Citat:
Ursprungligen postat av
nielsen-
ska ta och kolla upp LinkedIn..
Under tiden skulle jag vilja ha synpunkter på mitt cv, Söker jobb som först å främst elektriker men allt inom el är intressant.
sida 1
http://pdfcast.org/pdf/cv-515
sida 2
http://pdfcast.org/pdf/cv2-2
Fundera själv på att plocka bort personlinga intressen, kanske försöka få in det i ett personlig brev istället. verka vara delade meningar om personlinga intressen ska vara med eller inte...
Inte heller helt nöjd med att alla certifikart från 2014 hamnar på en rad men gjore detta pga plats brist då jag ville ha med hela listan på sida1.
Gör en språkontroll. Det står till exempel ”Data kunskaper”, när det borde stå ”Datorkunskaper”. Dels särskrivning och dels felaktigt uttryck (dator och data är inte samma sak). Samma sak med ”Språk kunskaper”, skriv ihop det.
Själv anser jag att man endast bör ha med intressen om det tillför något. Vill du ha kvar den delen så rätta till de språkliga felen. ”Sportintresserad”, ”vinterhalvåret”, ”uppleva nya platser” är betydligt bättre än vinter halvåret, sport intresserad och uppleva ny platser.
När det gäller datorkunskaper för övrigt så skulle jag nog formulera det ”Allmänna datorkunskaper och goda kunskaper i Officepaketet.” än att skriva såsom du har gjort på den punkten.
En sak som är särskilt viktigt för just arbetslivserfarenheten (men mindre viktig för utbildningar) är hur man anger tidsperioden. Om man gör precis som du har gjort så är det väldigt lätt att tro att du har jobbat hela år. Man bör försöka vara lite mer specifik och i alla fall ange månad. Nu är det inte så i ditt fall, men har man till exempel endast haft en kort anställning som kan ha varat allt från en vecka upp mot 6 månader (som exempel) så är detta särskilt viktigt att ange. När man bara anger år så är det alltså lätt att tro att personen började arbeta i januari och slutade på företaget i december ett visst år, när personen egentligen kan ha arbetat kortare tid. Så försök ange månader i alla fall.