Citat:
Ursprungligen postat av
abu-hajar
Vad snackar du om? jag har oxå tittat på blanketten, läser du inte att man ska kryssa i jobb som har varit mellan 8-16 mån-fre ENDAST ???
Nej, det stämmer inte alls.
Du ska ange en
siffra för antal timmar. Det går inte ens att fylla i klockslag så som ts påstår, det finns inget utrymme för det. Alltså är tråden trams, ett försök att skapa ilska kring något som inte ens går att göra.
Jag har tittat igenom alla blanketter nu, och jag kan inte hitta en enda där klockslag är relevanta, de frågar inte efter det, utan de vill bara veta
om du jobbat, och
hur många timmar.
När på dygnet spelar ingen roll!
Läge för försäkringkassan att inleda ett projekt som stämmer av taxerad inkomst med stödet från F-kassan. Ingen som uppbär 100 procent stöd kan tjäna någon större summa. Ts är ute och cyklar och bör allvarligt fundera på vad som kan hända med återbetalningskrav och dom.
Det är ingen lucka, utan rent kriminell verksamhet, medveten sådan. Alla som jobbar måste ange antal timmar.
Skulle det vara som ts säger, skulle alla stöttade endast kunna ta jobb mellan 9-16.

Nej, ts, du ska kunna ta jobb med vilka arbetstider som helst, och gör du det, ska du berätta det för försäkringskassan. Det står klart och tydligt, och kan INTE missförstås!
Låt säga att ts kan tjäna som mest mellan 50-100.000:- på sitt f-kassestöd. Ts har dock deklarerat för 300.000:-… Hur svårt blir det för försäkringskassan att bevisa fusket? Gissa.