag, eftersom jag inte vill riskera driva kursen i bolaget jag handlar.

Skulle jag utannonsera det innan jag handlat färdigt skulle jag riskera att andra drev upp kursen så att det blev dyrare för mig. Det vore högst ovälkommet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svinsven
Det går utmärkt att se andras placeringar även om ditt Nordnet-konto är tomt. Jag har själv det upplägget.
Ja, det funkar.
Jag har flera konton på Nordnet och anmälde ett som står tomt när jag ville titta på Shareville.
Citera
2018-05-15, 21:46
  #78
Medlem
smoerreboms avatar
Hur är det Kanada då? Finns det folk som är bra på att plocka gruvbolag?
Det känns som att såna Forum har försvunnit lite. Stockhouse där är det väl ett inlägg på hundra som är läsvärt.
Citera
2018-08-29, 18:35
  #79
Medlem
bokskog54s avatar
Är jag blind? Kan inte hitta något sätta att söka enbart på fondportföljer på shareville.

Tror det skulle vara en bra funktion. Iof. skulle ju det betyda att man system ska kasta ut portföljer som någon gång innehållit en aktie, iaf. om man bara vill ta del av rena fondportföljer.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback