2014-06-09, 10:15
  #6769
Medlem
tryffs avatar
Vad skiljer BBC från SVT?.....bbc har 22,000 journalister anställda. Det är som att jämföra Financial Times med Borås dagblad. När Michael Palin gör ett reseprogram är det 80 människor ute och reser, när svt gör reseprogram är det en medarbetare plus hyrd kameraman på plats.
"SVT:s uppdrag är att garantera medborgarna ett brett utbud av program och tjänster via tv, webb och andra publiceringsformer."
Att erbjuda ett brett programutbud är inte det samma som att göra tv för alla. Däremot för många dvs stora delar av befolkningen men inte på något sätt för alla.
Många av programmen är dessutom ytters smala t.ex. kulturprogram. När såg du senast ett program riktat till oss som hänger på FB? Eller kristna som vill se något annat än helgmålsbön (det borde vara en hel del i detta land). Finns antagligen många människor som det inte görs några program för alls.
Citera
2014-06-09, 10:32
  #6770
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Titta på Uppdrag granskning, Dokument inifrån, Dokument utifrån och Dox. Där finns rätt mycket sevärt för den som är samhällsintresserad.

Jag vet att Disney censurerar själva. PK-sjukan är ju ett västerländskt fenomen. Ett rejält SVT borde ha svarat med att sluta med att köpa in Kalle-bajset till jul. Bättre istället att sända gamla Tarzan-matinéer från 1930- och 40-talet. Vildarna i djungeln kan liknas vid barbarer och människoätare. Det blir bra TV.

Dina förslag på "kritisk granskning" är ju som att påstå att verklig kritisk granskning finns i Sverige. Prova Avpixlat istället, eller andra svenskvänliga sidor, eller utländska privata ekonomi-sidor. Försök att lura någon annan än mig som är uppvuxen i Sverige och som lämnat ungdomen för länge sedan. Jag accepterar inte längre detta fjäskande och denna propaganda istället för kritisk granskning av vad de styrande politikerna ansvarar för.

Du låter verkligen som att vara en riktig medlöpare till riksdagens 7-klöver. Då kan du inte ha rätt.
Citera
2014-06-09, 11:10
  #6771
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vad skiljer BBC från SVT?.....bbc har 22,000 journalister anställda. Det är som att jämföra Financial Times med Borås dagblad. När Michael Palin gör ett reseprogram är det 80 människor ute och reser, när svt gör reseprogram är det en medarbetare plus hyrd kameraman på plats.
"SVT:s uppdrag är att garantera medborgarna ett brett utbud av program och tjänster via tv, webb och andra publiceringsformer."
Att erbjuda ett brett programutbud är inte det samma som att göra tv för alla. Däremot för många dvs stora delar av befolkningen men inte på något sätt för alla.
Många av programmen är dessutom ytters smala t.ex. kulturprogram. När såg du senast ett program riktat till oss som hänger på FB? Eller kristna som vill se något annat än helgmålsbön (det borde vara en hel del i detta land). Finns antagligen många människor som det inte görs några program för alls.
Allas vår Cornucopia gnällde lite om det för några år sedan, och det ligger verkligen något i det. Public service (P3 i det här fallet) görs inte för folket, utan för, ja, ungefär för de demografiska grupper som jobbar på Public service. Kanske inte världens tyngsta text, men ändå...

Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
För skall man döma av vad man hör så är alla ungdomar, dvs P3:s tilltänkta målgrupp, en kombination av HBT, extremfeminister, djurrättsaktivister, veganer, fattiga eller invandrare. Gärna allt samtidigt.

[...]

För att visa hur få som är intresserade av P3:s politiskt korrekta kärnämnen tittar vi lite på siffror.

Medlemmar i Djurens Rätt: 35 000
Antalet lösta jaktkort: 260 000

Så vill man locka lyssnare bland ungdomarna så skall man sluta tjata om djurrättsaktivism och börja sända program om jakt för ungdomar istället. Kanske uppmärksamma att varg går in på villatomter och tar byten, iaf i Västerås, istället för att oja sig över vargjakten?

Andelen svenskar som är aktivt HBT enligt RFSL: 2.4%, dvs ca 228 000
Andelen svenskar som inte ens fantiserar om HBT enligt RFSL: 89.8% (100-(17.2+4.4)/2), dvs ca 8 531 000

Sex tycker ju alla(?) är spännande, speciellt ungdomar. Men då kanske man skall lägga proportionellt med tid på de olika läggningarna? T ex kör man i P3 ett pinsamt inslag som kallas Fredagsflörten, där kanske var tredje flört skall vara HBT. Hade man riktat sig till hela befolkningen hade högst var tionde fredagsflört varit HBT, och är vi ute efter de som gör något och inte bara tänker på det så borde bara en dryg fredagsflört om året vara HBT.

Så mer sex, men mellan olika kön helt enkelt, så kanske ni får fler lyssnare. Tvärt emot vad man tror när man lyssnar på P3 så är alltså bara var fyrtionde svensk HBT. Det gäller antagligen även ungdomar. Sorry, P3, bara för att ni som jobbar i radiohuset alla är HBT (eller iaf en tredjedel av er), så betyder det inte att resten av Sverige är det. Och nej, ni kan inte tjata fram läggningsbyte hos majoriteten av svenskar, då HBT (iaf vetenskapligt etablerat med funnen gen och allt när det gäller män) är ärftligt (på moderns sida förstås) och inte något som kan tjatas fram.

Antal medlemmar i (fi) enligt Wikipedia: 1 700
Antal medlemmar i (kd): 22 320
Antal medlemmar i (sd): 5 846
Antal medlemmar i (m): 55 612

Skall man nu diskutera politik och sända politisk propaganda dagarna i ända, så är det uppenbarligen inte feminister som är flest i Sverige, och därmed knappast flest bland ungdomarna heller.

Antal utlandsfödda i Sverige 2008 enligt Wikipedia: 13.8%, 1 281 581
Antalet födda i Sverige 2008: 86.2%, 8 005 237

Invandrare bör alltså få högst en sjättedel av P3:s programtid, både vad gäller inslag såväl som programledarskap.

Men ser det ut så? Nej. Förutom att man måste vara en feministisk invandrare som är både vegan och HBT (antagligen polyamorös också sett till mängden tjat om detta i P3) så måste man även ha riktigt dålig humor.

http://cornucopia.cornubot.se/2011/03/det-politiskt-korrekta-p3.html
Citera
2014-06-09, 12:20
  #6772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Vilket är överklagat, men att begära att du vet det är ingen idé.
Även om domen är överklagad så råder väl senaste utslag tills vidare? Eller finns det ingen lag som gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vad skiljer BBC från SVT?.....bbc har 22,000 journalister anställda. Det är som att jämföra Financial Times med Borås dagblad. När Michael Palin gör ett reseprogram är det 80 människor ute och reser, när svt gör reseprogram är det en medarbetare plus hyrd kameraman på plats.
"SVT:s uppdrag är att garantera medborgarna ett brett utbud av program och tjänster via tv, webb och andra publiceringsformer."
Att erbjuda ett brett programutbud är inte det samma som att göra tv för alla. Däremot för många dvs stora delar av befolkningen men inte på något sätt för alla.
Många av programmen är dessutom ytters smala t.ex. kulturprogram. När såg du senast ett program riktat till oss som hänger på FB? Eller kristna som vill se något annat än helgmålsbön (det borde vara en hel del i detta land). Finns antagligen många människor som det inte görs några program för alls.
1. Ja, ska SVT ha 22 000 anställda så får nog staten ta å höja tv-avgiften väsentligt.
2. Sant. SVT saknar pornografiskt utbud. Där är Viasat bättre.
3. Kobra och Babel brukar ha rätt blandade teman. Kan vara allt från drönare, Breivik till det svenska spelundret. FB:arna gillar väl spel, krig och bisarra norrmän? Lägg därtill alla dokumentärer som visas.
4. SVT brukar visa filmer/serier med kristet tema vid de stora helgerna (påsk och jul).

Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
[IMG]https://static.flashback.org/img/editor/separator.gif[/IMG]Provar ett mer rättvisande namn på tråden
/Mod
Tack för att du bytte namn på tråden istället för att varna hälften.
Fortsätt på den vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet att Disney censurerar själva. PK-sjukan är ju ett västerländskt fenomen. Ett rejält SVT borde ha svarat med att sluta med att köpa in Kalle-bajset till jul. Bättre istället att sända gamla Tarzan-matinéer från 1930- och 40-talet. Vildarna i djungeln kan liknas vid barbarer och människoätare. Det blir bra TV.

Dina förslag på "kritisk granskning" är ju som att påstå att verklig kritisk granskning finns i Sverige. Prova Avpixlat istället, eller andra svenskvänliga sidor, eller utländska privata ekonomi-sidor. Försök att lura någon annan än mig som är uppvuxen i Sverige och som lämnat ungdomen för länge sedan. Jag accepterar inte längre detta fjäskande och denna propaganda istället för kritisk granskning av vad de styrande politikerna ansvarar för.

Du låter verkligen som att vara en riktig medlöpare till riksdagens 7-klöver. Då kan du inte ha rätt.
Att prata om propaganda och sedan tipsa om Avpixlat blir väldigt komiskt. Avpixlat har noll bredd. Den hemsidan rapporterar nästan enbart om nyheter som ställer invandrare i dålig dager. Självfallet ska man inte förlita sig på en nyhetskälla. Då blir man snabbt hjärntvättad. Jag läser allt jag kommer över (inklusive Avpixlat).
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-06-09 kl. 12:52.
Citera
2014-06-09, 12:27
  #6773
Medlem
White Christmass avatar
Tycker denna bild passar i tråden, säger väl lite vad det är för folk som arbetar i mediebranschen.

Finns helt klart belägg för ordet "rödvinsvänster". Fast här är det en flaska rosé och en flaska vitt man har öppnat. Är det den pågående mediadöden som gör att man dricker redan på morgonmötet?

http://instagram.com/p/oiEB9mFmq5/#

Observera att Metros Magnusson som ser berusad ut påstår att det är kväll fast det är helt ljust ute.
Citera
2014-06-09, 12:39
  #6774
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Även om domen är överklagad så råder väl senaste utslag tills vidare? Eller finns det ingen lag som gäller?
Det är just detta som är så konstigt. I vanliga fall så är det INTE så.

T e x om en person blir dömd för våldsbrott/våldtäkt och det överklagas till högre instans
så blir han inte satt i fängelse i väntan på hovrättens utslag. Det blir han först när domen
har vunnit laga kraft, dvs när hovrätten och kanske högsta domstolen fastställer straffet.

Här kan tydligen SVT ENSIDIGT bestämma att det är det här som gäller INNAN högsta förvaltningsdomstolen har sagt sitt.

Det skulle bli mycket intressant om HF kommer till en helt annan bedömning, då borde SVT rimligen bli återbetalningsskyldiga
Citera
2014-06-09, 12:46
  #6775
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det är just detta som är så konstigt. I vanliga fall så är det INTE så.

T e x om en person blir dömd för våldsbrott/våldtäkt och det överklagas till högre instans
så blir han inte satt i fängelse i väntan på hovrättens utslag. Det blir han först när domen
har vunnit laga kraft, dvs när hovrätten och kanske högsta domstolen fastställer straffet.

Här kan tydligen SVT ENSIDIGT bestämma att det är det här som gäller INNAN högsta förvaltningsdomstolen har sagt sitt.

Det skulle bli mycket intressant om HF kommer till en helt annan bedömning, då borde SVT rimligen bli återbetalningsskyldiga
Om man inte anser att man är betalningsskyldig är det väl bara att låga bli att betala. Det har jag gjort. Jag anser inte att SvT uppfyller sitt uppdrag och därmed anser jag mig heller inte betalningsskyldig för licensen.
Citera
2014-06-09, 12:48
  #6776
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
1. Ja, ska SVT ha 22 000 anställda så får nog staten ta å höja tv-avgiften väsentligt.
Jag tolkar dig som att vi är helt överens om att det är stor skillnad på SvT och BBC. Så varför ifrågasatte du skillnaden över huvud taget kan man undra. Du verkar ha obegripligt svårt att förlora diskussioner med tanke på hur många du förlorar.
Citera
2014-06-09, 12:50
  #6777
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Om man inte anser att man är betalningsskyldig är det väl bara att låga bli att betala. Det har jag gjort. Jag anser inte att SvT uppfyller sitt uppdrag och därmed anser jag mig heller inte betalningsskyldig för licensen.

Först av allt: heder åt dig att du vågar och orkar stå emot.

Det här kan leda till ett intressant scenario. Du vägrar betala och SVT anser att du begår ett lagbrott.
Du får sedan betalningskrav(jag vet ej om detta har skett i ditt fall) och det kanske blir en rättsak
av det.

Anta nu att under rättsprocessen så kommer HF med sitt utslag: SVT gör fel.
Då borde rimligen rättegången ogiltigförklaras och SVT stå där med dumstruten.
Citera
2014-06-09, 13:06
  #6778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag tolkar dig som att vi är helt överens om att det är stor skillnad på SvT och BBC. Så varför ifrågasatte du skillnaden över huvud taget kan man undra. Du verkar ha obegripligt svårt att förlora diskussioner med tanke på hur många du förlorar.
Vad jag vet är både SVT och BBC Public Service-kanaler. Då har de i grund och botten samma uppdrag. Att BBC som servar en befolkning som är 7 gånger större än Sveriges har större resurser förvånar mig inte. Det tar jag för givet. Precis som att CNN troligen har större resurser än SVT Rapport. Likheterna är dock större än skillnaderna. SVT och BBC visar t.om samma program (Torka aldrig tårar utan handskar m.m).

Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det är just detta som är så konstigt. I vanliga fall så är det INTE så.

T e x om en person blir dömd för våldsbrott/våldtäkt och det överklagas till högre instans
så blir han inte satt i fängelse i väntan på hovrättens utslag. Det blir han först när domen
har vunnit laga kraft, dvs när hovrätten och kanske högsta domstolen fastställer straffet.

Här kan tydligen SVT ENSIDIGT bestämma att det är det här som gäller INNAN högsta förvaltningsdomstolen har sagt sitt.

Det skulle bli mycket intressant om HF kommer till en helt annan bedömning, då borde SVT rimligen bli återbetalningsskyldiga
Fast ofta sitter väl folk häktade i väntan på dom?
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-06-09 kl. 13:29.
Citera
2014-06-09, 13:10
  #6779
Medlem
stigmas avatar
Jan Helin tipsar om hur man påskyndar döden för Aftonbladet.

http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2014/06/sondagskolumn-104-om-lasaren-lasse/

Citat:
Mitt jobb är att berätta och publicera saker jag anser vara relevant, sant, underhållande eller som på annat sätt kan väcka era tankar och känslor. Det är därför Aftonbladet finns.

Vi lyckas om du som läsare eller tittare bryr dig. Vi misslyckas om det vi gör lämnar dig med en axelryckning. Varje gång läsare berömmer eller fördömer vad Aftonbladet gör får vi bekräftelse på att vi engagerar. Den dag det blir tyst, den dagen är det slut.


Kanske är dags att sluta länka och ständigt uppröras över vad denna skitblaska skriver?
Citera
2014-06-09, 13:11
  #6780
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag tolkar dig som att vi är helt överens om att det är stor skillnad på SvT och BBC. Så varför ifrågasatte du skillnaden över huvud taget kan man undra. Du verkar ha obegripligt svårt att förlora diskussioner med tanke på hur många du förlorar.
Kritiken för vänstervridning & propaganda är lika stark mot BBC i England som den är mot SVT här i Sverige. Men i England har ju flera BBC-chefer erkänt problemet & påbörjat en självrannsakan angående det blinda stödet för mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in