2014-05-23, 08:28
Medlem
W..Dempss avatar
Till TS: Motorstarka bilar är överlag dyra att försäkra, och i kategorin motorstarka bilar ligger M3, RS4, etc illa till med tanke på vilka förare de drar till sig. Men det finns någorlunda snabba bilar som är vettigare att försäkra. Vet att Porsche brukar vara relativt sett billiga att försäkra i förhållande till motorkraften, detsamma gäller jaguarer. Kanske kan en Porsche Boxter/Cayman S, eller någon av Jaguars R-modeller vara något? Ring runt till lite försäkringsbolag, kolla med respektive märkes medlemsklubb så får du en bild vad försäkringen kan kosta för just dig. Jämförelsesiter på nätet är inte så tillförlitliga när det gäller priset, speciellt inte om det är en ovanlig bilmodell man ska försäkra.

Oavsett kommer det bli dyrt med försäkringen då du är såpass ung. Ung kille, med färskt körkort i en motorstark bil är väl ungefär den mest riskfyllda kunden som finns i försäkringsbolagens ögon.
Citera
2014-05-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Du verkar skita i allt som sägs här, vet inte riktigt varför du skapat tråden.

Trodde vi skulle bli impade
Citera
2014-05-24, 01:35
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban98422
Jag lånar denna tråden lite

Min 35,000mils bil sjunger på sista versen.

Jag har en bostad som jag köpte för 250,000, ca 200,000 i lån nu.
vad jag har noterat så har liknande bostäder runt om gått för 500,000+

Kan jag öka mitt bolån för att köpa bil till samma ränta som bolånet är på?
Du måstw väl få lägenheten värderad av någon först eller? Swn ska det väl gå bra.
Citera
2014-05-24, 02:23
Medlem
Jag väntar med de tills nästa sommar.. köpte ett turbokit nu så ska smacka på de och ge den 450hp+ så fixar jag en "pendlar" bil nästa sommar så kan jag ha denna som leksak.
Citera
2014-05-24, 10:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaddare
Jag väntar med de tills nästa sommar.. köpte ett turbokit nu så ska smacka på de och ge den 450hp+ så fixar jag en "pendlar" bil nästa sommar så kan jag ha denna som leksak.
"Smacka" på ett turbokit lär ju vara sjukt mycket jobb
Citera
2014-05-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
"Smacka" på ett turbokit lär ju vara sjukt mycket jobb

nedå de ska gå fint
Citera
2014-05-24, 20:54
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
nedå de ska gå fint
Om dom inte märker det på besiktningen.
Citera
2014-05-24, 22:31
Medlem
TS är ju ett givet troll, ingen kan ju vara så korkad x) hur kan ni köpa detta..
Citera
2014-05-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Om dom inte märker det på besiktningen.

jag ska ju besikta den innan jag ska bygga.. samt landmandsorden är ombyggda så att alla värden visar att de inte är turbo. men ska bessa innan som sagt.
Citera
2014-05-25, 12:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
jag ska ju besikta den innan jag ska bygga.. samt landmandsorden är ombyggda så att alla värden visar att de inte är turbo. men ska bessa innan som sagt.

Du måste fortfarande plocka bort hela skiten om ett år när du ska besiktiga den igen.

Besiktningsmannen öppnar motorhuven och då är det rätt svårt att missa att du tryckt dit en turbo.

Om du behåller den så pass länge alltså.
Citera
2014-05-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Du måste fortfarande plocka bort hela skiten om ett år när du ska besiktiga den igen.

Besiktningsmannen öppnar motorhuven och då är det rätt svårt att missa att du tryckt dit en turbo.

Om du behåller den så pass länge alltså.

Turbon kommer sitta under bilen :PPPPP vid grenröret mannen.... sen kommer lamnadsorderna sitta på downpipen=syns att de är bra värden då hehehehehheheeeee. men ska ändå ta ut den vid besikningen görs på 1 kväll när alla delar är moddade
Citera
2014-05-28, 02:15
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Turbon kommer sitta under bilen :PPPPP vid grenröret mannen.... sen kommer lamnadsorderna sitta på downpipen=syns att de är bra värden då hehehehehheheeeee. men ska ändå ta ut den vid besikningen görs på 1 kväll när alla delar är moddade

Ja för besiktningsmännen föddes igår och vet inte ens vad fan en motor är

Ja, klart du ska ta ut den för annars blir du inte godkänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in