Citat:
Det finns väl ingen direkt koppling mellan hur ogillad man är och hur svårt livet är i övrigt. Det finns ju säkerligen fler människor som ogillar bidragstagare, folk som spottar inomhus eller folk som röker, än vad det finns människor som ogillar personer som förlorat bägge benen i en bilolycka. Skulle jag välja är ju dock alla de ogillade alternativen betydligt bättre än det mer accepterade.
Tveksamt om suspekta U-länder utan tillräckliga mängder rent vatten eller mat nödvändigtvis kan anklagas för att "bortprioritera" mödravård, men vad vet jag. Sanningen är ju dock att såvida man inte kan garantera en mödradödlighet på 0% kommer ju detta problem alltid att drabba kvinnor mer än män, eftersom det inte drabbar män alls. Jag frågar igen, hur ska man lösa detta bekymmer? Anser du då, i samma linje, att vi lever i ett samhälle som avskyr män och med glädje låter dem dö för att upprätthålla samhället? Rimligen är detta fallet, eftersom mäns yrkesdödlighet är många många gånger högre än kvinnors.
Det är ju tråkigt, men det är ju i sig knappast ett argument för att jag måste stödja rosa billeksaker eller fru gåman skyltar. Det är ju tämligen ohederligt att koppla ihop dessa fenomen. Skulle du hävda att anledningen till att detta sker är att männen i dessa länder inte tar ut tillräckligt många veckor som pappalediga? Alternativt att anledningen till att detta inte sker i Sverige är att männen är så benägna att vara föräldralediga?
För övrigt finns det ju 15 år gamla mödrar i Sverige.
Det är ju tråkigt, men det är ju i sig knappast ett argument för att jag måste stödja rosa billeksaker eller fru gåman skyltar. Det är ju tämligen ohederligt att koppla ihop dessa fenomen. Skulle du hävda att anledningen till att detta sker är att männen i dessa länder inte tar ut tillräckligt många veckor som pappalediga? Alternativt att anledningen till att detta inte sker i Sverige är att männen är så benägna att vara föräldralediga?
För övrigt finns det ju 15 år gamla mödrar i Sverige.
Det finns väl ingen direkt koppling mellan hur ogillad man är och hur svårt livet är i övrigt. Det finns ju säkerligen fler människor som ogillar bidragstagare, folk som spottar inomhus eller folk som röker, än vad det finns människor som ogillar personer som förlorat bägge benen i en bilolycka. Skulle jag välja är ju dock alla de ogillade alternativen betydligt bättre än det mer accepterade.
Nu vet ju inte jag om du tycker att Sverige är det mest manshatande landet i världen men det låter onekligen lite konstigt om det skulle vara så och det inte skulle innebära några svårigheter för män i så fall.
Är dessa män mest hatade i hela världen så borde många faktiskt hata dem. Men man kanske hatar i lönndom? Så där lite i smyg så det inte märks?