2014-06-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vore faktiskt rimligt att pappan kallades in på polisförhör så att han får redogöra för alla turer i kronologisk ordning och bena ut vilken version av alla hans utsagor som är den minst osanna.

En viktigt fråga är om Yara verkligen var hans barn, och om frun är mamman. Det finns en kallsinnighet hos dessa föräldrar som gör mig misstänksam och bedrövad. Yara var ett ankarbarn och ett barn som utnyttjades som hjälp vid stölder. Hon var avmagrad och hade blåmärken och föräldrarna beaktade bara de egna planerna. De var nog inte så ovetandes som de låtsas vara, för bland de palestinska kvinnorna är skvaller lika vanligt förekommande som hos oss.

I ett svenskt dokument som finns längre bak i tråden, jag tror det var i samband med förordnandet om god man, så står det att Y*ra kom från Beit Lahia, inte från Tel-al Hawa som familjen bor i. Orterna ligger bara en och en halv mil från varann, men på den trånga Gazaremsan är det ändå ett avstånd, relativt sett.

Tillägg: Uppgiften finns i ett citat från Karlskronas socialnämnd i inlägg 3905 av MrsMagoo
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-06-05 kl. 08:37. Anledning: Tillägg
Citera
2014-06-05, 08:36
Medlem
Märkligt att familj som inte har egen inkomst får omhänderta ett barn även om släktskap föreligger!Förhör pappan om Y*r*s väg hit till Sverige. OBS någon skrev i tråden att Mad**en inte var flickans biologiska mor ..??...........Y. är lik Moha**ed men hoppas man kollar upp det med dna. Chock och sorg,helt klart! han sände hit henne ,av fabricerad orsak R.I.P. Y*r*.
Citera
2014-06-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han har sagt att de såg blåmärken i hennes ansikte när de möttes via Skype. Hon bortförklarade, sa att hon ramlat i skolan när hon lekte osv. Detta föranledde inte föräldrarna att ta upp saken med Y*ras morbror, eller andra släktingar som kunde ha sett till henne. Men det bekymrade honom, han påstår att han någon gång hade kontakt med rektorn på hennes skola, men det är obekräftat.
Detta berättade han i en eller två av de tidigaste intervjuerna, innan han bestämde sig för att beskriva hennes svenska tillvaro som en glad och ljus idyll.
Vid ankomsten till Karlskrona härom dagen så sa han bland annat att hon lärde sig simma, dansa och spela flera instrument. Det går inte ihop med att ensam passa bajsiga barn, tvätta familjens kläder och vara tvungen att snatta mellanmål på Willys.
Han säger det han tror passar bäst för stunden, alternativt lever han i total förnekelse pga sorg och chock.
Tack, Jag hade missat detta.
Jag tycker också att Yaras föräldrar är till en del skyldiga för vad som hände för henne. Men samtidigt måste man ha hänsyn till de omständigheterna som fanns i det här speciella fallet. Flickan var hos sin morbror och bandet mellan barn och sina morbröder är väldigt starkt i såna kulturer som de tillhör. Yaras föräldrar kände tacksamhet och skyldighet gentemot morbror och hans fru som de trodde hade tagit hand om deras dotter. Det var väldigt svårt för Yaras föräldrar att fråga morbror om de är snälla mot Yara. Och jag kan tänka mig att morbror och hans fru var närvarande när Yara hade kontakt genom Skype med sina föräldrar, då var det svårt för henne att berätta att hon blir misshandlad av sin morbror och hans fru.

Jag också tycker att pappan är förvirrad och i chocktillstånd. Det är hemsk att förlora sin dotter och veta att barnets morbror och hans fru är mördarna.
Citera
2014-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det är förstås den alldeles rimliga tolkningen. Signaturen Remark har tyvärr inte gjort sig känd för speciellt många rakbladsvassa analyser, så länge jag haft det tveksamma nöjet att följa hens framfart på forumet.

Det är möjligt att jag inte gör rakbladsvassa analyser, men jag gör min tolkning utifrån vad jag anser mig veta utifrån de fakta som föreligger.
Senast redigerad av Remark 2014-06-05 kl. 09:28.
Citera
2014-06-05, 10:23
Medlem
localeyes avatar
I dag begravs den åttaåriga flickan

http://www.bt.se/nyheter/i-dag-begravs-attaariga-flickan(4314286).gm
Citera
2014-06-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han har sagt att de såg blåmärken i hennes ansikte när de möttes via Skype. Hon bortförklarade, sa att hon ramlat i skolan när hon lekte osv. Detta föranledde inte föräldrarna att ta upp saken med Y*ras morbror, eller andra släktingar som kunde ha sett till henne. Men det bekymrade honom, han påstår att han någon gång hade kontakt med rektorn på hennes skola, men det är obekräftat.
Detta berättade han i en eller två av de tidigaste intervjuerna, innan han bestämde sig för att beskriva hennes svenska tillvaro som en glad och ljus idyll.
Vid ankomsten till Karlskrona härom dagen så sa han bland annat att hon lärde sig simma, dansa och spela flera instrument. Det går inte ihop med att ensam passa bajsiga barn, tvätta familjens kläder och vara tvungen att snatta mellanmål på Willys.
Han säger det han tror passar bäst för stunden, alternativt lever han i total förnekelse pga sorg och chock.

...eller så har han en dålig rådgivare som talar om för honom vad han ska säga och inte bör säga, men som inte riktigt kan bestämma sig åt vilket håll vinden blåser.
Rimligtvis borde biopappan i detta utsatta läge, som han nu befinner sig i, ha någon att bolla med och som är insatt i den svenska kulturen. Kvinnans släkt är ju inte att tänka på. Om han har egen släkt här har inte framkommit vad jag vet.
Jag tror inte att denne man är så förtvivlad av sorg att han inte vet vad han säger.
Att uttala sig till media en gång i chocktillstånd har jag full förståelse för. Men att upprepade gånger uttala sig - då tänker jag en strateg, en plan, pengar, PUT

Någon i tråden som vet vem biopappans ombud är här i Sverige?

[Släkten är värst...] Varför kom kvinnan till Sverige och fick PUT? Någon svarade förut att det var pga ngt hedersmordsrelaterat....?
Läser sedan i tråden att kvinnan har 8 syskon med familjer här. Kom hennes syskon före, efter eller samtidigt?
Vem var hon så rädd för så att svenska myndigheter tillät henne att stanna? Hennes man Rami? Men han kom ju efter och jag tror att hon älskade honom. Då återstår ju endast hans släkt som skulle kunna vara något hedersrelaterat.
[i]Men sedan kom Yara...en släkting till Rami.[/] Och kvinnan förstod vad detta innebar. Nu skulle hela Rami-släkten ta sig hit och släkteländet från Palestina skulle rulla igång igen.
Hon fick ta emot ett rejält kok stryk från maken, anmälde till polisen men tog tillbaka anmälan efter hot. Nu gick hon med på att Yara fick komma till Sverige. Och ser naturligtvis hela Ramis släkt i Yara, och Yara behandlas därefter.
Yara, syndabocken
Vad som hände sedan vet vi, någorlunda iallafall.

Detta kan vara en soppa kokad av spik.
Men om det stämmer så innebär ju faktiskt det att: frun får PUT i Sverige för att ett gäng (släkt) terroriserar henne välbefinnade och ytterst hennes liv
Citera
2014-06-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Du har ju ofta avikande åsikter som du säger så då kan du väl utveckla hur det fallet hänger ihop med Y*ra? Kan det vara något Hamas/Fatah/terrorist/fundamentalist relaterat kanske?
Båda är ju enligt dig terroristorganisationer.
Vilket skulle innebära att Västbanken och Gaza till 80% består av terrorister.

Jag var som sagt i Gaza några veckor. Hade det regnat terrorister, mördade småbarn eller annat krafs över restuarangborden så hade jag klagat hos kyparen. Som du säkert förstår.

Förklara gärna varför stryp/hämnd mordet i Ramallah hänger ihop med detta fall.
Gör inget om det är komplicerat.

Jag har inte påstått några siffror om befolkningen i Gaza rent generellt, men min slutledningsförmåga leder mig till att anta var just denna pappas sympatier finns politiskt: då han arbetar för Fatah.

Det är just det du skriver som förklarar så bra varför det inte föreligger asylskäl för denna kriminella släkt som nu belastar Karlskrona och vårt rättsväsende.

Det har visat sig att klanen Al N*jjar vet hur man planerar tillvaron för att ha ett gott liv mellan olika länder, plocka russinen ur degen, och nu sitter vi, som har idioter till handläggare som sköter migrationsärenden där med degen. En riktig surdeg som jäser.

För det brister i lagaliteten och objektiviteten, precis som här i tråden, enskilda personer tolkar lagen efter eget tyckande och släpper in folk som inte har annat än självförvållat skit eller påhittade scenarior de inte orkar ens själva orkar hålla reda på. Därav alla dumheter som ploppar ur denna skitfarsas mun, och skitmorsans tystnad.

Missbruket av detta mördade barn, visar på den likgiltighet man har när man förslösar barns liv för vuxnas kamp. Barn till fatah-anhängare har tidigare fått ställa upp med sina liv med bombbälten, eller kastat saker mot Israeliska militären som gjort att deras liv är i fara.

Det finns inget direkt samband typ den adekvata kausaliteten vi behöver i en domstol, men det visar på mentaliteten hos de som har fejder inom klaner, blir ilska när deras heder kränks, och agerar på sätt som slutar med en kulturkrock och livstids fängelse när de hamnar i Sverige.

Förklaringen till att två-åringen på Gaza mördades liknar de förklaringar som motiverar hedersmord och annat kulturellt betingat som är brott i väst.

Min uppfattning är att Sverige sänder ut fel budskap eller budskap som missförstås om hur det är att leva i Sverige. Den släpphäntheten vi har misstas för snällhet och välvilja, när det är låtgå politik för att det saknas resurser. Ett sätt för Karlskrona och andra kommuner att mörka resursbristen, som uppstår när de tar sig an mer flyktingar än de mäktar med. För karln hade flyt i sina kontakter med svenska myndigheter som endast håller skenet uppe!

Det svenska rättsväsendet är däremot alltid en överraskning, då det ges med lätthet livstid för en pappa som hedersmördar!

Det kan hända att denne familjefar kommer, ser och åker hem. För nu vet han att det blir konsekvenser och att barnens/kvinnornas väl och ve inte är att hantera som privata ägodelar och egna angelägenheter.
Citera
2014-06-05, 10:57
Medlem
...var för snabb att skicka iväg...
men slutet på mitt inlägg blir att kvinnan får PUT ned anledning av hans släkt.
Sedan flyttar man hit orsaken till hennes asyl dvs hans släkt.

Hur tänker man då?
Citera
2014-06-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

...eller så har han en dålig rådgivare som talar om för honom vad han ska säga och inte bör säga, men som inte riktigt kan bestämma sig åt vilket håll vinden blåser.
Rimligtvis borde biopappan i detta utsatta läge, som han nu befinner sig i, ha någon att bolla med och som är insatt i den svenska kulturen. Kvinnans släkt är ju inte att tänka på. Om han har egen släkt här har inte framkommit vad jag vet.
Jag tror inte att denne man är så förtvivlad av sorg att han inte vet vad han säger.
Att uttala sig till media en gång i chocktillstånd har jag full förståelse för. Men att upprepade gånger uttala sig - då tänker jag en strateg, en plan, pengar, PUT

[Släkten är värst...] Varför kom kvinnan till Sverige och fick PUT? Någon svarade förut att det var pga ngt hedersmordsrelaterat....?
Läser sedan i tråden att kvinnan har 8 syskon med familjer här. Kom hennes syskon före, efter eller samtidigt?
Vem var hon så rädd för så att svenska myndigheter tillät henne att stanna? Hennes man Rami? Men han kom ju efter och jag tror att hon älskade honom. Då återstår ju endast hans släkt som skulle kunna vara något hedersrelaterat.
[i]Men sedan kom Yara...en släkting till Rami.[/] Och kvinnan förstod vad detta innebar. Nu skulle hela Rami-släkten ta sig hit och släkteländet från Palestina skulle rulla igång igen.
Hon fick ta emot ett rejält kok stryk från maken, anmälde till polisen men tog tillbaka anmälan efter hot. Nu gick hon med på att Yara fick komma till Sverige. Och ser naturligtvis hela Ramis släkt i Yara, och Yara behandlas därefter.
Yara, syndabocken

Men om det stämmer så innebär ju faktiskt det att: frun får PUT i Sverige för att ett gäng (släkt) terroriserar henne välbefinnade och ytterst hennes liv

Kan det vara så, att han och alla hans rådgivare, släktingar och vänner helt har missat att det sitter ett gäng skarpa hjärnor här på flashback och "analyserar" hans minsta rörelse, och alla de ljud han ger ifrån sig?
För att sedan avslöja sanningen, den vidriga sanningen, och samtidigt klargöra hur patetiskt lättlurade vi andra är.
Jag hoppas det är många kameror där, på begravningen, så att vi får ansikten på gamarna!

Den kommande rättegången ska avhandla mordet och säkert ger den diverse biprodukter som kan belägga eller vederlägga mycket av det som sagts här.
Jag vågar slå vad om att det just nu dominerande gänget i denna tråd skall anse att sanningen sopats under mattan och att det finns de, som vet bättre; att sanningen finns dokumenterad i denna tråd, och var så god!
En win-win för galenskaperna.
Intressant att följa denna process.
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-05 kl. 11:06.
Citera
2014-06-05, 11:06
Medlem
Citat:
...var för snabb att skicka iväg...
men slutet på mitt inlägg blir att kvinnan får PUT ned anledning av hans släkt.
Sedan flyttar man hit orsaken till hennes asyl dvs hans släkt.

Hur tänker man då?

Man har fått rådgivning som ger en lista på fall som gett PUT och asyl. Sen anpassar man sin story till rekvisiten i lagen. Det funkar om man har tur med handläggaren på Migrationsverkat och ett ombud som kan asylärenden.
Citera
2014-06-05, 11:47
Medlem
Citat:
[/b]

Yara, syndabocken

Jag vet vem den biologiske faderns ombud är. Har det någon betydelse i sammanhanget vem denne är?
Senast redigerad av ecandersson 2014-06-05 kl. 11:49.
Citera
2014-06-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Jag vet vem den biologiske faderns ombud är. Har det någon betydelse i sammanhanget vem denne är?

Det är alltid intressant att få skvaller om jurister, och om vem som säljer ord och kokar soppa på en spik när det rör migrationsärenden.

Som vi alla noterade var den tidigare anlitade juristen en före detta notarie i Blekinge tingsrätt som visste hur en slipsten ska dras i domstol, och vilka ord som ger framgång. Det påstods rätt saker utan belägg och man vilseledde om att det skett en utredning om Taras väl och ve!

Det brukar ju inte sluta med att farbröder eller vårdnadshavare slår ihjäl 8-ringar. Så en vanlig dag på jobbet, kan sluta illa när man pladdrar på och utnyttjar sin trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in