Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Du har ju ofta avikande åsikter som du säger så då kan du väl utveckla hur det fallet hänger ihop med Y*ra? Kan det vara något Hamas/Fatah/terrorist/fundamentalist relaterat kanske?
Båda är ju enligt dig terroristorganisationer.
Vilket skulle innebära att Västbanken och Gaza till 80% består av terrorister.
Jag var som sagt i Gaza några veckor. Hade det regnat terrorister, mördade småbarn eller annat krafs över restuarangborden så hade jag klagat hos kyparen. Som du säkert förstår.
Förklara gärna varför stryp/hämnd mordet i Ramallah hänger ihop med detta fall.
Gör inget om det är komplicerat.
Jag har inte påstått några siffror om befolkningen i Gaza rent generellt, men min slutledningsförmåga leder mig till att anta var just denna pappas sympatier finns politiskt: då han arbetar för Fatah.
Det är just det du skriver som förklarar så bra varför det inte föreligger asylskäl för denna kriminella släkt som nu belastar Karlskrona och vårt rättsväsende.
Det har visat sig att klanen Al N*jjar vet hur man planerar tillvaron för att ha ett gott liv mellan olika länder, plocka russinen ur degen, och nu sitter vi, som har idioter till handläggare som sköter migrationsärenden där med degen. En riktig surdeg som jäser.
För det brister i lagaliteten och objektiviteten, precis som här i tråden, enskilda personer tolkar lagen efter eget tyckande och släpper in folk som inte har annat än självförvållat skit eller påhittade scenarior de inte orkar ens själva orkar hålla reda på. Därav alla dumheter som ploppar ur denna skitfarsas mun, och skitmorsans tystnad.
Missbruket av detta mördade barn, visar på den likgiltighet man har när man förslösar barns liv för vuxnas kamp. Barn till fatah-anhängare har tidigare fått ställa upp med sina liv med bombbälten, eller kastat saker mot Israeliska militären som gjort att deras liv är i fara.
Det finns inget direkt samband typ den adekvata kausaliteten vi behöver i en domstol, men det visar på mentaliteten hos de som har fejder inom klaner, blir ilska när deras heder kränks, och agerar på sätt som slutar med en kulturkrock och livstids fängelse när de hamnar i Sverige.
Förklaringen till att två-åringen på Gaza mördades liknar de förklaringar som motiverar hedersmord och annat kulturellt betingat som är brott i väst.
Min uppfattning är att Sverige sänder ut fel budskap eller budskap som missförstås om hur det är att leva i Sverige. Den släpphäntheten vi har misstas för snällhet och välvilja, när det är låtgå politik för att det saknas resurser. Ett sätt för Karlskrona och andra kommuner att mörka resursbristen, som uppstår när de tar sig an mer flyktingar än de mäktar med. För karln hade flyt i sina kontakter med svenska myndigheter som endast håller skenet uppe!
Det svenska rättsväsendet är däremot alltid en överraskning, då det ges med lätthet livstid för en pappa som hedersmördar!
Det kan hända att denne familjefar kommer, ser och åker hem. För nu vet han att det blir konsekvenser och att barnens/kvinnornas väl och ve inte är att hantera som privata ägodelar och egna angelägenheter.