Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Jag tittar på sinnesslö sport på TV men inte hemma hos mig för jag har kastat ut helvetet till maskin.
Min världsbild hämtar jag ingen längre från SVT och jag hoppas att bolaget går under. "I allmänhetens tjänst" befinner sig inte SVT. Det vore ett skämt att påstå det. Kritisk granskning om vart Sverige är på väg efter två finanskriser, EU-medlemsskap och massinvandring hade varit på sin plats men om detta har jag inget sett. Var är den kritiska analysen och varningarna? Någon som sett sådant?
SVT kan dra åt helvete.
Titta på Uppdrag granskning, Dokument inifrån, Dokument utifrån och Dox.
Där finns rätt mycket sevärt för den som är samhällsintresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tokfaan
I och med att etermedia snart kommer att dö - även i digital tappning och kabel-tv börjar försvinna till förmån för internetburen tv, så kommer svt.se bara bli en webbplats bland miljontals andra på nätet. Teknikskiften går inte att stoppa så detta är bara en fråga om tid. Jag gissar på inom 10 år. Det kommer då att bli synnerligen svårt att försvara en årlig budget på 7 miljarder kronor för en webbsajt (i dagens penningvärde).
SVT kommer finnas kvar men kanske inte i sin nuvarande form. Det kommer alltid finnas behov av seriös nyhets/samhälls-rapportering. Tror knappast politikerna vill avveckla Public Service. Finns det ens något riksdagsparti som driver en sådan linje? Nää, det är nog snarare så att SVT kommer stärka sin position under rådande tidningskris.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
PK-eliten har censurerat Kalle Anka så jag har avsagt mig denna tradition. Folkpartisterna och de andra extremisterna kan få titta själva till dess att de blir helt lyriska.
Propaganda-apparaten har vetat åt vartåt det barkar och med sina vänner i den äckliga riksdagens sammansättning lyckats driva genom en utvidgning av vilka apparater som TV-licensen omfattar. Men det finns ju gudskelov vägar runt det. Man ljuger som den bättre människa jämfört med dem som man är.
I så fall utgörs PK-eliten av Disney.
http://www.svt.se/kultur/film/disney-censurerar-i-kalle-ankas-jul
Citat:
Ursprungligen postat av
hogwild
Nja, HD har väl inte kommit med sitt svar på den frågan ännu, vad jag vet.
Läs
Utrustning som t ex en dator eller surfplatta med internetuppkoppling är nu en tv-mottagare i juridisk mening och därmed avgiftspliktig. Sådan utrustning blev avgiftspliktig i och med att tv-sändningar blev tillgängliga på webben.
http://www.radiotjanst.se/sv/Avgiften/Lagar-och-regler/Avgiftsplikt-for-t-ex-datorer-och-surfplattor/
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDenSvenske
Du har rätt men min poäng är att SVT inte kommer finnas kvar i framtiden eftersom dagens unga konsumerar helt enkelt inte SVT på samma sätt som tidigare generationer har gjort, vilket betyder att när dagens unga börjar nå medelåldern så kommer de fråga sig varför in i helvete de ska betala för SVT.
Det handlar om 2000 kr per hushåll och år för public service i radio och tv. Tror nog att folk är villiga att betala för det. Det är inte mycket om du jämför med vad folk betalar i bistånd osv.