2013-02-12, 23:35
Medlem
U-166s avatar
Om jag minns rätt måste vårtor ha tillgång till syre för att överleva. Därför fungerar i regel alla sätt som föhindrar att vårtan kommer i kontakt med syre, allt från tejp till nagellack.
Citera
2013-03-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Klipp bort vårtan istället för stortån. Det gjorde jag, bokstavligen. Får se om det funkar

Min försvann för rätt längesen, ska fira 1-års dagen

Jag testade all möjlig skit i säkert två år utan resultat. Tröttnade till slut och lät den vara..helt plötsligt var den borta en vacker dag!
Citera
2013-03-04, 18:41
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Min försvann för rätt längesen, ska fira 1-års dagen

Jag testade all möjlig skit i säkert två år utan resultat. Tröttnade till slut och lät den vara..helt plötsligt var den borta en vacker dag!
This.

Man måste testa all möjlig skit, bränn den, frys den, stick den, skär den, spotta på den, gräv ut tills smärtan säger ifrån och häll i vårtmedel (vårtmedlet åsamkar obeskrivlig smärta om man grävt tillräckligt djupt) .

En vacker dag kommer vårtan inte stå ut med den dagliga tortyren och bestämmer sig för att självdö. Tro mig, jag hade en på handflatan och en på ringfingret genom hela högstadiet.

Må din vårta för evigt brinna i skärselden.
Citera
2013-03-04, 21:11
Medlem
BlueMarlins avatar
Aktivera kroppens immunförsvar genom att välja ut ett par som du misshandlar dagligen, klipp/skär sönder dem. Det var det ända som funkade för mig, försvann både från händerna och fötterna. Om jag minns rätt så har man då också utvecklat immunitet mot viruset.
Senast redigerad av BlueMarlin 2013-03-04 kl. 21:17.
Citera
2013-03-04, 21:22
Medlem
Nagellack funkar men blir lätt långtradigt.
Citera
2013-03-04, 21:38
Medlem
Ta en cigg och tryck glöden mot skiten. 3 sekunders smärta och sen är det klart. Blir en brännblåsa men vårtjäveln är död. Bra mental träning på köpet.
Citera
2013-03-16, 22:46
Medlem
Tellenuss avatar
Äntligen har jag gått segrande ur striden!
Har sedan flera år tillbaka haft en vårta på höger pekfinger som vägrat försvinna.

För några veckor sedan tyckte jag att nu får det vara nog och påbörjade min behandling av den. Provade först med en nagelsax (som jag självklart noga rengjorde innan och efter användning) men kom inte ända fram trots ihärdigt "karvande" av huden. Surt.

Därefter gick jag över till vårtmedel i ca två veckors tid. Tyckte mig se framgång, men det gick alldeles för långsamt! Återigen tog jag till nagelsaxen. Denna gång var det annorlunda. Huden gick nu mycket enklare att klippa/karva loss. Förmodligen vårtmedlets förtjänst. Nu var det bara en tidsfråga innan vårtan skulle få ge vika.

Till slut ser jag ljuset i tunneln. Efter att mycket hud fått sätta livet till kvarstår blott en liten prick i huden. Detta var alltså den berömda roten man hört talas om. Försiktigt kniper jag i roten med saxen och drar den rakt ut.

Då kom syndafloden.

Jag satt oförberedd vid datorn och fick ila till badrummet. Handfatet blev snabbt färgat rött. Segerrus och eufori upprymde nu mitt sinne, nästan till den grad att jag undrar om jag blir sexuellt attraherad av att se blod..

Äntligen seger.. men den satt långt in(ne)!!

"Free at last! Free at last! Thank God Almighty, we are free at last!" - ungefär den känslan jag har nu.
Citera
2013-05-23, 23:40
Medlem
EA45s avatar
Jag använder Vårtfri, och det gör så innåt helvetes ont att jag trodde jag skulle svimma första gången jag använde det. Fattar inte hur folk kan säga att det inte gör ont.

Gör jag något fel eller? När jag strör på Vårtfri medlet så har jag dragit bort all skinn med en pincett (ibland blöder det) innan ovanför vårtan. Ska man låta bli att dra bort skinnet innan man lägger på det eller?
Citera
2013-07-27, 22:34
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Apotekets frysprodukt (Wartner eller vad den heter) skapar bara en enormt ful blåsa som inte faller av (vilket den ska göra). Tog nyss saken i egna händer, och använde en nagelklippare till att klippa sönder hela skiten tills jag bara såg blodig, normal hud på fingret där vårtan brukade sitta. Om den jäveln kommer tillbaka så amputerar jag fingret.
Citera
2013-08-01, 12:13
Medlem
Någon som kan säga om detta verkligen är vårtor eller något annat, http://imgur.com/edit Har använt massa olika vårtmedel inget funkar så klart :/
Citera
2013-08-01, 15:50
Medlem
Jag skulle rekommendera att du fryser bort vårtan. Om du inte orkar gå till vårdcentralen för att frysa bort den kan du dra till apoteket och köpa ett läkemedel som heter "Wartner Hand & Fot". Själva läkemedlet är en spray som snabbt fryser bort vårtan.
Citera
2013-10-16, 22:10
Medlem
Ngn som testat scholl freeze mot fotvårtor ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in