Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Förövrigt så är och kommer även efter detta val Socialdemokraterna vara det största partiet. Att de inte haft majoritet i Sveriges riksdag redan nu beror enbart på att SD stött alliansregeringen. Stefan Lövfen lär ta det som en komplimang att du ogillar honom men det lär knappast nå fram till honom. Däremot så lär du få Stefan L som statsminister tack vare att det är svenska folket som väljer vem de vill ha. I det sammanhanget är din röst en bortkastad röst.

En liten fråga bara : Hur kan du som säger dig var SD:are ha något emot att Ulvskog stödjer ett nej till EU och kalla detta för bissart?
Jag är inte EU-motståndare. Om man måste stödja allt som ett parti står för så kan du väl berätta det för Ulvskog, hon är ju trots allt företrädare för partiet och borde ha lite högre krav på sig än väljarna... men tydligen var det okej att vara mot EU inom ett EU-vänligt parti, så jag tar mig rätten att vara en relativt EU-vänlig SD-väljare.
Hade det inte varit för invandringspolitiken, Miljöpartiet och Vänsterpartiet hade jag t o m kunnat vara en S-väljare, även fast jag föredrar M. Jag ser M, S och SD som tre pizzerior i kvarteret. M har de bästa, S har de näst bästa och SD gör halvtaskiga pizzor, men så länge M och S stoppar arsenik och cyanid (invandringspolitiken) i sina pizzor är det bara SD:s pizzor man vågar äta. Hellre besviken på maten än död.