2014-06-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av box-of-fire
På fredag är det dags för min tredje uppkörning, hur ska jag lyckas bli av med nervositeten?
Det är svårt att få nerverna i styr, men försök att öva, öva, ÖVA! På det du blev underkänd på under de andra två körningarna. Om du sysselsätter dig med att stenöva så känns det bättre när du väl sitter där.

Rekommenderar att du utför en rejäl fysisk utmaning innan du ska sova kvällen innan så att du är så trött att du bara stensomnar, så du får tillräckligt med sömn. Kom ihåg att få i dig vätska, salt och socker innan du ska köra så att du inte blir så nervös att du glömmer äta. Inte kul att få lågt blodsocker när man ska köra.
Citera
2014-06-12, 15:19
Medlem
Jag klarade uppkörningen idag! Körde upp i Sollentuna 10:50
Citera
2014-06-12, 16:46
Medlem
Tack för alla era tips!
Förra gången missade jag när jag hade två min kvar till Trafikverkets byggnad. Surt! Men denna gång får det allt gå vägen!
Citera
2014-06-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av box-of-fire
Tack för alla era tips!
Förra gången missade jag när jag hade två min kvar till Trafikverkets byggnad. Surt! Men denna gång får det allt gå vägen!
Vad var det du missade?
Citera
2014-06-12, 20:48
Medlem
Swe1227s avatar
Öh, märker nu att på trafikverket där man bokar prov att det står Körprov B egen bil?

Nu är det körskolan som bokat detta, men inte menar de att jag ska köra upp i familjens bil?? Den har ju naturligtvis inte dubbelkommando. Någon som vet på rak arm om det är körskolans bil som jag ska köra upp i ändå?
Citera
2014-06-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Öh, märker nu att på trafikverket där man bokar prov att det står Körprov B egen bil?

Nu är det körskolan som bokat detta, men inte menar de att jag ska köra upp i familjens bil?? Den har ju naturligtvis inte dubbelkommando. Någon som vet på rak arm om det är körskolans bil som jag ska köra upp i ändå?

När du kommer dit, har du med dig en bil som har dubbelkommando. Kör du upp med skolan så är det deras bil. Hade du kört upp med Trafikverkets bil hade det stått "TRV-bil" eller liknande.
Citera
2014-06-12, 21:01
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
När du kommer dit, har du med dig en bil som har dubbelkommando. Kör du upp med skolan så är det deras bil. Hade du kört upp med Trafikverkets bil hade det stått "TRV-bil" eller liknande.
Jag lär snacka med körskolan. Ska jag på körskolan först och hämta bilen antagligen? Och sen åka till uppkörningsstället. Detta ingår väl i startpaketet?
Citera
2014-06-12, 21:03
Medlem
Citat:
Jag lär snacka med körskolan. Ska jag på körskolan först och hämta bilen antagligen? Och sen åka till uppkörningsstället. Detta ingår väl i startpaketet?

Vad som ingår i ditt körpaket kan nog ingen här svara på då ingen här vet vart du kör? Men ja, troligtvis så lär du ju vara på skolan först, göra någon form av uppvärmningslektion, åka till Trafikverket och sedan köra upp med samma bil.
Citera
2014-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Detta är som du nu förstår frågor du får fråga körskolan om, men rent generellt så är det så att papperna man får hem från trafikverket markeras "egen bil" eftersom det är körskolan som bokat och då ska använda sin bil. Sedan möts du och körläraren upp på trafikverkets förarprovskontor där antingen läraren väntar i väntrummet eller följer med i bilen. Det får man välja själv, oftast åker körläraren inte med.

Det bästa är ju trots allt att höra med din körskola hur deras rutin för var man möts upp är.
Citera
2014-06-12, 21:14
Medlem
Swe1227s avatar
Okej, tack då har jag lite bättre insikt. Skulle kanske tatt reda på det här när uppkörningsdagen närmar sig, men nu reagerade jag på vad som menades med ''egen bil''.
Citera
2014-06-12, 21:21
Medlem
Citat:
Okej, tack då har jag lite bättre insikt. Skulle kanske tatt reda på det här när uppkörningsdagen närmar sig, men nu reagerade jag på vad som menades med ''egen bil''.
"Egen bil" är allt annat än trafikverkets bil. Vilket kan vara vem som helst bil som uppfyller kraven. Du kan lika gärna hyra en bil av en bilfirma eller annan trafikskola, för allt vad termen betyder. Det enda TRV bryr sig om är om de måste upplåta en av sina bilar eller ej.
Citera
2014-06-12, 21:42
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
"Egen bil" är allt annat än trafikverkets bil. Vilket kan vara vem som helst bil som uppfyller kraven. Du kan lika gärna hyra en bil av en bilfirma eller annan trafikskola, för allt vad termen betyder. Det enda TRV bryr sig om är om de måste upplåta en av sina bilar eller ej.
Jo jag har förstått det. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in