2014-06-06, 13:58
Medlem
Biancocelestes avatar
Vill tipsa om att Terrace har 30% på alla tröjor, förutom SI
Citera
2014-06-07, 12:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har aldrig handlat på The terrace pga. aik-kopplingen. Hur ser ni med andra sympatier än aik på det? Men visst får inte aik en krona nuförtiden? Ny ägare som inte ger några pengar dit?
Citera
2014-06-08, 18:34
Medlem
När började aeronautica anses som casual?
Citera
2014-06-08, 20:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
När började aeronautica anses som casual?
Källa på att det är casual?
Citera
2014-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Källa på att det är casual?

haha. Bara såg att de såldes på terrence och dem är ju inriktade på lite mer casualmärken väl? :P Så då drog ja min slutsats att de va casual. Dock tycker ja själv inte de särskilt casual så va är det som gör aeronautica så "casual" om man nu kan sätta de som stämel. Många italienska hoolis som bär de?
Citera
2014-06-08, 20:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
haha. Bara såg att de såldes på terrence och dem är ju inriktade på lite mer casualmärken väl? :P Så då drog ja min slutsats att de va casual. Dock tycker ja själv inte de särskilt casual så va är det som gör aeronautica så "casual" om man nu kan sätta de som stämel. Många italienska hoolis som bär de?
Kanske det?
För mig skulle det kännas konstigt att som svensk ha något märke som har samma namn som italienska flygvapnet... lite the fuck? ungefär.
Citera
2014-06-08, 21:00
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har aldrig handlat på The terrace pga. aik-kopplingen. Hur ser ni med andra sympatier än aik på det? Men visst får inte aik en krona nuförtiden? Ny ägare som inte ger några pengar dit?

AIK fotboll äger inte butiken längre och jag har riktigt svårt att tänka mig att AIK fortfarande skulle få några pengar därifrån.
Citera
2014-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske det?
För mig skulle det kännas konstigt att som svensk ha något märke som har samma namn som italienska flygvapnet... lite the fuck? ungefär.

Har ett par plagg från märket som ja tycker e snygga och har inget emot att de har samma namn som italiens flygvapen. Men ja tycker inte de är särskilt casual att bära det. Ska slänga iväg ett mail och fråga.
Citera
2014-06-09, 01:27
Medlem
Citat:
Har ett par plagg från märket som ja tycker e snygga och har inget emot att de har samma namn som italiens flygvapen. Men ja tycker inte de är särskilt casual att bära det. Ska slänga iväg ett mail och fråga.

Ska du maila the terrace och fråga om märket är casual?
Citera
2014-06-09, 14:17
Medlem
Letar efter ett par sneakers i läder, i bra kvalité. Kikat på bla CP, Buttero och Diemme. CP är dock ganska tråkiga, Buttero i princip slutsålda och är osäker på kvalitén på Diemme.

Av dessa märken är det dessutom enbart Buttero som syr sulan istället för att limma den, eller har jag fel?

Någon som har svar på mina funderingar och tips på skor? :-)
Citera
2014-06-09, 21:32
Medlem
AlexSchulmansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Letar efter ett par sneakers i läder, i bra kvalité. Kikat på bla CP, Buttero och Diemme. CP är dock ganska tråkiga, Buttero i princip slutsålda och är osäker på kvalitén på Diemme.

Av dessa märken är det dessutom enbart Buttero som syr sulan istället för att limma den, eller har jag fel?

Någon som har svar på mina funderingar och tips på skor? :-)
Nej, både Diemme och Common Projects syr fast sina sulor med. Annars är Lanvin schyssta dock så är ju dom i mocka med "lacktå". Gucci har också ett par helvita som ser ut som ett par exklusivare Stan Smiths, och mina vita Gucci har hållit sig fantastiskt bra med tanke på att dom har agerat beaters under sommar/höst/vår i ett år nu, aldrig varit mer nöjd med ett par sneakers.

Jag kan inte säga någonting om kvalitén på Diemmes sneakers, har bara kängorna men inte använt dom tillräckligt mycket. Dom är sköna och känns välgjorda dock.
Citera
2014-06-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Ska du maila the terrace och fråga om märket är casual?
haha nej, bara vad som fick dem att ta in märket då ja inte tycker de är riktigt deras "stil" Inte likt något annat märke dem har ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in