2014-06-11, 12:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Japp det påverkar även Kadala

"This change will affect the drop rates from all eligible sources including monsters, chests, destructibles, and Kadala"

http://us.battle.net/d3/en/blog/14397824/patch-206-now-live-6-10-2014#items

Gott, då kommer jag få gratis Rifts även ikväll
Citera
2014-06-11, 15:10
Medlem
Lanoos avatar
en tanke som slog mig idag gällande er som är jävligt bra spelare med riktigt vassa karaktärer.

Hur många gånger har ni hittat samma gear till dem?
Jag menar, det kan ju skilja sjukt mycket mellan två karaktärer med exakt samma gear men med olika rollade stats. Personligen har jag hittat Tal Rasha sourcen 4ggr varav tre av dessa gånger var det upgrade.
Jag har ju lirat med några av er tidigare som har insane bra tryck och drar 3 partymembers genom T6 på egen hand mer eller mindre.
Hur många ToT, MoJ och allt va det heter har ni som lirat WD hittat? Hur många Thunderfurry drops har varit en upgrade? osv osv.
Känner själv att jag på några gubbar har allt gear som jag vill/borde ha, men rollen på de mesta suger så borde typ farma efter samma gear en vända till, men är det värt det totalt sätt?
Citera
2014-06-11, 15:17
Medlem
chullans avatar
Lite pengar drar man in på att sälja sina gamla mats iaf, hehe.
http://4.ii.gl/1WzM0df5.png
Citera
2014-06-11, 15:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Lite pengar drar man in på att sälja sina gamla mats iaf, hehe.
http://4.ii.gl/1WzM0df5.png

Wow, de skojade inte med att de skulle dra upp priserna, trodde de skulle hamna på runt 5k eller något.

Nu har jag inga 278 som du har dock, men 50K styck är ok.
Citera
2014-06-11, 15:32
Medlem
ojojoj vad dom förenklar spelet.. spelat i någon timme nu och det bara regnar set items..
Fick nyss två Akkhan delar under en minut.
Citera
2014-06-11, 15:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
ojojoj vad dom förenklar spelet.. spelat i någon timme nu och det bara regnar set items..
Fick nyss två Akkhan delar under en minut.

Lol, det var lite det jag var orolig över när jag skrev min tidigare post (nu finns förvisso RNG också, och det kan ha varit RNG guden som var lite snäll, men hoppas verkligen att det inte kommer vara för mycket setitems).
Citera
2014-06-11, 15:53
Medlem
Opilus5500s avatar
De visar bara på att dem vill att så många går över till "Ladder season". Dem gör non-ladder till rena lekstugan och där man kan testa runt och testa allt möjligt men samtidigt bli fullständigt less på de också.

Jag hoppas att "Ladder season inte är så här casuel friendly spelet dör efter tag.. Jätte roligt ha bästa föremålen downa allting, men för lång tid då?? i ett par veckor, sen dör spelet. Men kanske är så med dagens spelare, allt skall vara för stunden inget på långt sikt.
Citera
2014-06-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lol, det var lite det jag var orolig över när jag skrev min tidigare post (nu finns förvisso RNG också, och det kan ha varit RNG guden som var lite snäll, men hoppas verkligen att det inte kommer vara för mycket setitems).

Jo, förmodligen så var det lite tur vid min sida under den minuten, men det känns fortfarande som att dom buffat det ännu mer, dock svårt att säga efter någon timmes spelande.

Streamar förövrigt lite t6 rifts här om någon är intresserad :> Ganska ny på detta så hoppas kvalitén samt ljudet är ok.
http://www.twitch.tv/kruzifixxion
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-11 kl. 16:21.
Citera
2014-06-11, 17:23
Medlem
neurogens avatar
spelat 4h exakt. inte en enda set. bara kört rifts nonstop.
så ja, RNG is still RNG.
Citera
2014-06-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De visar bara på att dem vill att så många går över till "Ladder season". Dem gör non-ladder till rena lekstugan och där man kan testa runt och testa allt möjligt men samtidigt bli fullständigt less på de också.

Jag hoppas att "Ladder season inte är så här casuel friendly spelet dör efter tag.. Jätte roligt ha bästa föremålen downa allting, men för lång tid då?? i ett par veckor, sen dör spelet. Men kanske är så med dagens spelare, allt skall vara för stunden inget på långt sikt.
Det är väl skönt att man kan gå vidare? Gillar du att "leva"ett spel? Det måste inte vara oändligt underhållningsvärde, det kan det inte vara.
Citera
2014-06-11, 19:22
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
en tanke som slog mig idag gällande er som är jävligt bra spelare med riktigt vassa karaktärer.

Hur många gånger har ni hittat samma gear till dem?
Jag menar, det kan ju skilja sjukt mycket mellan två karaktärer med exakt samma gear men med olika rollade stats. Personligen har jag hittat Tal Rasha sourcen 4ggr varav tre av dessa gånger var det upgrade.
Jag har ju lirat med några av er tidigare som har insane bra tryck och drar 3 partymembers genom T6 på egen hand mer eller mindre.
Hur många ToT, MoJ och allt va det heter har ni som lirat WD hittat? Hur många Thunderfurry drops har varit en upgrade? osv osv.
Känner själv att jag på några gubbar har allt gear som jag vill/borde ha, men rollen på de mesta suger så borde typ farma efter samma gear en vända till, men är det värt det totalt sätt?

det enda item jag hittat mer än två gånger är som jag kan minnas just nu tal rasha bältet (ett ok resten skräp) samt Cindercoat varav två skräp och en (jag fick idag) som rollade PERFEKT. 20% fire, nästan max int och vit, samt två sockets. rollade om till tre sockets såklart. (då räknar jag inte alla garbage legs man inte ens identifierar innan man salvagar.
Citera
2014-06-11, 19:24
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

ugh. fattar inget av vad du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in