Drar lite liv i tråden igen.
Ska börja med Mirtazapin, första tabletten ikväll.
Mirtazapin Actavis 30mg
Äter också Voxra 300mg, och Lyrica 200mg dagligen. Tramadol 50-100mg vid behov för bihålesmärtor.
Det är tänkt att jag ska dra ner Voxra till 150mg samtidigt som Mirtazapin 30mg läggs till. Det för att det verkar som effekten från Voxra avtagit, eller så har jag blivit ännu mer deppig.
Sover max 4 timmar per natt och är som en zombie om dagarna, ångest, deppig, energilös och orkar knappt sköta mitt jobb längre...
Det som verkligen tar emot är ju den här omtalade aptit- och viktökningen...
Har kämpat bort nästan 37 kg, och jag får en helvetisk ångest över de här tabletterna. Vet inte ens om jag vågar prova!
Sorgligt nog är det här mitt (till synes) enda hopp om sömn då jag fått prova de här fjantpreparaten theralen, atarax, propavan, lergigan och circadin. De har antingen varit som sockerpiller eller så har de givit mig bakfyllekänslor dagen därpå, utan någon större förbättring på sömnen.
Benso och Z-preparat är helt uteslutet enligt min läkare för att man "kan bli beroende av dem".
Så till frågorna...
Är det värt det?
Avtar aptit- och viktökningen med tiden?
Hjälper Voxra mot de biverkningarna?
Är det någon speciell dos av Mirtazapin som inte ger de biverkningarna? Har för mig att ju högre dos desto mindre biverkningar? Eller är jag helt ute och cyklar i grön pyjamas?
Är det någon som
inte gått upp i vikt, eller
ner i vikt på denna kombon?
Nu ska jag väl ta den där tabletten och lägga mig. Spännande att se om jag kan sova bättre/längre och om jag trycker i mig 5 paket ballerinakakor till frukost...