2014-06-11, 20:25
Medlem
Chronicle (2012) Vet inte riktigt vad jag tyckte om det här faktiskt. Trodde att det skulle vara något magiskt med snyggt foto och episka explosioner i slow motion eller nåt. Men det var det ju verkligen inte.
Det börjar med att vara filmat med en usel kamera där man knappt får se huvudpersonen på 20 minuter. Sen äntligen blir det bättre bild och mer av andrew-snubben, men ändå fult klippt. Är inget fan av scener i filmer där det filmas med en jäkla digital kamera som en person flänger runt med så man blir yr i huvudet, så en hel film som är filmad på detta viset var ingen höjdare. Vissa animationer var skrattretande dåliga (kan fortfarande inte avgöra om slutscenen med snölandskapet var menat att se fake ut eller inte).
Kan erkänna att den långa "fighten" mot slutet var lite häftig och verklighetstrogen pga hur det var filmat, men det var alldeles för utdraget. Efter en kvart av skiftningar mellan 50 olika kameror och glas som exploderar så var det inget kul längre. Var inget fel på skådespelarna, de var helt okej. Hade det lagts mer pengar på filmen (med BRA stadig kamera) hade det varit en bättre film. 5/10
Citera
2014-06-11, 20:43
Medlem
Assault on Precinct 13 - John Carpenter

Carpenter levererar som väntat. Mörk action med en grym stämning, som till stor del byggs upp av det fantastiska soundtracket som i min bok spöar Flykten från New York. Överdriver inte om jag säger att det kan vara ett av de bästa soundtracken någonsin, får jag något medhåll här? Manuset brister visserligen med någon korkad scen här och där " Hey, this is regular vanilla", men det stör mig inte. Jag är jävligt nöjd.

Anybody got a smoke?

4/5
Citera
2014-06-11, 21:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Chronicle (2012) Vet inte riktigt vad jag tyckte om det här faktiskt. Trodde att det skulle vara något magiskt med snyggt foto och episka explosioner i slow motion eller nåt. Men det var det ju verkligen inte.

Det är filmens främsta styrka i min bok, att det inte är något regelrätt Marveltjafs utan en straight forward och jordnära superhjältefilm med konsekvenser, Dane Dehaan är riktigt bra, som vanligt.
Citera
2014-06-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är filmens främsta styrka i min bok, att det inte är något regelrätt Marveltjafs utan en straight forward och jordnära superhjältefilm med konsekvenser, Dane Dehaan är riktigt bra, som vanligt.

Ja det är ju absolut en annorlunda superhjältefilm, det ska de ha credit för att de vågat göra mitt i denna extrema marvel-mania som hänt de senaste åren. Men smaken är som baken, det är nog en sån slags film man antingen hatar eller älska. Håller absolut med om att Dane är lysande i allt han gör. Minns när jag såg han i In treatment för några år sen och tyckte han var grymt bra redan då. Ser verkligen fram emot hans framtida projekt
Citera
2014-06-11, 21:54
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ska bli intressant vad regissören hittar på med Star Wars spinoffen! Lite oväntat val ändå tycker jag.
Citera
2014-06-11, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Ska bli intressant vad regissören hittar på med Star Wars spinoffen! Lite oväntat val ändå tycker jag.

Har knappt läst eller hört någonting om den, men den ska visst handla om Boba Fett?
Citera
2014-06-11, 21:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Har knappt läst eller hört någonting om den, men den ska visst handla om Boba Fett?
Ryktas om det, Edwards ska ju regissera den andra. Boba Fett och Han Solo ryktas det om att deras spinoffs blir, men vem som gör vad är ännu inte känt vad jag vet. Blir rätt många Star Wars filmer, ska bli intressant att se vad folket hittar på även om det dröjer några år.
Citera
2014-06-11, 22:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Blir rätt många Star Wars filmer, ska bli intressant att se vad folket hittar på även om det dröjer några år.

Behövs verkligen nytt blod i serien efter den vedervärdiga trilogin som Lucas gjorde sist.
Citera
2014-06-11, 22:14
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Behövs verkligen nytt blod i serien efter den vedervärdiga trilogin som Lucas gjorde sist.
Ja, det är bra att han inte står bakom någon av dessa. Trodde faktiskt inte han skulle skänka en förmögenhet till välgörenhet, men bra att jag hade fel om honom då jag alltid har tyckt att han har känts rätt girig. Hade velat sett någon större regissör göra en av filmerna dock för att se vad de skulle ha hittat på. Fincher eller Spielberg hade jag nog helst velat sett regissera åtminstone en film, men det lär nog inte hända. Abrams måste nog misslyckas rejält om han gör något sämre än den trilogi som Lucas regisserade! Nu hatar jag visserligen inte de filmerna, då jag tycker att de går an att se på, men filmerna är långt ifrån bra som helhet.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-06-11 kl. 22:18.
Citera
2014-06-11, 22:23
Medlem
Sympathy for Mr. Vengeance

Det var inte Chan-wook Parks bästa film. jag tycker den gör sig förtjänt av 3/5.
Citera
2014-06-11, 23:45
Medlem
Disneys Frost

Helt okej Disneyfilm,tyvärr lite för mycket sång!
Såg den på svenska eftersom jag tittade med barnen.
Kanske blir att se den på engelska,ngn gång....
6 av 10 får den!
Citera
2014-06-11, 23:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Disneys Frost

Helt okej Disneyfilm,tyvärr lite för mycket sång!
Såg den på svenska eftersom jag tittade med barnen.
Kanske blir att se den på engelska,ngn gång....
6 av 10 får den!

Antar att sångerna var dubbade dom med? Let it Go på engelska är ju otroligt bra och vacker!

https://www.youtube.com/watch?v=moSFlvxnbgk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in