Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Tack. Det var svar på frågan om det är vanligt att vuxensminka småflickor i Gaza. Tydligen är det vanligt liksom även i "många kulturer". Sexslav hade jag inga tankar på, däremot har det nämnts i tråden att flickor vid väldigt unga år bestäms för äktenskap med en av föräldrarna utsedd man. Det var vad jag tänkte på, ursäkta otydligheten. Och, ja flickstackarn har blivit misshandlad, troligen under lång tid, och ja, det förekommer att man sminkar över märken som uppstår. Och ja, smink används för att höja attraktionsvärdet hos den sminkade. Spekulerar precis som du och alla andra här och försöker fatta hur den här vedervärdiga historien hänger ihop. Precis som du
Familjen tillhör medelklassen och fadern arbetar inom Fatah i Gaza. Chanserna att biofamilj är fundamentalister är mycket små. Medelklass som tillhör Fatah i Palestina gifter normalt inte bort små barn. Tvärtom. Oftast har de riktigt stora problem med den gruppen. De stora problemen kan vara en anledning till att han söker asyl. Utbildad medelklass tillhör alltså sällan den gruppering som vill höja marknadsvärdet på sina barn genom att till exempel sminka dem. (tror det är ännu mer otroligt att fundamentalister sminkar barn när jag tänker på det).
Om nu R eller paret skulle vara pedofiler så undrar jag om det är så vanligt att den gruppen sminkar barn så de skall se ut som vuxna. Men vad vet jag.
Nu är ju fallet ovanligt och allt är möjligt inkl sexslav, pedofili, självmordsbombning, terrorism och allt annat man kan tänka sig. Men det finns inga belägg eller indikationer av något slag än så länge på att så är fallet. Vuxensminkningen på Y har troligtvis gjorts av A som verkar ha allmänt dålig smak och vara allmänt korkad. Övrig sminkning kan ha att göra med småflickor som leker, härmar och ska vara fina osv.
sminkfobi (brr

räddfh)