Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Det finns något som så fint kallas för "clustering illusion" det är inbillningen att tillfälliga "lucky streaks" eller vad man ska kalla det är statistiskt relevanta. I den större bilden, säg en miljon legendary drops, så är det fullt naturligt att det i ett slumpmässigt mönster uppstår små "clusters" dvs streaks där flera droppar samtidigt/väldigt tätt. Eftersom vi människor undermedvetet hela tiden söker efter mönster så uppfattar vi detta som något som är relevant och hittar på diverse teorier för att "förklara" det.
Vad det gäller samma legendary om och om igen så är det faktiskt så enkelt som att alla legendaries inte har samma droprate. Droppar det ett par boots så är chansen för att det är ett par boj anglers betydligt högre än att det är ett par ice climbers. Nu har jag inte exakta siffror på hur hög droprate alla legendaries har men det är en skillnad och detta är såvitt jag vet ingen hemlighet heller.
Här uppstår såklart exakt samma mönster som det jag nämnde i början. Oftaste kommer du få en blandning av "lägre tier" legendaries, ibland många på en gång, ibland sällan. Samma händer med högre tier legendaries. Chansen att du får dem mer sällan är såklart mycket högre, men det är absolut ingen omöjlighet att du får flera i rad.
Sen ska man också tänka på att de som kommer och säger "åh jag fick tre wand of woh på två minuter!!" typ är de som delar med sig, de som inte får något särskilt delar ju såklart inte med sig i samma utsträckning. Sedan ska man ju heller inte lita blint på det alla säger heller, som det gamla ordspråket lyder: pics or it didn't happen

Väldigt enig i det du skriver.
Men det var bara att jag satt och lirade med "vettigt" folk som jag inte tror ljuger. Så kan missa på 5-10min hit och dit när man sitter och snackar om saken, det är ju mer tidsuppfattning i stundens hetta det går på, men det spelar heller inte så stor roll.
Jag har full kontroll på att det är betydligt högre chans att få tex ett par boj angelers än ett par ice climbers. tro mig, slet som en galning för att få mina ice climbers haha. Att det blir så hos Kadala går jag med på. Eftersom man typ slänger 500 shards i stöten på tex skor.
Men ute på fältet borde oddsen va så minimalt små så det borde knappt existera. Bara att få 2-hands vapen 4-5ggr på rad borde vara svårt, ändå sker det konstant när jag lirar Wiz. ännu värre blir det när det är samma jävla 2 hands man får. (Dock droppar det väldigt sällan 2hands när jag lirar crusse, men det är en annan femma)
Oavsett kommer blizzard aldrig gå ut med någon info ang det här, så det är och förblir spekulationer fram tills någon faktiskt kan lägga fram en form av bevis, vilket bara det är svårt att få till antar jag.