2014-06-07, 15:31
  #6733
Medlem
Special: Om dagstidningarnas kris och journalistikens vikt
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

Lyssna!
Citera
2014-06-07, 15:48
  #6734
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
Netflix lika stora som SVT Play:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article2289966.ece
Lustigt men förutsägbart, SVT har ingen framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Special: Om dagstidningarnas kris och journalistikens vikt
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

Lyssna!
Massa jävla skitsnack, internet har gjort världen mer demokratiskt än någonsin och den gammeldags journalistiken är döende eftersom journalister inte behövs längre. Det är verkligen underhållande att se vilken självbild de vidriga journalisterna har och hur viktiga de tror att de är, de är korkade ludditer som skriker sig hesa om hur viktiga de är medan vanligt folk inte har något förtroende alls för dem.

Sedan så är det genomvidrigt hur de sviniga journalister bara vill ha mer skattepengar för att pracka på folk skit som de inte vill ha, tyvärr så kommer nog miljötalibanerna hjälpa dem till hösten men det kommer ändå inte rädda journalistsvinen.

De har inga som helst personer som har koll med, de har bara trötta gamla idioter som inte har en jävla aning om hur verkligheten ser ut.
__________________
Senast redigerad av PeterDenSvenske 2014-06-07 kl. 16:08.
Citera
2014-06-07, 17:54
  #6735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Göteborgsposten försöker nu också bli säljare av fotografier för att få in lite kapital. Det påminner lite om de där fotona som tas på nöjesparker vare sig man vill eller inte och som säljs till överpris.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2382993-student-2014-massor-av-bilder

Det går bra nu...
Fotograferna kämpar för livet för att motivera sin existens och behålla sina jobb! Då vill de försöka visa konkret att deras arbete genererar intäkter. Det sitter nämligen chefer och tittar på vilka kostnader (=löner) som kan undvaras med bibehållen verksamhet. Och trycka på en knapp på en kamera kan till och med en journalist göra själv...
Många fotografer har fått gå i mediabranschen och fler hänger riktigt löst nu.
150 spänn för ett enda foto är inte lite dyrt...
Citera
2014-06-07, 21:02
  #6736
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
Netflix lika stora som SVT Play:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article2289966.ece

Med tanke på hur febrilt SVT verkar försöka lansera sig på internet så är det inte förvånande. Dom måste insett att dom är på snabb väg mot avsaknad av relevans.
Svt Play, Flow, Webbtidning som konkurrerar dom vanliga tidningarna osv.
Jag skulle då hellre betala licens till Netflix som i alla fall levererar.
Citera
2014-06-07, 23:43
  #6737
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Göteborgsposten försöker nu också bli säljare av fotografier för att få in lite kapital. Det påminner lite om de där fotona som tas på nöjesparker vare sig man vill eller inte och som säljs till överpris.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2382993-student-2014-massor-av-bilder

Det går bra nu...
Det här måste vara årets skämt. Inte för att att GP:s fotografer brukar skickas iväg på spännande internationella uppdrag, men att få höra från sin chef att man ska bevaka en studentavslutning borde göra så att alla varningsklockor går igång.

Jämförelsen med tivolibilderna är verkligen mitt i prick, enda skillnaden är väl att om du verkligen måste ha bilden så kan ALLA använda sig av höger musknapp och sedan välja spara bild som...

Istället för att betala 149 kr .

Dessa fotografer måste ha sömnsvårigheter i tider som dessa.
Citera
2014-06-08, 01:01
  #6738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Med tanke på hur febrilt SVT verkar försöka lansera sig på internet så är det inte förvånande. Dom måste insett att dom är på snabb väg mot avsaknad av relevans.
Svt Play, Flow, Webbtidning som konkurrerar dom vanliga tidningarna osv.
Jag skulle då hellre betala licens till Netflix som i alla fall levererar.
SVT riktar sig till alla. Det gör inte Netflix. Klart att en nischad tjänst som Netflix upplevs som bättre ifall man tillhör rätt målgrupp. SVT håller dock hög klass. Speciellt när det gäller nyheter och sport.
Citera
2014-06-08, 02:32
  #6739
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
SVT riktar sig till alla. Det gör inte Netflix. Klart att en nischad tjänst som Netflix upplevs som bättre ifall man tillhör rätt målgrupp. SVT håller dock hög klass. Speciellt när det gäller nyheter och sport.
Hur fan menar du att Netflix inte riktar sig mot alla? Sedan så kan man knappast säga att SVT riktar sig mot alla när de bara sprider massa sinnesjuk propaganda som endast en liten minoritet på Södermalm tror på.
Citera
2014-06-08, 03:19
  #6740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
SVT riktar sig till alla. Det gör inte Netflix. Klart att en nischad tjänst som Netflix upplevs som bättre ifall man tillhör rätt målgrupp. SVT håller dock hög klass. Speciellt när det gäller nyheter och sport.

Nja, jag får mest högt blodtryck av att titta på SVT, så jag undviker deras kanaler. Jag tror inte att jag är ensam om det.
Citera
2014-06-08, 09:23
  #6741
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
SVT riktar sig till alla. Det gör inte Netflix. Klart att en nischad tjänst som Netflix upplevs som bättre ifall man tillhör rätt målgrupp. SVT håller dock hög klass. Speciellt när det gäller nyheter och sport.
Det måste vara tråkigt att rikta sig till "alla" och sedan få se sig omkörd av en "nischad" tjänst. Och SvT håller inte hög klass när det gäller nyheter och sport. Nyheterna är på samma låga nivå sam alla svenska nyheter, 100 procent anpassade för pöbeln. Och för att gilla sporten måste man tycka att Mats Nyströms pladder om damfotboll och innebandy är höjden av sportreportage. Själv föredrar jag Champions League, Formel 1 och British Open. Att Jitex har fått en ny tränare skiter jag däremot fullkomligt i.
Citera
2014-06-08, 09:30
  #6742
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
SVT riktar sig till alla. Det gör inte Netflix. Klart att en nischad tjänst som Netflix upplevs som bättre ifall man tillhör rätt målgrupp. SVT håller dock hög klass. Speciellt när det gäller nyheter och sport.
Det är ju då ännu mer anmärkningsvärt. En nischad tjänst som Netflix är lika stor som en statligt styrd public service-tjänst som riktar sig till alla...

Det är helt enkelt så att färdigförpackade lösningar inte är relevanta längre. Det är samma sak för såväl tidningar, TV-kanaler som musikalbum. Kunden vill ha de delar de är intresserade av, inte de andra delarna, och de vill ha dem när de vill. Om man inte kan leverera det, till rätt pris, är man död.
Citera
2014-06-08, 10:08
  #6743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Fotograferna kämpar för livet för att motivera sin existens och behålla sina jobb! Då vill de försöka visa konkret att deras arbete genererar intäkter. Det sitter nämligen chefer och tittar på vilka kostnader (=löner) som kan undvaras med bibehållen verksamhet. Och trycka på en knapp på en kamera kan till och med en journalist göra själv...
Många fotografer har fått gå i mediabranschen och fler hänger riktigt löst nu.
150 spänn för ett enda foto är inte lite dyrt...

Då kan man ha hoppet kvar att Bullen blir skickad till Sibirien utan Internet.
Citera
2014-06-08, 10:50
  #6744
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Nja, jag får mest högt blodtryck av att titta på SVT, så jag undviker deras kanaler. Jag tror inte att jag är ensam om det.


Låter som du gillar TV4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in