[quote=oLf|49114780]
Citat:
Inte? Vad är ett fåtal för dig i relation till befolkningsmängden? 3?
Det handlar knappast om någon mansroll din könsrasist.
Jag, mina manliga vänner och mina manliga släktingar tolererar inte våld mot kvinnor på någon nivå. Men i dina färgade ögon är män innerst inne onda människor som inte kan vänta på ett tillfälle att få förtrycka kvinnor.
Vilken inställning har dina manliga bekanta? Din far? Din bror? Är de undantag? Alla andra män måste hejda sin ondska och tygla sin mansroll? Inser du hur sexistisk du framstår som?
handlar självlart om en mansroll din lilla sexist. Inte fan är det naturligt för män att våldta och slå andra män på käften. Upp till oss själva det. Vi har både ett av världens mest fredliga myspys apa i vår närhet: Bonobos och vi har ett av de mer aggressiva: schimpanser. Dessutom äger vi förmåga fatta vad vi pysslar med, så nog fasen borde vi kunna skärpa till oss lite, tom män!
Citat:
Så nu helt plötsligt skulle det koncentreras på HUR man pekar på problemet snarare än vad problemet i sig är?
Ja det pratas väldigt mycket om pojkar i skolan och vårdnadstvister där man inte skuldbelägger pojkar eller fäder, verkligen...
Pappamånader är bara en biprodukt av feministernas önskan att framhäva kvinnor på arbetsmarknaden, det vet du likväl som jag.
Hur skuldbelägger man pojkar i skolan? Tycker det tjatas om brsitande resurser, omläggningar, lärarbrist och bla bla aldrig hört ett pip om att det skulle vara småkillars fel de inte kan läsa. Va?
källa på det tack.
Tss pappamånader är ett försök få pappor ta sin del av ansvaret med barn, finns massor med skäl därtill alla rätt väsentliga. Om man inte vill ta hand om barn får man låta bli skaffa barn helt enkelt.
Citat:
Jag, i min manliga blindhet, antar i varje fall att kvinnor kan kränka män på samma vis som män kan kränka kvinnor.
Aha du, så knallar runt tonvis med män som blivit våldtagna av kvinnor? Som blir lönediskriminerade etc? Finner det obehagligt vara ensam med stort gäng kvinnor? Riskerar sexuella trakasserier och korkade raggnignsrepliker då de går ut etc.? verkligen?
Kom igen nu olf gubben....3 kränkningar borde du väl kunna klämma ur dig?
Citat:
Intressant att du gärna spelar ned en problematik om det är män som utsätter män? VARFÖR ÄR DET RELEVANT? Är det inte så farligt om en man blir mördad av en man? (ursäkta stora bokstäver, men jag skulle vilja ha ett svar på den frågan för en gångs skull)
Jepp är idiotiskt dumt och farligt. Men är inte ett utslag av förtryck från ett kön eftersom det oftast är män som begår det....är ett brott begånget av en annan orsak är just könsförtryck...konkurrens möjligen? Män dödar inte andra män för att utöva makt över andra män. eller? tja kanske förresten.
men män dödar kvinnor för att de just förlorar makt.
Citat:
I Sverige i övrigt verkar man ju anse att män våldtar kvinnor som hobby, och du tycker att det är osannolikt att kvinnor kan falskanmäla?
tss har jag aldrig påstått....ja jag finenr det rätt osannolikt att fullt mentalt stabila människor skulle ägna sig åt att faskanmäla just våldtäkt...av en radda anledningar.
Citat:
Hur som helst så behöver det inte vara falskanmälningar, utan människors subjektiva upplevelser som inte behöver innebära att ett brott begått
s.
Precis, precis som våldtäktsmän har sina subjektiva upplevelser som inte behöver betyda att ett brott INTE begåtts eller hur? Är liksom upp till var och en individ det där, sen får åklagaren och domstol bevisa vilket scenario som är mest troligt.