2013-10-17, 09:49
Medlem
EA45s avatar
Vårtan som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är snart helt borta (krympt med kanske 95%). Min lösning? Inte gjort ett skit. Jag har bara låtit det vara, och det har försvunnit av sig självt.

Kanske ett tips till er andra. Vårtan hade jag i cirka 3 år innan den bestämde sig att försvinna.
Citera
2014-04-12, 12:14
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trikezz
Jag skulle rekommendera att du fryser bort vårtan. Om du inte orkar gå till vårdcentralen för att frysa bort den kan du dra till apoteket och köpa ett läkemedel som heter "Wartner Hand & Fot". Själva läkemedlet är en spray som snabbt fryser bort vårtan.

Rätt säker på att det var det här jag använde tills vårtfanskapet till slut försvann. Kör på det, tog cirkus fem veckor men hellre det än att kötta upp fingret med en nagelklippare (vilket jag iofs också gjorde.
Citera
2014-05-06, 14:46
Medlem
Orkade inte läsa igenom alla andra svar men det sättet som jag tror är det absolut bästa är att göra ett sår. Jag hade på fötterna för några år sedan och då tog jag en fotfil och filade på vårtan tills det började blöda, och fortsatte lite till. När såret läkte var vårtorna borta och jag såg dem aldrig igen.
Lite pain men dem försvann direkt till skillnad från alla skitprodukter som säljs på apotek osv.
Citera
2014-05-25, 16:41
Medlem
Jag har med framgång använt ett medel som heter
Vårtfri - på andra. Vänners och släktingars
vårtor har gladeligen försvunnit men inte mina egna,
som tvärtom växer av medlet. Jag har i och
för sig fotvårtor, vilka är svårare att få att försvinna
om jag har förstått saken rätt.

Vete fan hur jag ska få dem att försvinna...
Frysning är det enda som jag inte har prövat.

En galen före detta bekant gned rå potatis på sin dotters
fotvårta (som hon menade att jag hade smittat henne
med), och vårtjäveln försvann.
Citera
2014-06-12, 20:29
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Är iofs bara två inlägg sedan mitt senaste, men då vårtor är något förbannat irriterande känner jag att det tål att upprepas: Wartner fungerade bäst av alla medel jag provat på. Tog som sagt ett par veckor, cirkus fyra-fem, och då rörde jag den inte det minsta samt hade plåster på den under tiden, men den försvann.

Innan dess klippte jag av den upprepade gånger vilket inte fungerade lika bra.
Citera
2015-10-15, 20:26
Medlem
La-Perlas avatar
Jag hade en vårta på vardera fot som jag försökte döda med apotekets medel och några plåster man satte på, samt att fila och klippa bort. Men inget fungerade.

Sen läste jag att vårtfri skulle vara bra men det kostar typ 250 kr för 5 ml. Och enligt innehållsförteckningen så var myrsyra det verksamma ämnet. Så istället köpte jag myrsyra på eBay (från Turkiet tror jag). Betalade kanske max 100 spänn med frakt för 50 ml (eller om det var 75 ml).

Så doppade jag en tops i medlet och duttade på vårtorna. Detta gjorde jag 1-2 ggr i veckan i ungefär 4-5 veckor. Ibland gjorde det ont så in i helvete så jag typ skrattade och grät samtidigt men det var en övergående smärta och oftast kändes det inget alls. Vid ett tillfälle hade jag lite svårt att gå så fick använda mig av mjuka gympaskor.

Efter det så blev vårtorna hårda och tillslut så stötte kroppen ifrån sig vårtkadavren. Jag är nu just vårtfri och det var flera månader sedan jag duttade på sista "dosen" så de verkar inte komma tillbaka.

Myrsyra is the shit.
Citera
2015-10-15, 20:34
Medlem
StigAllans avatar
Håller med om myrsyran.
Finns här för en billig slant
http://www.biredskapsfabriken.se/se/...sta.php&id=551
Citera
2015-10-18, 23:52
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Att klippa och så hjälper oftast inte. Har haft två stycken i mitt liv. En på stortån i 5 år och en på tummen i 2 år. Klippt sönder, dratt sönder, haft ättiksprit och allt möjligt som bränner som fan i den blodiga kratern men inget har hjälpt. Köpte Wartner vårtborttagare, en "gel". Följde instruktionerna i fyra veckor. Högsta tillåtna tid. Sedan försvann de båda.

Rekommenderas verkligen. Det gör inte ont, det är inte äckligt och man slipper en massa blod samt chansen att smitta sig själv med en ny vårta... 140 tror jag den kosta. Mitt livs bästa köp, nu slipper man dölja tummen hela jävla tiden.
Citera
2015-10-19, 19:06
Medlem
Sök på "dede koswara" på Youtube om ni vill se på rejäla vårtor.
Citera
2015-11-24, 23:51
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Är iofs bara två inlägg sedan mitt senaste, men då vårtor är något förbannat irriterande känner jag att det tål att upprepas: Wartner fungerade bäst av alla medel jag provat på. Tog som sagt ett par veckor, cirkus fyra-fem, och då rörde jag den inte det minsta samt hade plåster på den under tiden, men den försvann.

Innan dess klippte jag av den upprepade gånger vilket inte fungerade lika bra.

Wartner vårtpenna gel var grymt bra. Det är en 4 dagar tog det för mig att bli av med en vårta på fingret. Jag testad vårtmedel DNE först. Värdelöst.
Citera
2015-11-30, 15:41
Medlem
Pungt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
Wartner vårtpenna gel var grymt bra. Det är en 4 dagar tog det för mig att bli av med en vårta på fingret. Jag testad vårtmedel DNE först. Värdelöst.
Håller med!

Har dock tagit lite längre tid än fyra dagar för mig men nu är mina två på foten på väg bort. Hade nästan glömt bort dem men tittade ner i morse för första gången på en vecka, då sticker de två jävlarna ut som att de håller på att lossna. Den ena drog jag loss med pincett, det blev en krater efter den... Kändes väldigt bra.

Fan vad härligt äckligt det är! Den andra vårtan ser ut som att den sakta men säkert försöker fly ur foten.

Så Wartnerpennan rekommenderar jag också! Så om nån ska använda den, tänk på att det tar i alla fall en 20 minuter innan det torkat när man kladdat på ganska mycket, så kräver lite planering om du har vårtor på fötterna eller annat ställe som behöver täckas med kläder. Sen går det att ha plåster på om du känner för det.
Citera
2015-12-01, 10:38
Medlem
Arkades avatar
Har inte haft någon vårta sedan jag var sju år. Minns att jag använde en salva, som inte var så framgångsrik. Till slut opererade jag bort den. Den satt för övrigt på mitt högra långfinger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in