2014-06-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vilka rubriceringar vill du ha då?

Igen... Begreppet våldtäkt är onödigt och överflödigt. Kan man inte döma mannen för något annat, så finns det inget brott, och när man är i farten kan man också slopa begreppet sexuella trakasserier. Trakasserier räcker.
Sexistisk lagstiftning bör undvikas, och det är precis det som är grejen. I praktiken har vi lagar som bara är till för att kvinnor skall kunna sätta dit män. Helst utan bevis. (Sexköpslagen bör också skrotas.)

Citera
2014-06-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är att få kuk.

Det som räknas för kvinnor är,

a) Fick man kuk eller inte.

b) Var det bra (hårt) eller dåligt (icke hårt).

Kvinnor tänker inte i termer av frivillighet.
Du gör ju det när du påstår att du frivilligt har dåligt sex med 0% like som inte är skönt.
Citera
2014-06-06, 15:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du gör ju det när du påstår att du frivilligt har dåligt sex med 0% like som inte är skönt.

Jag försöker förklara det så att män förstår. Kvinnor har inte frivilligt och ofrivilligt när det handlar om sex. Det är bara sex och man vill alltid ha sex.

Jag har inte dåligt sex därför att jag kan få bra sex av min man. Men kvinnor som inte kan få bra sex kommer att välja dåligt sex framför inget sex alls. Det spelar ingen roll om det dåliga sexet är våldtäkt, samtycke, tjat-sex, vad som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Igen... Begreppet våldtäkt är onödigt och överflödigt. Kan man inte döma mannen för något annat, så finns det inget brott, och när man är i farten kan man också slopa begreppet sexuella trakasserier. Trakasserier räcker.
Sexistisk lagstiftning bör undvikas, och det är precis det som är grejen. I praktiken har vi lagar som bara är till för att kvinnor skall kunna sätta dit män. Helst utan bevis. (Sexköpslagen bör också skrotas.)

Så du menar att det inte förekommer våldtäkter? För din information så räknas sexköp som ett sexualbrott och jag tror du har missförstått vad som är meningen med den lagen. Om du läser på lite innan så slipper du göra bort dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Men vad vill du ha för brottsrubriceringar då?

Vill du göra det lagligt att penetrera nån som inte vill bli penetrerad eller vill du kalla det misshandel istället för våldtäkt?

Penetrationsbrott, skulle inte det fungera som ett alternativ?
Citera
2014-06-06, 15:08
Medlem
Citat:
Jag försöker förklara det så att män förstår. Kvinnor har inte frivilligt och ofrivilligt när det handlar om sex. Det är bara sex och man vill alltid ha sex.

Jag har inte dåligt sex därför att jag kan få bra sex av min man. Men kvinnor som inte kan få bra sex kommer att välja dåligt sex framför inget sex alls. Det spelar ingen roll om det dåliga sexet är våldtäkt, samtycke, tjat-sex, vad som helst.
Det kan inte vara våldtäkt när sexet är frivilligt.
Citera
2014-06-06, 15:09
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:

Snackar vi Elin Krantz-sex här med mord som körsbär på bakelsen? Tveksam till att kvinnor föredrar det sexet framför inget sex...
Citera
2014-06-06, 15:13
Medlem
bithaxs avatar
Skulle hellre se att kvinnor inte riskerade att bli våldtagna.
Då kanske de skulle gå ut halvnakna lite mer, och det vore bra för mig, som får något trevligt att titta på.
Citera
2014-06-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Så du menar att det inte förekommer våldtäkter? För din information så räknas sexköp som ett sexualbrott och jag tror du har missförstått vad som är meningen med den lagen. Om du läser på lite innan så slipper du göra bort dig.

Klart att det finns våldtäkter, men vad som är meningen med en lag, spelar ingen roll.
Det är hur den fungerar som är det väsentliga, och de här lagarna fungerar inte bra.
De missbrukas av kvinnor alldeles för ofta, och urholkar rätts-säkerheten, samtidigt som jämställdhet inte finns på kartan.
Citera
2014-06-06, 15:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Snackar vi Elin Krantz-sex här med mord som körsbär på bakelsen? Tveksam till att kvinnor föredrar det sexet framför inget sex...

Kvinnor blir bara dödade när de gör motstånd. Vanlig våldtäkt är ungefär samma sak som vanligt sex.
Citera
2014-06-06, 15:54
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Kvinnor blir bara dödade när de gör motstånd. Vanlig våldtäkt är ungefär samma sak som vanligt sex.
Inte för att personen vill undanröja bevis, är psykopat, påtänd, full alltså?
Citera
2014-06-06, 16:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Inte för att personen vill undanröja bevis, är psykopat, påtänd, full alltså?

Våldtäkt är 2 år om du åker fast. Mord är 10 år minst. Varför riskera 10+ år istället för 2? Särskilt om kvinnan inte gör motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in