2019-11-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Hur lnge hller utsttningssymptomen i sig om man bara tit mirtazapin i 6v? Lg p 7.5mg d och har tit 3.75mg i 2 dagar nu med ngot frhjd ngest och knner mig sjuk. r det lika bra att sluta helt istllet fr o dalta med sm doser?
Kan det inte istllet vara din egen ngest-sjukdom som kommer av att du nu minskar/stter ut mirtan?
Hur hg dos t du? Hjlpte den mot din ngest tycker du?
Citera
2019-11-08, 05:06
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenis456789
Kan det inte istllet vara din egen ngest-sjukdom som kommer av att du nu minskar/stter ut mirtan?
Hur hg dos t du? Hjlpte den mot din ngest tycker du?

Det har du nog rtt i. t 15mg som mest i ngra dagar men legat p 7.5 utan att m s dligt. Den hjlpte vl en del, satte in den nr jag t venlafaxin eftersom jag snittade 4h smn per natt d. Jag knner dock att cipralexen brjar ge effekt (4v p den imon) s utsttningen av mirtan kommer nog g fint men vntar tills utsttningssymptomen lagt sig av 3.75mg innan jag slutar med den.
Citera
2019-11-08, 15:28
Medlem
Citat:
Det har du nog rtt i. t 15mg som mest i ngra dagar men legat p 7.5 utan att m s dligt. Den hjlpte vl en del, satte in den nr jag t venlafaxin eftersom jag snittade 4h smn per natt d. Jag knner dock att cipralexen brjar ge effekt (4v p den imon) s utsttningen av mirtan kommer nog g fint men vntar tills utsttningssymptomen lagt sig av 3.75mg innan jag slutar med den.

Kan finnas en vits att ha kvar mirtazapin samtidigt nr man str p en medicin som cipralex, den kan motverka sexuell dysfunktion som ofta ssri ger upphov till, men alla drabbas ej av dlig libido p ssri.
Citera
2019-11-08, 15:38
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kan finnas en vits att ha kvar mirtazapin samtidigt nr man str p en medicin som cipralex, den kan motverka sexuell dysfunktion som ofta ssri ger upphov till, men alla drabbas ej av dlig libido p ssri.

Har mrkt av att libidon brjat bli smre, men viktuppgngen och trttheten av mirtazapinen r inte vrt det s stter ut den, tack nd.
Citera
2019-11-08, 17:03
Medlem
Kom just ihg vilken jvla pissmedicin mirtazapin r nr jag tog den igr.
Citera
2019-11-12, 21:30
Medlem
Ikvll brjar jag med mirtazapin d escitalopram 15mg inte gjort tillrckligt p min ngest men lite p depressionen

Biverkningarna verkar ju vldigt milda o sllan kad ngest av den som jag frsttt.

Vad har jag att vnta mig!
Citera
2019-11-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anal1
Ikvll brjar jag med mirtazapin d escitalopram 15mg inte gjort tillrckligt p min ngest men lite p depressionen

kad hunger och extrem trtthet har du att vnta dig.
Citera
2019-11-13, 03:39
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:

Jag fick stta in mirtazapin igen d ngesten blev fr jobbig, stter ut den lngsamt nr jag ftt ordentlig effekt av escitalopramen om ngra veckor/mnader istllet. ter 7.5mg och jag mr mycket bttre med n utan den.

Du kommer va onormalt trtt de frsta veckorna men det ger med sig, kommer bli hungrig med. Vilken dos tar du?
Senast redigerad av flowerpower900 2019-11-13 kl. 04:38.
Citera
2019-11-13, 09:04
Medlem
Citat:

Ha inte s hga frhoppningar att mirtazapin ska hjlpa mot din ngest, sg lite i dina inlgg, det kan vara att din ngest kanske beror p benzobruk och att grunden till ngesten r att din hjrna r van vid benzo och ngesten kommer nr dina gabaniver gr ner pga av abstinens.
Citera
2019-11-13, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
kad hunger och extrem trtthet har du att vnta dig.
Jo somnade riktigt gott igr, var segt att vakna o blev sen till jobbet, r sm trg o trtt nu men inye s farligt
Citat:
Jag fick stta in mirtazapin igen d ngesten blev fr jobbig, stter ut den lngsamt nr jag ftt ordentlig effekt av escitalopramen om ngra veckor/mnader istllet. ter 7.5mg och jag mr mycket bttre med n utan den.

Du kommer va onormalt trtt de frsta veckorna men det ger med sig, kommer bli hungrig med. Vilken dos tar du?
Men du knner den ger effekt p din p din ngest? Jag brjade med 30mg Igr p mirtazapin och ter 15mg escitalopram
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Ha inte s hga frhoppningar att mirtazapin ska hjlpa mot din ngest, sg lite i dina inlgg, det kan vara att din ngest kanske beror p benzobruk och att grunden till ngesten r att din hjrna r van vid benzo och ngesten kommer nr dina gabaniver gr ner pga av abstinens.
Frstr du ftt det intrycket d jag skrivit mycket om benzo, men har "bara" tit alprazolam i typ 5-6 veckor, frmst 0.25mg 1-2ggr dagen, nu 0.5 som jag har utskrivet, innan ngesten t jag noll benzo, nykterist o inga andra droger.

S jag hoppas p effekt av denna kombo mirtazapin och escitalopram!
Citera
2019-11-13, 09:33
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:
Men du knner den ger effekt p din p din ngest? Jag brjade med 30mg Igr p mirtazapin och ter 15mg escitalopram

Den hjlper en del, min doktor ville att jag skulle brja med 30 men vill inte ka fr mycket i vikt. Jag vet frsts inte hur mycket av ngestlindringen som r pga escitalopramen dock men testade 2 dagar utan 7,5mg mirtazapin och ngesten var helt klart vrre.
Citera
2019-11-13, 11:31
Medlem
Citat:
Den hjlper en del, min doktor ville att jag skulle brja med 30 men vill inte ka fr mycket i vikt. Jag vet frsts inte hur mycket av ngestlindringen som r pga escitalopramen dock men testade 2 dagar utan 7,5mg mirtazapin och ngesten var helt klart vrre.
Lter bra, ger mig hopp att f effekt av mirtazapin, escitalopram ger typ ingen ngest lindring atm fr min del, o biverkningen med trtthet p dagen var inte s farligt fr mig o sjukt sknt igr kvll att somna p, s just nu efter 1 tablett kns det lovande

Sen kanske de dyker upp mer biverkningar redan imorgon, vem vet.

kad aptit behver jag! Gtt ner 12kg, muskler o fet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in