2014-06-11, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hittills har vi inte sett något resultat från obduktionen. Så himla glasklart kan det ju inte varit ändå.
Nog vet du att det blir offentligt först vid åtal?
Citera
2014-06-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nog vet du att det blir offentligt först vid åtal?

Tack. Jo, jag vet.

När tror du att ett åtal ligger för handen?
Citera
2014-06-11, 23:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Tack. Jo, jag vet.

När tror du att ett åtal ligger för handen?

Nej, men det kanske ligger för vaden? Det lär dröja ett tag så som ca 6 månader i alla fall innan man driver det här till åtal.
Citera
2014-06-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, men det kanske ligger för vaden? Det lär dröja ett tag så som ca 6 månader i alla fall innan man driver det här till åtal.
Har du hört något glunkas och/eller gör du den bedömningen utifrån erfarenhet?
Citera
2014-06-12, 00:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Har du hört något glunkas och/eller gör du den bedömningen utifrån erfarenhet?

Utifrån mordfall gör jag den bedömningen. Det handlar om prover och SKL bland annat, och här har man inte begärt någon förtur eller liknande vad jag vet. Det kommer dröja tippar jag på om ingen erkänner då dvs.
Citera
2014-06-12, 00:19
Medlem
Citat:

Sålunda menar du att så länge åtal inte har väckts, (åklagaren fått tummen ur) ska ingen sticka fram hakan och lägga näsan i blöt genom att framföra några teorier om man inte har ordentligt på fötterna...
Citera
2014-06-12, 00:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Sålunda menar du att så länge åtal inte har väckts, (åklagaren fått tummen ur) ska ingen sticka fram hakan och lägga näsan i blöt genom att framföra några teorier om man inte har ordentligt på fötterna...

Var skrev jag det? Är du full eller bara dum?

Citat:
Hittills har vi inte sett något resultat från obduktionen. Så himla glasklart kan det ju inte varit ändå.

Det vet du inte ett skit om. Det är förundersökningssekretess och den läcker inte. Du vet inget om fallet än så länge. Man kan visst ha en dödsorsak för att du nu inte vet det.
Citera
2014-06-12, 00:35
Medlem
Citat:
Utifrån mordfall gör jag den bedömningen. Det handlar om prover och SKL bland annat, och här har man inte begärt någon förtur eller liknande vad jag vet. Det kommer dröja tippar jag på om ingen erkänner då dvs.
Jaha, ja
Tack!
Citera
2014-06-12, 00:46
Medlem
Citat:
Var skrev jag det? Är du full eller bara dum?

Haha, varken eller. Men det är så jag uppfattar dina korta kärn(fulla) inlägg. "Vi amatörer i tråden ska inte tro att vi har något att komma med" även om vi hört/sett det med egna... ja, du vet.

Slappna av, jag uppskattar att du förser tråden med länkar till viktiga dokument.
Citera
2014-06-12, 00:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Haha, varken eller. Men det är så jag uppfattar dina korta kärn(fulla) inlägg. "Vi amatörer i tråden ska inte tro att vi har något att komma med" även om vi hört/sett det med egna... ja, du vet.

Slappna av, jag uppskattar att du förser tråden med länkar till viktiga dokument.

Oj, du har stora mindervärdeskomplex förstår jag och tolkar mitt inlägg lite hipp som happ.
Nåväl det va ju konstigt att du känner på det viset, men jag svarade på en fråga om åtal och när det kan tänkas väckas. Jag tänkte nog mer på tiden det tar för åtal än att vara dryg.
Citera
2014-06-12, 06:32
Bannlyst
Citat:
Det finns en generell förtur när den misstänkte är frihetsberövad. Inget som behöver begäras.
Citera
2014-06-12, 08:44
Medlem
Janemans avatar
Biopappan låter sej intervjuas i en öppen artikel i Sydöstran
http://www.bltsydostran.se/nyheter/k...a/(4322793).gm

Irriterad på att inte Karlskrona kommun längre tänker "sponsra" hans fortsatta vistelse.
Citat:
Hittills har kommunen stått för kostnaden för Mohammed Alnajjars hotellrum under hans vistelse i Karlskrona. Från och med fredag gör de inte längre det.
– De tycker väl att de är ”färdiga” med mig nu, säger han uppgivet men med behärskad vrede
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in