Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Buhu, anonyma människor på flashback tycker saker, buhu.

Ungefär lika som att politiker talar om mansskatt, omskolning av alla män och att media kontinuerligt gastar om onda vita män i 10 års tid.

Du får leka "vem är det mest synd om" bäst du vill, det går inte att vinna mot en vit kränkt kvinna eller en självutnämnd vit riddare.

Svarar inte på resten av ditt inlägg försän du lär dig citera.

??? Du är den som är kränkt och tycker män är de utsatta i samhället.

Har vi mansskatt? Vad skulle ni män omskolas till? I 10 års tid har det gastat om onda vita män, Var då?

Med vem och varför tävlar du?

Såg att det blev lite tokigt.
Citera
2014-06-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Hela du är konstig så lika/lika.

Ja, du gör påståenden i inlägg 148 samt 156.

Inlägg 164, Citat:Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.

Till största del ett manligt problem och ett manligt problem är inte samma sak.

Citat:
Vilken kvinna eller vilka kvinnor syftar du på att de har brist på logik som gör att massmedia inte nämner etnicitet men kön? Det kanske är ett syftningsfel men du anklagar kvinnorna för det. Därför undrar jag hur du fick ihop den slutsatsen? Den är ju befängd.

Vilka halmgubbar du bygger, vart anklagar jag kvinnor för det?

Citat:
Sen får jag väl lov att skratta lite, du frågade tidigare när kvinnor blev sammanklumpade som ni män blir. Citat: Kvinnlig brist på logik. Vad anser du att du gör i det här inlägget?

Jag är vare sig media eller politiker, sådana krav föreligger inte på mig som privatperson.

Citat:
Du vill ha några belägg: Läs FB:s Aktuella brott och kriminalfall. Där finns hur många länkar till brott som män har gjort. Det finns ju oftast en hänvisning till vilken massmedia man läst om det första gången. Dessutom kostar manlig brottsverksamhet betydlig mycket mer än vad kvinnlig brottsverksamhet gör. Du undviker väldigt noga att tala om att det är män som utför våld mot andra män. Lägg ner, det är löjligt.

Det är inga belägg för att media och politiker tacklar mäns problem. Att brott utförs och att de sedan rapporteras är nyheter och inget annat. Det har jag ju förklarat redan.

Vad spelar det för roll för offret vilket kön förövare hade. Kul att det argumentet används som ett försök att förmildra omständigheterna. Idiotiskt.

Citat:
Ja, och det tycks mig som om jag och väldigt många män med mig inte känner oss kränkta. Det har förmodligen med förmåga att se "hela" bilden. Om du känner dig kränk så bör du göra något åt det. Starta ett "Parti" jobba lika hårt som alla andra småpartier och "gör skillnad". Eller vem ska göra ert jobb?

Jag är ju inte kränkt så ditt inlägg är mest bara "bla bla bla, halmgubbe, bla bla bla".

Citat:
Nyheter, heter det visst. Helt rätt! Återigen; vem ska sköta ditt jobb? Gör något själv. Du ska inte tro att kvinnor per automatik får plats.

Kvinnor får faktiskt per automatik plats.

Citat:
Upplevda brott ja. Uppriktigt sagt, jag önskar dig en rövvåldtäkt. Att så arrogant prata om "upplevda brott" är en skam för hela dig. Då får vi väl hoppas att samhället inte, säger att det är ett upplevt brott, gå hem och tänk över saken. Eller börjar raljera om gnällig du är. Hoppas du inte har någon dotter. Du borde göra ett besök på "Våldtäktsmottagningen" på SÖS!

Du verkar smart...
Citera
2014-06-08, 20:58
Medlem
Citat:
??? Du är den som är kränkt och tycker män är de utsatta i samhället.

Har vi mansskatt? Vad skulle ni män omskolas till? I 10 års tid har det gastat om onda vita män, Var då?

Kommer du ihåg tråden jag länkade till? Där finns belägg för allt det du missat dom åren du spenderat i en låda.
Citera
2014-06-08, 21:42
Medlem
Citat:
Till största del ett manligt problem och ett manligt problem är inte samma sak.

Vilka halmgubbar du bygger, vart anklagar jag kvinnor för det?

Jag är vare sig media eller politiker, sådana krav föreligger inte på mig som privatperson.

Det är inga belägg för att media och politiker tacklar mäns problem. Att brott utförs och att de sedan rapporteras är nyheter och inget annat. Det har jag ju förklarat redan.

Vad spelar det för roll för offret vilket kön förövare hade. Kul att det argumentet används som ett försök att förmildra omständigheterna. Idiotiskt.

Jag är ju inte kränkt så ditt inlägg är mest bara "bla bla bla, halmgubbe, bla bla bla".

Kvinnor får faktiskt per automatik plats.

Du verkar smart...

Absolut!

Men jag frågade ju inte om det. Jag frågade hur du menade när du svarar "Jag är övertygad" osv. Är man övertygad så tror man. Säger man vet det så kan man ta fram faktabaserad info. Det är skillnad.

Okej Jag tar det igen, Citat 163: Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.

Även om du inte förstår det så har du ngn form av syftningsfel i din parentes. Du skriver att kvinnlig logik har med saken att göra.

Då frågar jag igen: Vems kvinnliga logik? Varför skrev du öht det?

Men fattar du inte själv att alla som styr politik och media har jobbar sig till sin position? Tror du dom föddes in i det eller hur tänker du? Vill man förändra något så sker det genom engagemang. Hur ska politiker/massmedia få reda på ditt dilemma om du inte presenterar det?

Jag förstår att du inte fattar att saker hänger i hop. Brottsligheten i Sverige ser ut ung:
Män 80 % kvinnor 20 %. (BRÅ) Vilka kostar samhället mest pengar, tror du? (Sol)Substitutionsbehandling; Män 70 % Kvinnor 30 %. Jag har sökt efter kostnader för respektive man /kvinna, hittar bara äldre forskningar/utredningar. Återkommer i morgon om saken. Men redan nu förstår ju både du och jag att män kostar samhället mer än vad kvinnor gör.

Men diskuterar vi inte genus här? Klart att könet på brottsoffer samt förövare är intressant i den diskussionen.

Bra att du inte känner dig kränkt.

Kvinnor får med automatik plats var?

Synd att jag inte kan säga detsamma!
Citera
2014-06-08, 21:45
Medlem
Citat:
Kommer du ihåg tråden jag länkade till? Där finns belägg för allt det du missat dom åren du spenderat i en låda.

Lugna dig lite nu!

Vad har blivit verklighet av alla stollerier?

Det är det enda viktiga.

Vad folk säger eller tycker är ointressant i sammanhanget.
Citera
2014-06-08, 21:54
Medlem
[quote=oLf|49114780]
Citat:
Inte? Vad är ett fåtal för dig i relation till befolkningsmängden? 3?

Det handlar knappast om någon mansroll din könsrasist.
Jag, mina manliga vänner och mina manliga släktingar tolererar inte våld mot kvinnor på någon nivå. Men i dina färgade ögon är män innerst inne onda människor som inte kan vänta på ett tillfälle att få förtrycka kvinnor.

Vilken inställning har dina manliga bekanta? Din far? Din bror? Är de undantag? Alla andra män måste hejda sin ondska och tygla sin mansroll? Inser du hur sexistisk du framstår som?

handlar självlart om en mansroll din lilla sexist. Inte fan är det naturligt för män att våldta och slå andra män på käften. Upp till oss själva det. Vi har både ett av världens mest fredliga myspys apa i vår närhet: Bonobos och vi har ett av de mer aggressiva: schimpanser. Dessutom äger vi förmåga fatta vad vi pysslar med, så nog fasen borde vi kunna skärpa till oss lite, tom män!

Citat:
Så nu helt plötsligt skulle det koncentreras på HUR man pekar på problemet snarare än vad problemet i sig är?
Ja det pratas väldigt mycket om pojkar i skolan och vårdnadstvister där man inte skuldbelägger pojkar eller fäder, verkligen...

Pappamånader är bara en biprodukt av feministernas önskan att framhäva kvinnor på arbetsmarknaden, det vet du likväl som jag.

Hur skuldbelägger man pojkar i skolan? Tycker det tjatas om brsitande resurser, omläggningar, lärarbrist och bla bla aldrig hört ett pip om att det skulle vara småkillars fel de inte kan läsa. Va?
källa på det tack.

Tss pappamånader är ett försök få pappor ta sin del av ansvaret med barn, finns massor med skäl därtill alla rätt väsentliga. Om man inte vill ta hand om barn får man låta bli skaffa barn helt enkelt.

Citat:
Jag, i min manliga blindhet, antar i varje fall att kvinnor kan kränka män på samma vis som män kan kränka kvinnor.

Aha du, så knallar runt tonvis med män som blivit våldtagna av kvinnor? Som blir lönediskriminerade etc? Finner det obehagligt vara ensam med stort gäng kvinnor? Riskerar sexuella trakasserier och korkade raggnignsrepliker då de går ut etc.? verkligen?
Kom igen nu olf gubben....3 kränkningar borde du väl kunna klämma ur dig?

Citat:
Intressant att du gärna spelar ned en problematik om det är män som utsätter män? VARFÖR ÄR DET RELEVANT? Är det inte så farligt om en man blir mördad av en man? (ursäkta stora bokstäver, men jag skulle vilja ha ett svar på den frågan för en gångs skull)

Jepp är idiotiskt dumt och farligt. Men är inte ett utslag av förtryck från ett kön eftersom det oftast är män som begår det....är ett brott begånget av en annan orsak är just könsförtryck...konkurrens möjligen? Män dödar inte andra män för att utöva makt över andra män. eller? tja kanske förresten.
men män dödar kvinnor för att de just förlorar makt.

Citat:
I Sverige i övrigt verkar man ju anse att män våldtar kvinnor som hobby, och du tycker att det är osannolikt att kvinnor kan falskanmäla?
tss har jag aldrig påstått....ja jag finenr det rätt osannolikt att fullt mentalt stabila människor skulle ägna sig åt att faskanmäla just våldtäkt...av en radda anledningar.
Citat:
Hur som helst så behöver det inte vara falskanmälningar, utan människors subjektiva upplevelser som inte behöver innebära att ett brott begått
s.

Precis, precis som våldtäktsmän har sina subjektiva upplevelser som inte behöver betyda att ett brott INTE begåtts eller hur? Är liksom upp till var och en individ det där, sen får åklagaren och domstol bevisa vilket scenario som är mest troligt.
Citera
2014-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Absolut!

Men jag frågade ju inte om det. Jag frågade hur du menade när du svarar "Jag är övertygad" osv. Är man övertygad så tror man. Säger man vet det så kan man ta fram faktabaserad info. Det är skillnad.

Ok.

Citat:
Okej Jag tar det igen, Citat 163: Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.

Även om du inte förstår det så har du ngn form av syftningsfel i din parentes. Du skriver att kvinnlig logik har med saken att göra.

Då frågar jag igen: Vems kvinnliga logik? Varför skrev du öht det?

För att bevisa min poäng, men den gick dig uppenbarligen över huvudet
Det var tydligen hemskt av mig, som anonym privatperson på ett publikt forum att skriva så.
Då gissar jag att du fullständigt river av dig håret varje gång exempelvis aftonslaskan skriver en artikel om alla hemska vita män? Är det rätt uppfattat?

Citat:
Men fattar du inte själv att alla som styr politik och media har jobbar sig till sin position? Tror du dom föddes in i det eller hur tänker du? Vill man förändra något så sker det genom engagemang. Hur ska politiker/massmedia få reda på ditt dilemma om du inte presenterar det?

Har verkligen alla jobbat sig till sin position? Kan vi lägga könsdiskrimineringsteorin på hyllan då?

Politiker och media får göra sitt jobb helt enkelt. Politiker får begära utredningar inom områden i vilka det förekommer oklarheter och media får göra det dom ska göra och utöva journalistik.

Citat:
Jag förstår att du inte fattar att saker hänger i hop. Brottsligheten i Sverige ser ut ung:
Män 80 % kvinnor 20 %. (BRÅ) Vilka kostar samhället mest pengar, tror du? (Sol)Substitutionsbehandling; Män 70 % Kvinnor 30 %. Jag har sökt efter kostnader för respektive man /kvinna, hittar bara äldre forskningar/utredningar. Återkommer i morgon om saken. Men redan nu förstår ju både du och jag att män kostar samhället mer än vad kvinnor gör.

Men diskuterar vi inte genus här? Klart att könet på brottsoffer samt förövare är intressant i den diskussionen.

Vad har den kostnaden att göra med vilket kön brottsoffret har? Ska ett manligt brottsoffer få mindre resurser för att förövaren var man? Hur motiverar du det?

Problemet är ju att könet på offret anses vara irrelevant om det råkar vara en man.

Citat:
Kvinnor får med automatik plats var?

Ja dom får per automatik plats i diskursen, det var ditt påstående jag besvarade så du borde veta vad som menades.

Citat:
Synd att jag inte kan säga detsamma!

Ja det är synd.
Citera
2014-06-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
handlar självlart om en mansroll din lilla sexist. Inte fan är det naturligt för män att våldta och slå andra män på käften. Upp till oss själva det. Vi har både ett av världens mest fredliga myspys apa i vår närhet: Bonobos och vi har ett av de mer aggressiva: schimpanser. Dessutom äger vi förmåga fatta vad vi pysslar med, så nog fasen borde vi kunna skärpa till oss lite, tom män!

Du får bevisa hur det handlar om en mansroll. Jag i egenskap av att vara en man själv säger att jag inte känner igen mig eller någon av mina manliga bekanta i din beskrivning av den rollen.

Är du säker på att till och med män kan skärpa till sig? Jag är inte så säker på att du tror det.

Citat:
Hur skuldbelägger man pojkar i skolan? Tycker det tjatas om brsitande resurser, omläggningar, lärarbrist och bla bla aldrig hört ett pip om att det skulle vara småkillars fel de inte kan läsa. Va?
källa på det tack.

http://www.skolvarlden.se/artiklar/pojkar-forlorare-i-ojamstalld-skola
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nar-mansrollerna-ifragasatts-hojer-pojkarna-sina-betyg/

Citat:
Tss pappamånader är ett försök få pappor ta sin del av ansvaret med barn, finns massor med skäl därtill alla rätt väsentliga. Om man inte vill ta hand om barn får man låta bli skaffa barn helt enkelt.

Det var ju precis det jag menade. Alltså har du inte en enda punkt där feminister arbetat för att förbättra för situationen för män.

Citat:
Aha du, så knallar runt tonvis med män som blivit våldtagna av kvinnor? Som blir lönediskriminerade etc? Finner det obehagligt vara ensam med stort gäng kvinnor? Riskerar sexuella trakasserier och korkade raggnignsrepliker då de går ut etc.? verkligen?
Kom igen nu olf gubben....3 kränkningar borde du väl kunna klämma ur dig?

Det knallar ju runt tonvis med kvinnor som blivit våldtagna av män också, vart är dom?
Lönediskrimineringsteorin inväntar fortfarande en endaste gnutta bevis.
Åh nej, fick kvinnor oönskad uppmärksamhet! Det har jag aldrig fått, framför allt inte från äldre damer... Kom ut ur offerbubblan nu.

Du klämde bara ur dig en riktig diskriminering, och den rörde båda könen.

Citat:
Jepp är idiotiskt dumt och farligt. Men är inte ett utslag av förtryck från ett kön eftersom det oftast är män som begår det....är ett brott begånget av en annan orsak är just könsförtryck...konkurrens möjligen? Män dödar inte andra män för att utöva makt över andra män. eller? tja kanske förresten.
men män dödar kvinnor för att de just förlorar makt.

Om män begår mer våldsbrott mot andra män så borde det tyda på att män förtrycker sitt eget kön mer än det kvinnliga eller hur? Ring regeringen! Omfördela pengarna dit de behövs, män är förtryckta!
Anledningarna till varför människor dödar andra människor är nog många men oftast är det nog för att utöva makt. (Gäller både mot män och kvinnor, jag lovar)

Citat:
tss har jag aldrig påstått....ja jag finenr det rätt osannolikt att fullt mentalt stabila människor skulle ägna sig åt att faskanmäla just våldtäkt...av en radda anledningar.
s.

Hörru Sir Väs, massa tss:ande från dig

Är inte alla män potentiella våldtäktsmän? Var det inte alldeles nyss tonvis med våldtagna kvinnor?

Vet du vad? Jag finner det osannolikt att fullt mentalt friska människor skulle våldta andra människor också. Fast det kanske bara är kvinnors handlingar som kan ursäktas med mental sjukdom medan mäns handlingar alltid stammar från en inneboende ondska?

Citat:
Precis, precis som våldtäktsmän har sina subjektiva upplevelser som inte behöver betyda att ett brott INTE begåtts eller hur? Är liksom upp till var och en individ det där, sen får åklagaren och domstol bevisa vilket scenario som är mest troligt.

Turligt nog bygger vårt rättssamhälle på principen oskyldig tills bevisad motsatsen, annars hade självömkande prinsessor satt varenda man bakom galler.
Citera
2014-06-08, 22:11
Medlem
Citat:
Lugna dig lite nu!

Vad har blivit verklighet av alla stollerier?

Det är det enda viktiga.

Vad folk säger eller tycker är ointressant i sammanhanget.

F! kommer förmodligen in i riksdagen, och de har ofta arbetat i nära samarbete med socialdemokraterna vilket är Sveriges största parti vilket Mona Sahlin har varit partiordförande för.

Är det verklighet nog för dig?
Citera
2014-06-08, 22:15
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ibland skäms man fan över att vara man..
Ja, när man läser ditt inlägg så skäms man nästan över det.
Citat:
Hur kan någon av er ens ta åt er när man diskuterar våld mot kvinnor osv.
Är det nån som gör det?
Citat:
Är det någon, som någonsin sagt att det är alla mäns fel.
Ja, tex Amanda Schulman.
Citat:
Av med offerkoftan. Tänk på hur ni själva skulle reagera om er mamma, fru, dotter drabbades.
Du skulle inte bekymra dig om din son eller pappa blev drabbad av nåt?
Citat:
Någon jämställdhet i hemmet har jag aldrig sett. Inte hos oss heller. Min fru har gått ner i tid och sköter vårt gemensamma med glans. Jag betalar hennes pensionsförsäkring för det.
Att DU inte hjälper till hemma är ju knappast nåt du kan lasta alla andra för.
Citat:
Kvotering, ja det finns mycket att säga om det. Golfar ni? Det gör jag och det är ett evigt rövslickeri för att få ta in varandra i olika styrelser. Är inte det kvotering? Jo, och det har pågått sen urminnes tider.
Kvinnor golfar inte, eller kvinnor kan inte starta eget, är det vad du försöker säga?
Citat:
Vad det gäller kvotering är jag kanske inte mycket för den varken åt ena eller andra hållet. Må bäste man vinna är mer min åsikt.
Det verkar som om du har beslutsångest.
Citat:
Sluta känn er förfördelade män, det blir ju lite löjligt när man ser hur samhällsstrukturen ser ut.
Jag ställer samma fråga till dig som jag ställt till otaliga feminister utan att någonsin fått svar:

Ponera följande graf: https://www.boundless.com/image/religious-affiliation-by-median-household-income-2000/

Vad tycker du om att införa dessa punkter? Vad hade du tyckt om ett samhälle som beter sig så här:

* Vi påstår att judar förtrycker alla icke-judar.
* Vi börjar kalla dem för jude-slem.
* Vi ger icke-judar förtur till jobb framför judar.
* Vi propagerar högljutt i media att judar måste släppa makten och låta icke-judar komma fram.

Låter det som ett trevligt samhälle?
Citera
2014-06-08, 22:22
Medlem
Svaret på den frågan blir naturligtvis ja. Män i Sverige hatas något så fruktansvärt att det går inte att säga.

Svenskarna hatar män. Män är hatade i Sverige.
Citera
2014-06-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Svaret på den frågan blir naturligtvis ja. Män i Sverige hatas något så fruktansvärt att det går inte att säga.

Svenskarna hatar män. Män är hatade i Sverige.

Du kan också få spendera lite tid på att försöka gräva fram artiklar om kränkta vita kvinnor osv, eller lagförslag om extra skatt för kvinnor eller liknande.
Kanske kan du hitta ett parti, med 4% av befolkningen bakom dom som vill skicka alla kvinnor till omskolning?

Hittar du några så kan du få förminska mäns "gnäll" hur mycket du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in