2014-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Problemet är att även spädbarn sminkas, jag har sett barnvagnar med arabiska mammor som tagit hål i ett åringars öron och ögonskugga och läppstift flera gånger, på tåg och bussar, det är helt sjukt och att ingen reagerar på detta beror på rasismrädsla.

Jag vill absolut inte ha några sminkade bebisar i tråden. Vet inte ens om det är brottsligt. Om det är brottsligt så vill jag inte veta hur. Jag lider av lite sminkrädsla men främst av tråden håller på att flippa ut rädsla. Ta det inte personligt.
Som sagt när kommer FUP:en kantänka?
Citera
2014-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Sminkad var hon även i Gaza. Vet inte om det är brukligt att vuxensminka småflickor där. Någon annan som vet? Kan syftet vara att dölja blånader, sjuklig blekhet och liknande? Eller (hemska tanke) kanske för att marknadsföra på äktenskapsmarknaden?
Sminkad även i Gaza???Hittar inte längre bilder på R*m* från Holland minns inte på vilken FB-sida?
Citera
2014-06-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Sminkad även i Gaza???Hittar inte längre bilder på R*m* från Holland minns inte på vilken FB-sida?

Du menar kanske de här?
https://twitter.com/OkAshour
Citera
2014-06-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du menar kanske de här?

På vilket är det relevant om varit sminkad i Gaza eller här. I många kulturer sminkar man flickor särskilt inför fotografering. Om du tror att sminkningen bevisar att hon såldes som sexslav är du helt ute och cyklar. För i så fall skulle det inte finnas några bilder på henne som du kan se.
Citera
2014-06-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
På vilket är det relevant om varit sminkad i Gaza eller här. I många kulturer sminkar man flickor särskilt inför fotografering. Om du tror att sminkningen bevisar att hon såldes som sexslav är du helt ute och cyklar. För i så fall skulle det inte finnas några bilder på henne som du kan se.
Sorry, nu frågar du nog fel person - detta har aldrig varit en uttalad fråga för mig i tråden.
Jag kommenterade en bild, och insåg efteråt att det var fel bild - på rätt bild är hon förvisso sminkad, men jag vill inte framföra några åsikter om det.
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-09 kl. 23:02.
Citera
2014-06-09, 23:03
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Tack. Det var svar på frågan om det är vanligt att vuxensminka småflickor i Gaza. Tydligen är det vanligt liksom även i "många kulturer". Sexslav hade jag inga tankar på, däremot har det nämnts i tråden att flickor vid väldigt unga år bestäms för äktenskap med en av föräldrarna utsedd man. Det var vad jag tänkte på, ursäkta otydligheten. Och, ja flickstackarn har blivit misshandlad, troligen under lång tid, och ja, det förekommer att man sminkar över märken som uppstår. Och ja, smink används för att höja attraktionsvärdet hos den sminkade. Spekulerar precis som du och alla andra här och försöker fatta hur den här vedervärdiga historien hänger ihop. Precis som du
Citera
2014-06-09, 23:07
Medlem
Citat:
Du menar kanske de här?
Tack ...där fanns de................Sminkningen gjordes i Karlskrona av någon anledning, sen sändes bilderna till Gaza bla till en morbror!Tror nog att det gjordes för hon skulle se litet äldre ut. Sexslav??
Citera
2014-06-09, 23:08
Medlem
Citat:
Tack. Det var svar på frågan om det är vanligt att vuxensminka småflickor i Gaza. Tydligen är det vanligt liksom även i "många kulturer". Sexslav hade jag inga tankar på, däremot har det nämnts i tråden att flickor vid väldigt unga år bestäms för äktenskap med en av föräldrarna utsedd man. Det var vad jag tänkte på, ursäkta otydligheten. Och, ja flickstackarn har blivit misshandlad, troligen under lång tid, och ja, det förekommer att man sminkar över märken som uppstår. Och ja, smink används för att höja attraktionsvärdet hos den sminkade. Spekulerar precis som du och alla andra här och försöker fatta hur den här vedervärdiga historien hänger ihop. Precis som du

Ja, vi spekulerar. Men jag svårt att se att hon skickades hit för att ingå barnäktenskap i 7-8 års ålder. I synnerhet då vi redan vet att hon skickades hit för att hennes föräldrar och syskon skulle kunna ansluta sig till henne efter att hon hade fått permanent uppehållstillstånd.
Citera
2014-06-09, 23:15
Medlem
Citat:
Var har det framgått att det är vanligt att vuxensminka flickor i Gaza?
Citera
2014-06-09, 23:21
Medlem
Citat:

Måste även detta framgå någonstans, jag har sett svenska småflickor som är sminkade. Det är vanligt i USA också där man till och med har skönhetstävlingar för 7-åringar. Det beror nog mer på föräldrarna än var man kommer ifrån.
Citera
2014-06-09, 23:33
Medlem
Citat:

Familjen tillhör medelklassen och fadern arbetar inom Fatah i Gaza. Chanserna att biofamilj är fundamentalister är mycket små. Medelklass som tillhör Fatah i Palestina gifter normalt inte bort små barn. Tvärtom. Oftast har de riktigt stora problem med den gruppen. De stora problemen kan vara en anledning till att han söker asyl. Utbildad medelklass tillhör alltså sällan den gruppering som vill höja marknadsvärdet på sina barn genom att till exempel sminka dem. (tror det är ännu mer otroligt att fundamentalister sminkar barn när jag tänker på det).

Om nu R eller paret skulle vara pedofiler så undrar jag om det är så vanligt att den gruppen sminkar barn så de skall se ut som vuxna. Men vad vet jag.

Nu är ju fallet ovanligt och allt är möjligt inkl sexslav, pedofili, självmordsbombning, terrorism och allt annat man kan tänka sig. Men det finns inga belägg eller indikationer av något slag än så länge på att så är fallet. Vuxensminkningen på Y har troligtvis gjorts av A som verkar ha allmänt dålig smak och vara allmänt korkad. Övrig sminkning kan ha att göra med småflickor som leker, härmar och ska vara fina osv.

sminkfobi (brr räddfh)
Citera
2014-06-09, 23:34
Medlem
fasligts avatar
Citat:

Kanske missuppfattade nantale. "I många kulturer sminkar man flickor särskilt inför fotografering." Du har rätt Tantigheter, det står faktiskt inte uttryckligen Gaza. Kan ju vara så att just den här aktuella familjen/släkten/klanen finner personligt nöje i sminkandet och det kan vara så att det inte betyder något alls utöver ren skojsamhet. Det var bara en undring från min sida som personligen har svårt för att se det lustiga i att vampa till småflickor. Utifrån det och med tanke på att inte riktigt allt som tidigare lagts fram om berörda personer i detta fall är fullt ut hedervärt ventilerade jag mina funderingar. Och fick svar på tal ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in