Citat:
Ursprungligen postat av
abu-hajar
Vad snackar du om? jag har ox tittat p blanketten, lser du inte att man ska kryssa i jobb som har varit mellan 8-16 mn-fre ENDAST ???
Nej, det stmmer inte alls.
Du ska ange en
siffra fr antal timmar. Det gr inte ens att fylla i klockslag s som ts pstr, det finns inget utrymme fr det. Allts r trden trams, ett frsk att skapa ilska kring ngot som inte ens gr att gra.
Jag har tittat igenom alla blanketter nu, och jag kan inte hitta en enda dr klockslag r relevanta, de frgar inte efter det, utan de vill bara veta
om du jobbat, och
hur mnga timmar.
Nr p dygnet spelar ingen roll!
Lge fr frskringkassan att inleda ett projekt som stmmer av taxerad inkomst med stdet frn F-kassan. Ingen som uppbr 100 procent std kan tjna ngon strre summa. Ts r ute och cyklar och br allvarligt fundera p vad som kan hnda med terbetalningskrav och dom.
Det r ingen lucka, utan rent kriminell verksamhet, medveten sdan. Alla som jobbar mste ange antal timmar.
Skulle det vara som ts sger, skulle alla stttade endast kunna ta jobb mellan 9-16.

Nej, ts, du ska kunna ta jobb med vilka arbetstider som helst, och gr du det, ska du bertta det fr frskringskassan. Det str klart och tydligt, och kan INTE missfrsts!
Lt sga att ts kan tjna som mest mellan 50-100.000:- p sitt f-kassestd. Ts har dock deklarerat fr 300.000:- Hur svrt blir det fr frskringskassan att bevisa fusket? Gissa.