Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ne, antipojkkulturen i skolan, hatet från media, alla kränkningar och hån mot män drabbar dom tysta och försiktiga männen, vi har en generation kuvade grabbar som vet sin plats i pojkrummet och sitter där tills dom är 30 för vi lär vi dom hur värdelösa och hemska dom är, utan att dom ens hunnut börja ta för sig arbetslivet.....

Männen som hotar och misshandlar har aldrig brytt sig och är inte kränkta.

Antipojkkulturen är en trist benämning på ett problem som kräver både vilja och kunskap för att förändra. Förut var det tjejerna som förbisågs. Nu är det dags att se till att både tjejer och killar har samma förutsättningar.

Vänta lite här... Är det kvinnornas ansvar att se till att inte pojkar/vuxna män blir sittande i sitt rum i 30 och grinar? Har dessa människor inget ansvar för sig själva? Tror fan det var 20 år sen jag hörde något så patetiskt. Och med bakgrund av alla flickor/kvinnor som "aldrig duger" som är sittande på sina rum sen år tbx är det svårt att ens ta dig på allvar.

Problemet är inte grinande män, som inte blir omhändertagna av kvinnor. Problemet är att vi ger våra barn fel signaler. Alla barn/tonåringar har rätt att bli sedda och respektfullt bemötta. Det är vuxna män och vuxna kvinnor som bär det ansvaret.

Jag tror inte heller misshandlande/mördare inte bryr sig. Men faktum är att de flesta kvinnorna blir mördade när de vill lämna relationen. Så visst är de kränkta.
Citera
2014-06-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du kan ju prova att följa länkarna som presenteras varav många leder till faktiska artiklar skrivna i svenska tidningar.
Eller blev det för obekvämt med fakta som hotar dina ideologiska föreställningar?

Men du.. För att få någon dignitet i vad man hävdar är en sanning så bör man jämföra. Eller tänker du att när män kränks är det katastrof, när kvinnor kränks så blir det inte viktigt?

Det är inget annat än skit att människor kränks oavsett kön. Allas lika värde är grundläggande i en demokrati.

Ska du göra något statement så måste du måste du bevisa att män i samma media är mer utsatta än kvinnor. Annars blir det ju bara ett inlägg om hur kränkt du blir. Inte ett inlägg om hur sant det är utifrån samhället vi lever i.
Citera
2014-06-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Men du.. För att få någon dignitet i vad man hävdar är en sanning så bör man jämföra. Eller tänker du att när män kränks är det katastrof, när kvinnor kränks så blir det inte viktigt?

Varför skulle jag tänka mig det?
Men när vi ändå jämför så ber jag dig vänligen presentera en enda krönika, artikel eller ett reportage från svensk media där man åmar sig över hur hemska svenska vita kvinnor är. För din dignitets skull om inte annat.

Citat:
Det är inget annat än skit att människor kränks oavsett kön. Allas lika värde är grundläggande i en demokrati.

Visst är det så, så varför är det bara kränkningar av kvinnor som det får talas om och som får uppmärksamhet av politiker?

Citat:
Ska du göra något statement så måste du måste du bevisa att män i samma media är mer utsatta än kvinnor. Annars blir det ju bara ett inlägg om hur kränkt du blir. Inte ett inlägg om hur sant det är utifrån samhället vi lever i.

Jag har länkat till en tråd full med bevis för att män är utsatta i media, då får gärna presentera ett endaste fall där kvinnor utmålas som onda, dåliga och/eller djuraktiga.
Citera
2014-06-08, 17:33
Medlem
Citat:
Men när vi ändå jämför så ber jag dig vänligen presentera en enda krönika, artikel eller ett reportage från svensk media där man åmar sig över hur hemska svenska vita kvinnor är. För din dignitets skull om inte annat.

Hur menar du nu? Har du aldrig läst en porrtidning? Har du aldrig hört S Malm säga fittstim. Har du aldrig läst en artikel om kvinnor som inte kan köra bil?

Visst är det så, så varför är det bara kränkningar av kvinnor som det får talas om och som får uppmärksamhet av politiker?

Du kanske måste börja arbeta politiskt och göra det till en viktig politisk fråga. Det är ju faktiskt vad kvinnorna gjort. Uppenbart så känner sig väldigt få män kränkta och utsatta då inte ens de i politiken ens uppmärksammar det. eller varför tror du inte de män som är politiskt aktiva tar tag i det du kallar kränkningar av män? Har du frågat din politiker?

Jag har länkat till en tråd full med bevis för att män är utsatta i media, då får gärna presentera ett endaste fall där kvinnor utmålas som onda, dåliga och/eller djuraktiga.

Jag vet inte vart du vill komma. Säkert kan jag samla ihop en 500 sidor lång tråd om hur kvinnan nedvärderas, kränks och är missgynnad. Men vad ska du med den till? Ska vi tävla om vem det är mest synd om?
Citera
2014-06-08, 17:43
Medlem
Citat:

Fast ursäkta, menar du att media, våra journalister ska sitta och hitta på, för att det ska bli en "jämställd" rapportering? Sexbrott drabbar mest kvinnor, grovt våld i nära relationer är det oftast kvinnor som drabbas, de som har lägst löner och lägst pensioner är oftast kvinnor, de som tar hand om barn, hem mest är kvinnor. media ska självklart rapportera fakta, det som verkligen ÄR mest förvånande idag är att det inte har skrikits ännu mer. Våld ÄR i allra största del ett manligt problem som drabbar både män, kvinnor och barn, ni gossar borde ta tag i er egen skit helt enkelt.

Citat:
Vilka reella kränkningar menar du att män upplever i samhället? Ge mig 4 ex. tack.

Citat:

Återigen...varför fokusera på HUR man påpekar ett reeelt problem istället för att titta på vad man pekar på? Vad är allvarligast? 6000 anmälda våldtäkter och massa kvinnor som inte tycker det är värt att anmäla eller att en kvinna skriver ett pissförbannat inlägg i en tidning, vad tycker du det vore värt gå i taket över käre Olf?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-06-08 kl. 18:00.
Citera
2014-06-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Fast ursäkta, menar du att media, våra journalister ska sitta och hitta på, för att det ska bli en "jämställd" rapportering? Sexbrott drabbar mest kvinnor, grovt våld i nära relationer är det oftast kvinnor som drabbas, de som har lägst löner och lägst pensioner är oftast kvinnor, de som tar hand om barn, hem mest är kvinnor. media ska självklart rapportera fakta, det som verkligen ÄR mest förvånande idag är att det inte har skrikits ännu mer. Våld ÄR i allra största del ett manligt problem som drabbar både män, kvinnor och barn, ni gossar borde ta tag i er egen skit helt enkelt.

Jag tror inte dom hittar på, jag är övertygad om att de tycker att alla vita män är ansvariga för ett fåtal mäns handlingar.

Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.
Så förklara för mig varför all fokus ligger på kvinnor och kvinnors problem?

Citat:
Vilka reella kränkningar menar du att män upplever i samhället? Ge mig 4 ex. tack.

Finns många exempel i tråden jag länkade. Eller är de inte reella kränkningar när det riktas mot män?

Citat:
Återigen...varför fokusera på HUR man påpekar ett reeelt problem istället för att titta på vad man pekar på? Vad är allvarligast? 6000 anmälda våldtäkter och massa kvinnor som inte tycker det är värt att anmäla eller att en kvinna skriver ett pissförbannat inlägg i en tidning, vad tycker du det vore värt gå i taket över käre Olf?

Om man nu ska fokusera på var problemet pekar på så står jag åter undrandes till varför all uppmärksamhet riktas till kvinnor när män i mycket större utsträckning är offer för våld.

6000 anmälda våldtäkter säger absolut ingenting, dömda våldtäktsmän förtäljer däremot en historia vilken man rent praktiskt kan återknyta till verkligheten.
Citera
2014-06-08, 19:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte dom hittar på, jag är övertygad om att de tycker att alla vita män är ansvariga för ett fåtal mäns handlingar.

Du är övertygad? Du visste ju alldeles nyss.

Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.

Alltså, är det kvinnornas fel att man får nämna kön men inte etnicitet? Hur fan fick du till det nu?

Menar du att män som blir misshandlade och mördade av andra män inte får någon uppmärksamhet i media? Nu snackar du skit och det vet du. Läs tidningar, lyssna på radio och se nyheter så kommer du se att du har helt fel.

Finns många exempel i tråden jag länkade. Eller är de inte reella kränkningar när det riktas mot män?

Det är reella kränkningar eftersom du tar åt dig. Jag tar inte åt mig det minsta, ingen kan kränka någon som inte tillåter det.

Om man nu ska fokusera på var problemet pekar på så står jag åter undrandes till varför all uppmärksamhet riktas till kvinnor när män i mycket större utsträckning är offer för våld.

Så nu menar du att det skrivs mer om utsatta kvinnor än om utsatta män? Står det inte så gott som dagligen om våldsbrott som män begått mot män? Ska de skriva att det är en kvinna som utför de brotten, eller hur är det tänkt, i din verklighet att massmedia ska hantera brott av män mot män?

6000 anmälda våldtäkter säger absolut ingenting, dömda våldtäktsmän förtäljer däremot en historia vilken man rent praktiskt kan återknyta till verkligheten.

Jo, jag vill mena att 6 000 st anmälda våldtäkter är väsentlig i diskussioner om ämnet. Visst, det finns dom som jävlas och falskanmäler. Men det finns lika många som inte fullföljer anmälan för att de känner sig utsatta.
Citera
2014-06-08, 19:48
Medlem
Du citerar konstigt.

Citat:
Du är övertygad? Du visste ju alldeles nyss.

Gjorde jag?

Citat:
Alltså, är det kvinnornas fel att man får nämna kön men inte etnicitet? Hur fan fick du till det nu?

Ja hur fick jag det till det? Förklara gärna.

Citat:
Menar du att män som blir misshandlade och mördade av andra män inte får någon uppmärksamhet i media? Nu snackar du skit och det vet du. Läs tidningar, lyssna på radio och se nyheter så kommer du se att du har helt fel.

Eller så länkar du något sorts bevis för dina påståenden, brukar vara så det går till.

Citat:
Det är reella kränkningar eftersom du tar åt dig. Jag tar inte åt mig det minsta, ingen kan kränka någon som inte tillåter det.

Kränkt nej, irriterad ja.
Men visst är en kränkning högs subjektiv, hur skulle det annars vara?

Citat:
Så nu menar du att det skrivs mer om utsatta kvinnor än om utsatta män? Står det inte så gott som dagligen om våldsbrott som män begått mot män? Ska de skriva att det är en kvinna som utför de brotten, eller hur är det tänkt, i din verklighet att massmedia ska hantera brott av män mot män?

Nyheter kallas det.
Inga av dessa artiklar är utformade för att diskutera problematiken rörande våld mot män, men bevisa mig gärna fel och länka en (1) sådan artikel.

Citat:
Jo, jag vill mena att 6 000 st anmälda våldtäkter är väsentlig i diskussioner om ämnet. Visst, det finns dom som jävlas och falskanmäler. Men det finns lika många som inte fullföljer anmälan för att de känner sig utsatta.

Väsentliga ja, men man kan inte dra några egentliga slutsatser från en siffra som hantera människors upplevda brott.
Citera
2014-06-08, 20:00
Medlem
Citat:

handlar inte om ett fåtal individers handlingar, i sånt fall skulle du se lika många kvinnor som misshandlar folk, det handlar om en mansroll. vad ni som män tolererar hos er själva och era kompisar etc.

Och könet ÄR de största gemensamma nämnaren, etnicitet är det inte...och det vet du också...
Ve tinte om jag anser att allt fokus ligger på kvinnor och deras problem. Det pratas en hel del om pojkar i skolan, arbetslösa, pappamånader, vårdnadstvister etc.

Citat:

Du kan alltså inte på en rak arm räkna upp 4 kränkningar av män som kommer från kvinnor?
I see. Och ändå ska media ta upp just dessa?

Citat:

kanske för att de tär män som orsakar det?

Citat:

Inte? Det säger att 6000 kvinnor knallat till polisen för att anmäla en våldtäkt. Jag vet att man inne på FB anser att detta är en hobby hos kvinnor, att kvinnor tycker det är jättekul sitta i förhör hos fabror polisen och dra ner trosorna i en gynstol och att vi enkom gör detta för att jävlas med pojkar som bara ville ha lite skoj.
Citera
2014-06-08, 20:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte vart du vill komma. Säkert kan jag samla ihop en 500 sidor lång tråd om hur kvinnan nedvärderas, kränks och är missgynnad. Men vad ska du med den till? Ska vi tävla om vem det är mest synd om?

Buhu, anonyma människor på flashback tycker saker, buhu.

Ungefär lika som att politiker talar om mansskatt, omskolning av alla män och att media kontinuerligt gastar om onda vita män i 10 års tid.

Du får leka "vem är det mest synd om" bäst du vill, det går inte att vinna mot en vit kränkt kvinna eller en självutnämnd vit riddare.

Svarar inte på resten av ditt inlägg försän du lär dig citera.
Citera
2014-06-08, 20:14
Medlem
Citat:
handlar inte om ett fåtal individers handlingar, i sånt fall skulle du se lika många kvinnor som misshandlar folk, det handlar om en mansroll. vad ni som män tolererar hos er själva och era kompisar etc.

Inte? Vad är ett fåtal för dig i relation till befolkningsmängden? 3?

Det handlar knappast om någon mansroll din könsrasist.
Jag, mina manliga vänner och mina manliga släktingar tolererar inte våld mot kvinnor på någon nivå. Men i dina färgade ögon är män innerst inne onda människor som inte kan vänta på ett tillfälle att få förtrycka kvinnor.

Vilken inställning har dina manliga bekanta? Din far? Din bror? Är de undantag? Alla andra män måste hejda sin ondska och tygla sin mansroll? Inser du hur sexistisk du framstår som?

Citat:
Och könet ÄR de största gemensamma nämnaren, etnicitet är det inte...och det vet du också...
Ve tinte om jag anser att allt fokus ligger på kvinnor och deras problem. Det pratas en hel del om pojkar i skolan, arbetslösa, pappamånader, vårdnadstvister etc.

Så nu helt plötsligt skulle det koncentreras på HUR man pekar på problemet snarare än vad problemet i sig är?
Ja det pratas väldigt mycket om pojkar i skolan och vårdnadstvister där man inte skuldbelägger pojkar eller fäder, verkligen...

Pappamånader är bara en biprodukt av feministernas önskan att framhäva kvinnor på arbetsmarknaden, det vet du likväl som jag.

Citat:
Du kan alltså inte på en rak arm räkna upp 4 kränkningar av män som kommer från kvinnor?
I see. Och ändå ska media ta upp just dessa?

kanske för att de tär män som orsakar det?

Jag, i min manliga blindhet, antar i varje fall att kvinnor kan kränka män på samma vis som män kan kränka kvinnor.

Intressant att du gärna spelar ned en problematik om det är män som utsätter män? VARFÖR ÄR DET RELEVANT? Är det inte så farligt om en man blir mördad av en man? (ursäkta stora bokstäver, men jag skulle vilja ha ett svar på den frågan för en gångs skull)

Citat:
Inte? Det säger att 6000 kvinnor knallat till polisen för att anmäla en våldtäkt. Jag vet att man inne på FB anser att detta är en hobby hos kvinnor, att kvinnor tycker det är jättekul sitta i förhör hos fabror polisen och dra ner trosorna i en gynstol och att vi enkom gör detta för att jävlas med pojkar som bara ville ha lite skoj.

I Sverige i övrigt verkar man ju anse att män våldtar kvinnor som hobby, och du tycker att det är osannolikt att kvinnor kan falskanmäla?

Hur som helst så behöver det inte vara falskanmälningar, utan människors subjektiva upplevelser som inte behöver innebära att ett brott begåtts.
Citera
2014-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Du citerar konstigt.

Gjorde jag?

Ja hur fick jag det till det? Förklara gärna.

Eller så länkar du något sorts bevis för dina påståenden, brukar vara så det går till.

Kränkt nej, irriterad ja.
Men visst är en kränkning högs subjektiv, hur skulle det annars vara?

Nyheter kallas det.
Inga av dessa artiklar är utformade för att diskutera problematiken rörande våld mot män, men bevisa mig gärna fel och länka en (1) sådan artikel.

Väsentliga ja, men man kan inte dra några egentliga slutsatser från en siffra som hantera människors upplevda brott.

Hela du är konstig så lika/lika.

Ja, du gör påståenden i inlägg 148 samt 156.

Inlägg 164, Citat:Men visst är våld till största del ett manligt problem (lustigt att kön får man sätta på förövare men inte etnicitet, kvinnlig brist på logik), och att detta problem i synnerhet drabbar andra män.

Vilken kvinna eller vilka kvinnor syftar du på att de har brist på logik som gör att massmedia inte nämner etnicitet men kön? Det kanske är ett syftningsfel men du anklagar kvinnorna för det. Därför undrar jag hur du fick ihop den slutsatsen? Den är ju befängd.

Sen får jag väl lov att skratta lite, du frågade tidigare när kvinnor blev sammanklumpade som ni män blir. Citat: Kvinnlig brist på logik. Vad anser du att du gör i det här inlägget?

Du vill ha några belägg: Läs FB:s Aktuella brott och kriminalfall. Där finns hur många länkar till brott som män har gjort. Det finns ju oftast en hänvisning till vilken massmedia man läst om det första gången. Dessutom kostar manlig brottsverksamhet betydlig mycket mer än vad kvinnlig brottsverksamhet gör. Du undviker väldigt noga att tala om att det är män som utför våld mot andra män. Lägg ner, det är löjligt.

Ja, och det tycks mig som om jag och väldigt många män med mig inte känner oss kränkta. Det har förmodligen med förmåga att se "hela" bilden. Om du känner dig kränk så bör du göra något åt det. Starta ett "Parti" jobba lika hårt som alla andra småpartier och "gör skillnad". Eller vem ska göra ert jobb?

Nyheter, heter det visst. Helt rätt! Återigen; vem ska sköta ditt jobb? Gör något själv. Du ska inte tro att kvinnor per automatik får plats.

Upplevda brott ja. Uppriktigt sagt, jag önskar dig en rövvåldtäkt. Att så arrogant prata om "upplevda brott" är en skam för hela dig. Då får vi väl hoppas att samhället inte, säger att det är ett upplevt brott, gå hem och tänk över saken. Eller börjar raljera om gnällig du är. Hoppas du inte har någon dotter. Du borde göra ett besök på "Våldtäktsmottagningen" på SÖS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in