Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2014-06-01, 23:26
Medlem
Roddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Ok, känner inte till något om det men låter vettigt. Beror ju i och för sig när i tiden man pratar om - har ingen som helst aning om när skribenten tjänstgjort (för jag antar att han har viss egen erfarenhet från området).

Han kanske är en av oss här...
Citera
2014-06-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddaren
14 km är avståndet mellan två välkända anläggningar som inte nämnts öppet men som flertalet här känner till under namnet RB 60 och HKV A1. Det intressanta i sammanhanget är att kungen även skulle befinna sig i RB 60.

Åt vilket väderstreck från RB60 ligger HKV A1 på ett ungefär?
Citera
2014-06-03, 09:57
Medlem
Jag vill respektfullt hänvisa till inlägg 3702 av "skogarnasbiskop" som kanske kan vara till hjälp? Där har vi ett påskpyssel som är lite annorlunda. Den som inte orkar hitta till detta inlägg kan klicka på denna länk för pysslet. Han är en av få som ständigt kommit med bra information i tråden. Biskopen får även stora pluspoäng för sin avatar......
Citera
2014-06-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adout
Jag vill respektfullt hänvisa till inlägg 3702 av "skogarnasbiskop" som kanske kan vara till hjälp? Där har vi ett påskpyssel som är lite annorlunda. Den som inte orkar hitta till detta inlägg kan klicka på denna länk för pysslet. Han är en av få som ständigt kommit med bra information i tråden. Biskopen får även stora pluspoäng för sin avatar......

Har inte sett det nicket komma med något som inte redan finns i tråden. Dessutom är påskpysslet snudd på desinformation då ringarna är ganska klumpigt placerade. Avataren skaffade hen i samband med att någon tipsade om nya bilder på anläggningen på bing. Det tar en kvart för vilken idiot som helst, som aldrig läst denna tråd förut, att hitta platsen och göra en cap. Jag förstår inte riktigt syftet med det heller.
Citera
2014-06-03, 10:53
Medlem
Nja, håller tyvärr inte med. Du har ju visat stor kunskap om UE i allmänhet och var platser i zonen ligger. Mycket av det som skrivs i tråden är självklart för dig men de allra flesta har inte dina kunskaper. En hög procent av de som läser denna tråd vet inte ens var RB60 Civ ligger. Det tycker jag är självklart när man läser svaren. Att hitta det genom att endast läsa tråden är ej heller inte i närheten av så enkelt som du beskriver.

Påskpysslet är som du säger inte helt korrekt, kanske medvetet, men ändå en bra indikation om var platserna ligger. Biskopen har kommit med information vid en tidpunkt som ingen annan i tråden gjort. För dig var det säkert irrelevant för du kände redan till informationen.
Citera
2014-06-07, 16:00
Medlem
Gjörwellsgatan 31, Stockholm...
Citera
2014-06-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg

Jo, på den adressen finns faktiskt en berganläggning, men utanför stängslet ned mot vattnet Någon som kan säga vad den har haft för funktion? Någon Rb är det sannerligen inte
Citera
2014-06-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Jo, på den adressen finns faktiskt en berganläggning, men utanför stängslet ned mot vattnet Någon som kan säga vad den har haft för funktion? Någon Rb är det sannerligen inte

Inte utanför stängslet, förstår du inte?
Citera
2014-06-08, 19:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Gå till det högsta gatunumret på denna gata så når du ngt som inte är ryskt...och i underjorden
Citera
2014-06-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Gå till det högsta gatunumret på denna gata så når du ngt som inte är ryskt...och i underjorden

Gjörwellsgatan 48? Därifrån ser man Essingeleden :P
Citera
2014-06-08, 20:36
Medlem
Citat:

Nu är det dock inte någon RB 58 vi snackar om här, komplett utrustad med plenisal, hårfrisör och livsmedelsbutik inrymt i ett dussin byggnader uppställda i flera stora skepp.

När riksarkivet sprängdes ut övervägde man säkert en anäggning inom tullarna men så vitt jag vet blev någon sådan aldrig av, trots att Tage Erlander bodde rakt ovanpå. Det är mer ett skyddsrum med sambandsförmåga vi snackar om här, inte en bunker där regering ska sitta och fatta beslut om hur samhällets resurser ska fördelas när ivan atombombar Sverige.
Citera
2014-06-09, 13:25
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adout
Nja, håller tyvärr inte med. Du har ju visat stor kunskap om UE i allmänhet och var platser i zonen ligger. Mycket av det som skrivs i tråden är självklart för dig men de allra flesta har inte dina kunskaper. En hög procent av de som läser denna tråd vet inte ens var RB60 Civ ligger. Det tycker jag är självklart när man läser svaren. Att hitta det genom att endast läsa tråden är ej heller inte i närheten av så enkelt som du beskriver.

Påskpysslet är som du säger inte helt korrekt, kanske medvetet, men ändå en bra indikation om var platserna ligger. Biskopen har kommit med information vid en tidpunkt som ingen annan i tråden gjort. För dig var det säkert irrelevant för du kände redan till informationen.

Jag räknar till 17 ringar kan någon bekräfta att det finns 17 verkliga bergrum i det ungefärliga området, zonen, även om de är illa markerade på kartan. Varför har just dessa 17 anknytning till riksbunkertråden?? Kan ju inte ha funnits så många riksbunkrar!

Å andra sidan finns det många fler bergrum för olika ändamål som inte diskuterats och de kan ingå i systemet med ändring av ändamål, inom rimliga gränser. Viktigt för en stab är att det finns eller kan anordnas rejält med kommunikation via kabel, radio, radiolänk etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in