2014-06-10, 21:03
Medlem
Det här är ju en katastrof för serien! Kunde man inte försökt skriva om manuset i samråd med Kim så att han blev nöjd och valde att vara med istället? Det hade fått ta all tid det hade behövts.. för så viktig är hans deltagande. Fattar dom inte att hela succén bygger på att både Kim och Sara är med i serien? Detta är dödsdömt. Fan, jag är sjukt besviken.
Citera
2014-06-11, 00:37
Moderator
Oddballs avatar
Konstaterar att det vore 100 ggr bättre om det varit Sofia Helin som hoppat av istället. Har sett den fransk-engelska varianten som heter "The Tunnel" och den som spelar rollen som den kvinnliga polisen med någon form av social störning gör det så otroligt mycket bättre och trovärdigare än Sofia Helin. Andra säsongen var nästan plågsam eftersom hon spelade över som psyksjuk och det kändes totalt orealistiskt att hon skulle kunna arbeta som polis med den störningen.
Citera
2014-06-11, 23:15
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Övertygad att Bodnia krävde ett ordentligt genomtänkt manus för att medverka. Pengar är inte allt.

Ja?? Jag har väl däremot inte nämnt pengar eller vad menar du?

Men när vi ändå kom in på ämnet pengar: kan det vara så att Bodnia blev lite girig? Han kanske tänkte så att de behöver honom -- att han är stjärnan i serien -- och kan således ställa krav på hans rollfigur och manusförfattarna och även stålarna han ska få för jobbet (att vara stjärna). När han inte fick som han ville så ställde han ett ultimatum: antingen så gör ni som jag säger eller så hoppar jag av. Han gick all-in helt enkelt, men tyvärr så ville inte showrunnern vika sig och så fick Bodnia hoppa av för att inte verka vek och misslyckad.

Vad tror ni, kan det finnas något i det? Att Bodnia fått storhetsvansinne?
Citera
2014-06-12, 01:58
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvaDahlgren
Vad tror ni, kan det finnas något i det? Att Bodnia fått storhetsvansinne?

Nej, det tror jag inte på. Tror helt enkelt det beror på manuset, redan säsong 2 var rätt skral jämfört med säsong 1 så en tredje säsong kan mycket väl bli rena smörjan.

Det blev för mycket lyteskomik, trams och fjanterier pga Sofia Helins rollkaraktär/rollprestation. I trean kanske hon bara utstöter gutturala läten och går omkring med nerkissade byxor bara för att visa hur otroligt psyksjuk man kan vara och trots det vara en briljant polis.
Citera
2014-06-12, 16:29
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nej, det tror jag inte på. Tror helt enkelt det beror på manuset, redan säsong 2 var rätt skral jämfört med säsong 1 så en tredje säsong kan mycket väl bli rena smörjan.

Det blev för mycket lyteskomik, trams och fjanterier pga Sofia Helins rollkaraktär/rollprestation. I trean kanske hon bara utstöter gutturala läten och går omkring med nerkissade byxor bara för att visa hur otroligt psyksjuk man kan vara och trots det vara en briljant polis.

Rosenfelt var på radion i e.m. på P4. han verkade lite dämpad. Han anar kanske fiaskot runt hörnet. Undrar vad det är för fånig serie.
Citera
2014-06-12, 19:36
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19041064.ab

Jaha... Hur löser dom det nu? Relationen mellan Saga och Martin var ju grundstommen i Bron.
Citera
2014-06-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utnyttjat
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19041064.ab

Jaha... Hur löser dom det nu? Relationen mellan Saga och Martin var ju grundstommen i Bron.

Fan va dåligt!!
Blir inte lika bra utan Martin!!
Citera
2014-06-13, 02:16
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Konstaterar att det vore 100 ggr bättre om det varit Sofia Helin som hoppat av istället. Har sett den fransk-engelska varianten som heter "The Tunnel" och den som spelar rollen som den kvinnliga polisen med någon form av social störning gör det så otroligt mycket bättre och trovärdigare än Sofia Helin. Andra säsongen var nästan plågsam eftersom hon spelade över som psyksjuk och det kändes totalt orealistiskt att hon skulle kunna arbeta som polis med den störningen.

Jag har sett alla Bro-arna, Sverige (2 säs.), UK/FR och USA och The Tunnel är överlägset bäst och Elise, Clémence Poésy är otroligt bra och trovärdig.. Svenska var dock bättre än Amerikanska.
Citera
2014-06-13, 15:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag har sett alla Bro-arna, Sverige (2 säs.), UK/FR och USA och The Tunnel är överlägset bäst och Elise, Clémence Poésy är otroligt bra och trovärdig.. Svenska var dock bättre än Amerikanska.

The Tunnel har en helt annan stämning än den svenska med gråfiltret.
Citera
2014-06-13, 22:03
Medlem
Det står nu på svt att bron får en tredje säsong och att Martin (Kim Bodnia) inte kommer medverka mer i serien.
Citera
2014-06-14, 11:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Det står nu på svt att bron får en tredje säsong och att Martin (Kim Bodnia) inte kommer medverka mer i serien.

Tråd (FB) Bron 3. Svensk -dansk TV-serie under inspelning har problem.
Citera
2014-06-14, 13:45
Medlem
Nu bekräftar Kim att han inte är med i nästa omgång av Bron. http://www.bt.dk/film-og-tv/chok-kim...ed-i-broen-iii

Den dårlige nyhed er til gengæld, at sæsonen bliver helt uden Kim Bodnia i rollen som Martin Rohde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in