Citat:
Ursprungligen postat av
VLAD0
Är det någon som vet vad som startade händelsen på Åby-camping?
Mangaräserkillarna kände sig hotade.
..fast kanske inte så som man tror.
Dom är lite oroade och undanträngda eftersom pikeys(bra så?) härjningar gör att fler och fler fastighetsägare "ser om sitt hus" och stänger till bra asfaltsytor i förbyggande syfte.
"Bra asfaltytor" att våldscampa på, och "bra asfaltsytor" att drifta runt på och visa upp tuppkammen på.
Olika sätt att använda wasted space den urbana miljön, helt enkelt.
Kollar man på bilden som illustrerar denna artikeln i GT om våldscampingen framför exRusta
http://www.expressen.se/gt/tidlost/asfaltslaggarna-har-slagit-lager-i-partille/
så ser man att Göteborgs Streetracercommunity redan pissat revir genom att lägga ut parallella lakrisremmar på marken. Alltså har inte camparna där att göra, alltså anser sig bilgänget ha första tjing på ytan. Enligt dom själva. Men jag tvivlar på att dom skulle formulera det så själva...
Jag kan inte säga att det är bra att ett medborgargarde beväpnar sig med tillhyggen och driver runt ens pikey riff-raff i natten, men det är ett resultat av att samhället inte förmår upprätta den nivå av lag och ordning som medborgarna tycker är rimligt.
Sedan skall vi nog inte blunda för att polisen står vid ett pest<->koleravägskäl när det gäller vem som skall tillåtas härja på en parkering. Så länge några streetracers rykiga donuttande, epilepsiframkallande ljusshower och högljudda musik mitt i natten genererar fler telefonsamtal från anonyma men upprörda medborgare än pikeys som ligger och sover så lär polisen välja att jaga racers framför pikeys.
Efterfrågan styr, som vanligt: om allmänheten visade mer irritation över campande bedragare så skulle också Polisen jobba hårdare med pikeyproblematiken.
Istället betalar villaägare de kriminella svart och är nöjda med det, samtidigt som man fräser åt de kids som skall börja pumpa in pensionspengar åt just dom som gnäller på ungdomarna.
Usch, nu blev det tråkigt.