2014-06-11, 20:06
Medlem
Markus Eriksson emot Andujar i andra omgången på challengern, blir intressant.
Elias fortsätter klättringen på rankingen, nu i kvarten i en future, motståndaren inte klar ännu.
Citera
2014-06-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Markus Eriksson emot Andujar i andra omgången på challengern, blir intressant.
Elias fortsätter klättringen på rankingen, nu i kvarten i en future, motståndaren inte klar ännu.

Ja det blir intressant se vad Eriksson kan göra , jag såg första matchen via stream mot Zverev ,det var väl ingen bra match Zverev spela inte alls bra ,men starkt ta den ändå.

Jo Ymer har blivit stabil mot spelare lägre rankade , det är ju minst lika viktigt vinna dom som mot högre rankade spelare , nu lär han få möta Ouellette ,det kan bli tufft, det är ganska duktig spelare,han har varit rankad bland 250 tidigare.

edit: såg Windahl gick till en future semi och vann även första rundan den här veckan , vi får hoppas han får va skadefri nu ,han har haft så himmla otur med skador , han är visst väldigt lovande också,han fyller 18 om en månad så han har ju många år kvar. hans pappa Jörgen Windahl var 108 som bäst.
Senast redigerad av pederN 2014-06-11 kl. 20:35.
Citera
2014-06-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det går bra för vänsterservarna i Queens. Både De Schepper och F.Lopez vidare...

Ja, dom är ju lite svåra möta , blir väl lite svårare läsa servarna och så,Lopez serva ju bra idag, men tyckte inte Hewitt kom upp riktigt ,hade förvänta mig lite mer av han ,men han lägger ju av snart känns det som.han har inte den där energin längre.
Citera
2014-06-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, dom är ju lite svåra möta , blir väl lite svårare läsa servarna och så,Lopez serva ju bra idag, men tyckte inte Hewitt kom upp riktigt ,hade förvänta mig lite mer av han ,men han lägger ju av snart känns det som.han har inte den där energin längre.

Tyckte kommentatorn nämnde nåt om att det går rykten om att han planerar att göra sin sista turnering i AO nästa år.

Jag har länge tyckt att han borde ha avrundat proffskarriären, dock så har han gjort bra resultat även efter det. Så länge han är motiverad och skadefri så tycker jag han ska fortsätta ändå. Men det är väl inte omöjligt att motivationen börjar ta slut, även för honom. Han blir ju inte yngre.
Citera
2014-06-11, 22:49
Medlem
Både Raonic och Cilic åkte lite smått överraskande på förluster direkt på gräset. Kanske inte är så jättelätt att ställa om till gräs direkt från gruset för alla.
Citera
2014-06-11, 23:30
Medlem
Citat:
Tyckte kommentatorn nämnde nåt om att det går rykten om att han planerar att göra sin sista turnering i AO nästa år.

Jag har länge tyckt att han borde ha avrundat proffskarriären, dock så har han gjort bra resultat även efter det. Så länge han är motiverad och skadefri så tycker jag han ska fortsätta ändå. Men det är väl inte omöjligt att motivationen börjar ta slut, även för honom. Han blir ju inte yngre.

Ja, det var lite synd att han var så skadedrabbad ett tag,annars hade han säkert varit i högsta toppen längre, men han har ju haft fin karriär helt klart. blir tråkigt när han lägger av ändå tycker jag, en av mina favoriter.speciellt när han var som bäst så klart.
Citera
2014-06-12, 08:00
Medlem
Skärpning gubbar. Jag menade precis vad jag skrev och träningen gäller ungdomar och inte Nadal. Nadal behöver givetvis inte träna 1 timmes långsam löpning om dan snarare tvärtom med mycket intervaller och styrketräning. Nadal kan göra det just för att han i unga år byggt upp rätt fysik. Ungdomar som tränar långsam löpning bygger upp senor, ligament och uthållighet som sedan ger möjlighet att träna intervaller utan att bli skadade. I timmes långsam löpning och 4 - 5 timmars tennis i hårt tempo plus lite intervaller och styrketräning i det. Med tempo menar jag att även springa mellan bollarna och inte stå och sova. Men kommentarerna här visar tyvärr att många saknar insikt i vad som verkligen krävs för att bli en toppspelare i tennis. Att köra intervaller och sedan bli skadad vid 20-22 årsålder är förödande
Citera
2014-06-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Skärpning gubbar. Jag menade precis vad jag skrev och träningen gäller ungdomar och inte Nadal. Nadal behöver givetvis inte träna 1 timmes långsam löpning om dan snarare tvärtom med mycket intervaller och styrketräning. Nadal kan göra det just för att han i unga år byggt upp rätt fysik. Ungdomar som tränar långsam löpning bygger upp senor, ligament och uthållighet som sedan ger möjlighet att träna intervaller utan att bli skadade. I timmes långsam löpning och 4 - 5 timmars tennis i hårt tempo plus lite intervaller och styrketräning i det. Med tempo menar jag att även springa mellan bollarna och inte stå och sova. Men kommentarerna här visar tyvärr att många saknar insikt i vad som verkligen krävs för att bli en toppspelare i tennis. Att köra intervaller och sedan bli skadad vid 20-22 årsålder är förödande

Ja visst är det som du säger, det är förjävligt tråkigt se spelare som är riktigt lovande åsså går dom sönder där vid 20 års åldern ,självklart måste man betala priset, man lever ju ett helt annat liv än en vanlig svensson ,men den uppoffringen måste man ta om man vill va i toppen.
Citera
2014-06-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja visst är det som du säger, det är förjävligt tråkigt se spelare som är riktigt lovande åsså går dom sönder där vid 20 års åldern ,självklart måste man betala priset, man lever ju ett helt annat liv än en vanlig svensson ,men den uppoffringen måste man ta om man vill va i toppen.

Man lever också ett annat liv än en vanlig "Svensson" om man lyckas som tennisproffs.

No pain, no gain liksom. Så är det ju alltid inom elitidrott.

Någon som vet vad som hände med Lindstedt/Kubot? De lämnade WO.
Citera
2014-06-12, 13:12
Medlem
Hittade ett litet repportage som tv4 gjort om M.Ymer för den som är intresserad http://www.tv4.se/sport/klipp/v%C3%A5r-n%C3%A4sta-tennisstj%C3%A4rna-2652786
Citera
2014-06-12, 13:13
Medlem
Citat:
Man lever också ett annat liv än en vanlig "Svensson" om man lyckas som tennisproffs.

No pain, no gain liksom. Så är det ju alltid inom elitidrott.

Någon som vet vad som hände med Lindstedt/Kubot? De lämnade WO.

Ojdå hoppas det inte var något allvarligt med Lindstedt eller Kubot.
Citera
2014-06-12, 18:17
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Murray utslagen! Vad hände där?

Och där blev Nadal krossad av Brown med 6-4, 6-1. Jösses.
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2014-06-12 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in