Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Ditt problem är att du låter dina känslor, moderathatet och särskilt Sd-moderathatet, ta kontrollen över analysen. Då blir den därefter, dålig.
Ingen Sd;are, moderatflygeln eller inte, kommer att stödrösta på alliansens småpartier även om någon kanske tror att det möjligen skulle kunna rädda en vågmästarposition åt Sd.
Jimmie har oroat sig för att han kan förlora vågmästarrollen på grund av att någon av de små i alliansen åker ut. Men att stödrösta, då har man tagit steget till att bli en alliansbroder och det är obegripligt hur man ens kan överväga.
En ganska stor del av alliansväljarna rör sig fritt mellan M, Fp, C och Kd så det är inte konstigt om de försöker rädda sin allians. Just nu tror jag de har en tillräckligt stor kollektiv insikt för att lyckas med det.
Moderaterna får betala och det märks mycket för de har säkert också tappa kvinnor till Mp och hantverkare och byggjobbare, som älskade dem för jobbskatteavdragen, till S.
Adaktussoneffekten är en klassisk kändiseffekt och vi vet ju att många attraheras av personkulter. Kd vet det, de har utnyttjat Alf Svensson så länge det gick.
Eller hur? Dom som inte delar dina åsikter gör det med känsloargument och hat?
Och på samma sätt: Ditt problem är att du låter dina känslor, sossehatet och särskilt MP-hatet, ta kontrollen över analysen. Då blir den därefter, dålig.
Du har i 30 år röstat på M och FP som har skapat dagens problems; bidragsmassinvandring, islamisering, och pk-ism. Nu när Bildt, Westerberg, och Imam Reinfeldt har slutfört vad du har röstat på och kämpat för, ja då skriver du 12 000 inlägg och skyller det på Mona Muslim och Gudrun Schyman. Kan du inte tyda vanlig enkel SCB-statistik? Var finns logiken?
-----------------------------------------------------
SDs smygmoderatfalang är det klart allvarligaste hotet mot eventuella SD-framgångar i valet 2014. Det är svårt att uppskatta storleken av denna Sveriges flyktigaste väljargrupp, men jag höftar till med ca 10-30% av hela SDs väljarkår. Jag tror att en mindre del av dessa t.o.m. har kapacitet att sjuka så lågt att de kan lägga en stödröst på en av Allahiansen dvärjar vid behov; Imam Reinfeldts bidragsmassinvandringpolitik måste få fortsätta till varje pris (jag vet, det är totalt ologiskt, men så funkade det 2010).
SD själv är givetvis knäpptyst om detta, det är en mycket känslig (flyktig) väljargrupp som det inte gäller att stöta sig med. Dessa tror att SD, FP, och M har ungerfär lika invandringspolitik; det är bara sossemedia som har tvingat dom till annat. Allt är Mona Muslims fel. Låt mig använda en klyscha: SDs smygmoderater är inte dom vassaste knivarna i lådan.
Det räcker med att Jan Björklund går ut med Folkpartiets sedvanliga populistiska uttalandena framåt valveckan, och vips så förlorar SD ett par procentenheter till Allahiansen, och SD gör ett mediokert val.
Smygmoderaten är ett väldigt olyckligt fenomen; det behövs ett starkt SD i riksdagen. Om Jimmie orkar att jobba vidare så blir SD Sveriges näst största parti 2018.
Nu hänger allt på om Allahiansen väljer populismens väg enligt ovan i höst, eller om de väljer de brända broarnas och de plundrarde visthusbodarna taktik, det lutar mest åt det sistnämnda tror jag; det skall inte gå att återställa Sverige – Svetsarn kommer att kollapsa under Allahiansens kumulerade bidragsmassinvandringskostnader.