2012-12-12, 17:47
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Beror på vilken krets man vill slakta, men har personligen aldrig förstått det stora med U2, AC/DC eller Alice Cooper för den delen, men ändå ska folk på något sätt hylla dem (även människor som inte ens lyssnar på den typen av musik).

För den svenska motsvarigheten så är det väl likadant med Håkan Hellström (som alla Göteborgare verkar älska), Kent, Swedish House Mafia (man får fortfarande inte prata illa om dem, då de är "legender") och man är tydligen fascist om man inte tycker att Kapten Röd är träffsäker.

Klockrena exempel! Dock hade jag bytt ut AC/DC mot sexmiffona Rolling Stones. Thunderstruck är helt enkelt en jäkla kanonlåt. Och Bon Scott var en duktig grabb.
Citera
2012-12-12, 18:24
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tråden handlar fortfarande inte om överskattade utan snarare om de man inte får tycka illa om. Och mig veterligt talas det hela tiden om att Queen är överskattade. Därför att skitlåtar som "we will rock you" hörs på radion ständigt och jävla jämt istället för bra låtar som "Who wants to live forever", "show must go on" eller skivan "The Miracle" som för övrigt är så långt bort från "operabögerier" som det bara går att komma.

Nu gillar jag visserligen inte den skivan (alldeles för smörig pop) men en sak kan konstates - Queen är det mest mångsidiga band någonsin - Man kan avsky delar av deras material, men fullständigt älska andra delar.

Det är ju lite det jag menar, alldeles utmärkt exempel. Man får inte säga att dom suger svettig jakpenis utan att någon säger emot. Jag har ALDRIG varit med om att det inte hänt att minst en person kommer fram och börja predika om hur bra de är (EGENTLIGEN!!1). De passar därför extremt bra in.
Citera
2012-12-12, 18:29
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Det är ju lite det jag menar, alldeles utmärkt exempel. Man får inte säga att dom suger svettig jakpenis utan att någon säger emot. Jag har ALDRIG varit med om att det inte hänt att minst en person kommer fram och börja predika om hur bra de är (EGENTLIGEN!!1). De passar därför extremt bra in.

Haha!!! förstår precis vad du menar! Jag gillade dom inte heller från början, tyckte dom var sanslöst pretentiösa fåntrattar. Sen såg jag nån sunkig gammal VHS, tror det var "budapest 85" eller nåt den hette.. och tyckte dom var helt jävla outstanding.

Men att dom "suger svettig jaktpenis" kan jag däremot inte alls hålla med om. Så det FÅR MAN FANIMEJ INTE SÄGA FÖR DÅ JÄVLAR!!
Citera
2013-01-12, 12:37
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Lady Gaga. Hon ska vara sånt geni. Åå wow. Hon ser idiotisk ut, är "vågad" och skriver att själv!!!! Wow. Kanske därför texterna är vidriga och melodierna sjukt ointressanta. Hon kan inte ens jämföras med Madonna och Grace Jones.
Men i ärlighetens och den oförvitliga sanningens rättfärdigas ljus och namn... Melodierna är ju faktiskt långt mycket bättre än annan samtid pop. Man kan åtminstone nynna till hennes musik... Som faktiskt är bättre än hon själv, även om det inte är någon bedrift i sig.

Men nog upplever jag allt att man får tycka illa om henne?
Citat:
Eric Clapton. Slow hands. "Slow" sammanfattar allt. Tråkig som fan, och gjorde sig en hacka pga sin son. Typ blues för vita som inte vill lyssna på svarta.
Han är verkligen bedrövligt överskattad. Rankas alltid som den absoluta eliten på/av dessa sakramentskade listor musikvärlden genomsyras av. Han är väl inte dålig, långtifrån, men ”Gud” och världens bästa musiker är rent hokum.
Citera
2013-07-05, 04:05
Medlem
U2 - Ok sång men totalt intetsägande musik och TOTALT värdelös gitarrist som verkar leva enbart på att han kan koppla in en effektbox till guran.

Springsteen. Medias heliga ko nr 1. Att ogilla honom är lika PK som att förneka förintelsen.

Håkan Hellström. Medias heliga ko nr 2. Att som poprecensent ge honom lägre betyg än 3/5 resulterar i utfrysning ur samhället och stigmatisering av sig själv till pedofilstadiet.

Jimi Hendrix. Honom måste man gilla pga att han var nyskapande på sin tid. Det håller jag med om men i övrigt är han bara hyfsad.

Bob Dylan. Lika kreddigt att gilla honom som Springsteen.
Senast redigerad av Max Seaman 2013-07-05 kl. 04:14.
Citera
2014-06-10, 09:51
Bannlyst
Det måste vara Freddie Mercury, visst var rösten talangfull och stark, men fortfarande tycker jag inte om hans röst så jättemycket, subjektivt sätt.
Citera
2014-06-10, 11:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ulf Lundell
Springsteen
Iron Maiden
Eric Clapton

samt alla jävla band/artister som påstås vara så tekniskt duktiga så man inte kan förneka deras storhet. jag skiter fullständigt hur bra de är tekniskt, suger de så suger de och deras tekniska färdigheter räddar inte deras musik från att låta bedrövlig. (se typ Satriani, Vai, Dream Theater, Yngwie m.fl.) Jag spyr på meningslösheten i musiken.
Citera
2014-06-10, 11:46
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ulf Lundell
Springsteen
Iron Maiden
Eric Clapton

samt alla jävla band/artister som påstås vara så tekniskt duktiga så man inte kan förneka deras storhet. jag skiter fullständigt hur bra de är tekniskt, suger de så suger de och deras tekniska färdigheter räddar inte deras musik från att låta bedrövlig. (se typ Satriani, Vai, Dream Theater, Yngwie m.fl.) Jag spyr på meningslösheten i musiken.

Kan du ge några exempel på musik du tycker är bra?
Citera
2014-06-10, 13:14
Medlem
Kombinations avatar
Mick Jagger måste ha den mest störande rösten någonsin, tätt följd av Axl Rose. Gillar musiken men fyfan vad enerverande att lyssna på de två.
Citera
2014-06-10, 16:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Kan du ge några exempel på musik du tycker är bra?

vad ska det fylla för funktion? ska du se om jag är berättigad min åsikt/eventuellt bajsa lite på min musiksmak efter att jag avslöjat vad jag lyssnar på?

television
elliott smith
the clash
velvet underground
babyshambles
håkan hellström

är några bra band/artister
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-06-10 kl. 16:40.
Citera
2014-06-10, 18:05
Bannlyst
En sångare man inte "får" tycka illa om är James Hetfields röst, men jag tycker han är långt ifrån rockens/metallens bästa vokalister. Exempelvis så finns det ett gäng bättre sångare än James Hetfield, ja jag tycker faktiskt att Dave Mustaines röst är mycket bättre, även Tom Arayas röst och det finns hundratals sångare at nämna.
Citera
2014-06-11, 19:46
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Mick Jagger måste ha den mest störande rösten någonsin, tätt följd av Axl Rose. Gillar musiken men fyfan vad enerverande att lyssna på de två.

Mick Jagger.. aldrig förstått honom och jag håller med dig om att hans röst känns dålig. Axl Rose's röst tycker jag dock passar bra till GnRs låtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in