2014-06-07, 07:51
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du läst boken om Kennedymordet, en av hans bästa böcker på senare år?

Den funderar jag på att läsa. Hittade den på mitt lokala bibliotek igår.
Citera
2014-06-07, 11:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Den funderar jag på att läsa. Hittade den på mitt lokala bibliotek igår.

Läs den, du kommer inte att bli besviken!
Citera
2014-06-07, 19:32
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har faktiskt hamnat i en situation där jag har läst flertal King-böcker. Nästan alla som har getts ut på svenska, samt en del böcker har jag löst minst två gånger. Det innebär även att jag har tagit del av en rejäl bredd då jag har läst romaner, noveller och övriga verk.

Det som jag har kvar är i princip de sista delarna i Mörka Tornet, Blockade Billy, Faithful,
The Colorado Kid, Varulvens år, Geralds lek, Six Stories, Creepshow, Joyland, Mr. Mercedes och Doctor Sleep. Samt e-böckerna.

Ge mig lite tid så har jag läst ut dessa böcker också (en del är svåra men inte omöjliga att få tag på, och en del måste läsas i engelsk version).
Citera
2014-06-08, 14:19
Bannlyst
Vad tycker ni om boken Talismanen?
Citera
2014-06-08, 15:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

En av mina favoriter av King, måste läsa om den snart!
Citera
2014-06-08, 19:47
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Själv gillade jag varken den eller Svarta Huset. Jag tyckte att Talismanen var svår att komma in in, den var stundtals väldigt seg och den känns "komplicerad". Det är nog en bok som man antingen älskar eller avskyr, och jag gillar inte boken alls.
Citera
2014-06-08, 22:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Själv gillade jag varken den eller Svarta Huset. Jag tyckte att Talismanen var svår att komma in in, den var stundtals väldigt seg och den känns "komplicerad". Det är nog en bok som man antingen älskar eller avskyr, och jag gillar inte boken alls.

Tycker inte att Talismanen av det som jag minns av den var komplicerad eller svår att komma in i, men det är nog subjektivt, men ingen av Kings böcker är komplicerade direkt, men det får stå för mig.
Citera
2014-06-08, 23:37
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker inte att Talismanen av det som jag minns av den var komplicerad eller svår att komma in i, men det är nog subjektivt, men ingen av Kings böcker är komplicerade direkt, men det får stå för mig.

Beror nog på hur man definierar "komplicerad". Jag tycker att King har några böcker som kan klassas som sådana. Liseys berättelse är en av dem, mestadels på grund av språket. Då är det inte enbart på grund av huvudkaraktärernas alldeles säregna språk sinsemellan. Jag har hört att mycket beror på översättningen (jag läste boken på svenska). Samtidigt är Liseys berättelse väldigt svår att kategorisera, och det känns som om boken innehåller allt möjligt så att handlingen drar åt alla möjliga håll.

Jag fick ett snarlikt intryck av Talismanen med parallellvärldarna. Ingen av böckerna är dock såpass "komplicerade" att de är svåra att förstå sig på, eller att de är väldigt "svårlästa".

Att en bok kan vara lite seg att komma in i, det behöver inte vara negativt. Jag upplevde Under Kupolen på samma sätt första gången som jag läste den boken. Men Under Kupolen blev bara bättre och bättre ju mer man läste. Jag upplevde aldrig samma sak med Talismanen.
Citera
2014-06-09, 03:37
Medlem
Jag fullständigt älskar Dimman och Flotten, skräck på hög nivå. Kommer fortfarande ihåg första gången jag läste de hur jävla skraj jag var. Måste fan leta fram den förskräckliga apan snart. Hoppas verkligen man gör film av Flotten!
Citera
2014-06-09, 05:51
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Jag fullständigt älskar Dimman och Flotten, skräck på hög nivå. Kommer fortfarande ihåg första gången jag läste de hur jävla skraj jag var. Måste fan leta fram den förskräckliga apan snart. Hoppas verkligen man gör film av Flotten!

Filmatiserades i antologin "Creepshow 2" ifrån 1987.
Citera
2014-06-09, 16:43
Medlem
Någon som läst Mr.Mercedes än? Tänkte köpa den på ljudbok idag och börja lyssna på under mina kvällspromenader.
Citera
2014-06-09, 17:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Någon som läst Mr.Mercedes än? Tänkte köpa den på ljudbok idag och börja lyssna på under mina kvällspromenader.

Kanske ska förbi SF Bokhandeln i morgon och köpa den då jag ända har vägarna förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in