Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-02, 23:10
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
I Sverige är man inte hatisk mot män, i Sverige är man hatisk mot svenskhet! Visst, det är säkert sant att det inte finns tramspartier som Fi i andra länder men att förekomsten av detta parti skulle vara något sorts bevis på att manshatet är utbrett i Sverige går jag verkligen inte med på.

Av alla dessa 251 länder så är de flesta länder värre på alla sätt!
Nej, man hatar svenska män.

De vita männen är enligt feministisk teori den nya bourgeoisinen och således den främsta fienden till de kulturmarxistiska feministerna.
Citera
2014-06-02, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Nej snarare var det ett tillfälle för skribenten att spy ur sig rent hat som aldrig hade tolererats i det forumet om det inte varit riktat mot just vita män. Vilket illustrerar trådens tes.
Ja, precis som sanningen om mäns fetma illustrerar trådens tes .. Du ser ju själv hur hårt det slår på somliga .. Detta manshat.
Citera
2014-06-02, 23:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:

De vita männen är enligt feministisk teori den nya bourgeoisinen och således den främsta fienden till de kulturmarxistiska feministerna.
Jepp, för alla vita män är minsann svenskar ...
Citera
2014-06-02, 23:12
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Lavezzi92|49045487]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel

Om jag är intresserad av medicinsk vetenskap så är det ju Aftonhoran som jag läser givetvis...

Frågan är snarare varför man nämner att mäns fetma har ökat med 50% när den har ökat bland kvinnor med 65%. Frågan är varför man koncentrerar sig på en försumbar skillnad?

Ah fan, brukar bara köra drama på fritiden. Folk säger att jag borde satsa på det då jag har talang och kan bli den nya Brad Pitt, fast sexigare.
Ok du menar så, då fick jag lite förklaring..

Håller med om att det inte är smakligt att ha medicinska upplysningar som föremål för politiska under-bältet-lekskoleretorik, men det förekommer och vi befinner oss i ett valår, right?

så sett, kan man förvänta sig fler utspel totalt avvikande men enbart i konstgrepp om manslemmen, där det komemr ur den militantare falangen av FI. Elelr rättare sagt sympatisörerna.. dem som, liksom du säger.. har
AB som sanningskällan .. samtidigt, är det just i media valåret utspelar sig, där flosklerna får vingar, skjutjärnsjournalistiken går ballistiskt.. tillåts vilka missgrepp man nu behagar - var annars?

oh ja vetenskap och politik är ju homogent, harmoniskt samfällt på samma nivå..
Citera
2014-06-02, 23:14
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, precis som sanningen om mäns fetma illustrerar trådens tes .. Du ser ju själv hur hårt det slår på somliga .. Detta manshat.
Som sagt, din oförmåga att skilja på "negativa sanningar om män" och rent hat avslöjar bara din egen hatiska natur.

Citat:
Jepp, för alla vita män är minsann svenskar ...
Nej, var har jag skrivit det?
Citera
2014-06-02, 23:17
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:

...men man hatar inte invandrarmän, som jag sa, det är svenskheten man hatar i första hand.
Citera
2014-06-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Mest manshatande landet i världen just nu är förmodligen Indien, där säkerligen en avsevärd mängd kvinnor håller på att explodera av ilska över ständiga våldtäkter och mord på tonåriga flickor och kvinnor.
Sverige är nog ett av de minst manshatande länderna i världen.

Du har nog missuppfattat frågan.
Sverige är det land där kvinnor har tagit mer makt än i något annat land och därför hör man mest från dem här i Sverige p.g.a att inga män hindrar dem och de kan bygga upp starka kvinnliga rörelser.

P.s jag är för jämlikhet mellan könen
Senast redigerad av anteW 2014-06-02 kl. 23:23.
Citera
2014-06-02, 23:21
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
...men man hatar inte invandrarmän, som jag sa, det är svenskheten man hatar i första hand.
Men inte de svenska kvinnorna. Som den vänsterextrema ideologi feminism är så tar man strid mot vad uppfattar som den etablerade styrande ordningen. Det brukade vara rika människor, men nu har helt plötsligt blivit alla vita män som förtrycker alla andra.
Citera
2014-06-02, 23:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Absolut .. man kan ju undra vad svenska män gjort för att förtjäna det ...så genuint orättvist.
Citera
2014-06-02, 23:24
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Absolut .. man kan ju undra vad svenska män gjort för att förtjäna det ...så genuint orättvist.
Jag antar att du vet svaret på den frågan, så det är bara att beskriva.

Då gör du i alla fall något konstruktivt som kan föra diskussionen framåt. Istället för att bara sprida skit om kring dig.
Citera
2014-06-02, 23:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hur menar du att en artikel om mäns fetma på något sätt har med medias manshat att göra?

Nyare exempel än Johanna Rytels hatkrönika är ju Tottes fasansfulla "Ja, jag hatar män"

http://nyheter24.se/nyheter/kolumner/769029-ja-jag-hatar-man

Feminister kan ju försöka bortförklara den bäst de vill.

Eller varför inte "Männen är Sveriges största demokratiska problem", ett "Aprilskämt", tydligen.

http://nyheter24.se/debatt/765813-gron-ungdom-mannen-ar-sveriges-storsta-demokratiska-problem

Eller "Dags att införa mansskatt!".

http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/dags-att-infora-mansskatt

Jag har redan citerat ur FI:s partiprogram:

Fi ska verka för att ett program skapas för att finansiera för att analysera och omskola män så att de ändrar sitt konsumtions- och transportmönster för att gagna klimat och en hållbar utveckling.

Några snabba och rykande aktuella exempel från dessa fina feminister.
Senast redigerad av Celeno 2014-06-02 kl. 23:35.
Citera
2014-06-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Du har nog missuppfattat frågan.
Sverige är det land där kvinnor har tagit mer makt än i något annat land och därför hör man mest från dem här i Sverige p.g.a att inga män hindrar dem.

P.s jag är för jämlikhet mellan könen

Och varför skulle vettiga män hålla på att hindra kvinnor som önskar vara jämställda?
Och varför ska kvinnor pyssla med att hata män som just tillåter dem vara jämställda?
personligen så hatar jag ingen man. Kan dock tycka illa om en del tankegods och en del rätt typisk manliga beteenden, men det är inte samma sak som män generellt. Män generellt är fina, trevliga och bra ha att göra med i regel. så no hate...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in