2014-06-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Att han skulle jobba för Hamas och den palestinska myndigheten är lika troligt som att någon är fast anställd på CIA och KGB samtidigt. Menar du möjligen Fatah?

Vresrosen måste väl ändock mena Fatah? Vilket i det här sammanhanget är motsatsen till Hamas. Trots "tillfällig" lättnad eller vad man nu vill kalla de senaste uppgörelserna. De politiska missuppfattningarna haglar i tråden.

Däremot börjar jag själv få stora problem med biopappas uttalanden. Y*ra är död och det borde väl vara hans främsta fokus. Jag förstår inte varför han uttalar sig om "uppehållstillståndet" vilket torde syfta på anhörig/återförening. Flickan är död och med det är det slut på all återförening. Söker han asyl av andra skäl så är det här en dj*vligt dålig tidpunkt att dra upp det. Och han kommer sannolikt att få avslag.

Ryktet om att A*mina (eller M*adi) var skyldig etablerades ju snabbt i Palestina. När det gäller biopappans släkt så var det väl omöjligt att tänka att mors bror var inblandad. Kanske har biopappa fått annan info vid det här laget.

Jag är god vän med en palestinsk familj i Sverige. Har inte riktigt orkat hålla kontakt med dem under detta eftersom de är så fruktansvärt upprörda.
De har ju aldrig hört om något så vansinnigt som att skicka iväg en 7 åring och sedan söka asyl som anhörig. För att inte tala om den dåliga kontroll familjen haft på flickan. Jag tror inte biofamiljens beslut ses som speciellt "normalt" bland palestinier i Gaza och på Västbanken. Minst sagt.

För Y*ras skull hoppas jag att biopappa är ok men kanske är det önsketänkande. Tycker hans uttalanden är rätt förfärliga. Sedan är det väl kors i taket att han fick åka genom Israel med en dags väntan. Snarare ett mirakel än något att klaga på.
Citera
2014-06-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag skulle inte för ett ögonblick tvivla på att du och Macca2013 mfl kan läsa och skriva.
Däremot börjar det bli tveksamt hur ni förstår det ni läser?
Vad är det du tror att just jag inte har förstått?
Citera
2014-06-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vad är det du tror att just jag inte har förstått?
Du har just nu gjort 122 inlägg i denna tråd - det är inte läge att gå igenom alla dem, men du kan kanske själv göra det av ren nyfikenhet och se hur många gånger du fått korrigerande svar?
Citera
2014-06-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Sedan är det väl kors i taket att han fick åka genom Israel med en dags väntan. Snarare ett mirakel än något att klaga på.
Verkligen! Det tar udden av hans övriga klagomål också, i mina ögon.
Som att Migrationsverket utövat utpressning när de följde regelverket.
Citera
2014-06-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du har just nu gjort 122 inlägg i denna tråd - det är inte läge att gå igenom alla dem, men du kan kanske själv göra det av ren nyfikenhet och se hur många gånger du fått korrigerande svar?
Att det finns olika åsikter på ett diskussionsforum tycker jag är rätt naturligt. Men tack för din uppmärksamhet.
Citera
2014-06-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt grannarna hade det varit tyst i lägenheten hela helgen och man antog alla var bortresta. Det var först sent på kvällen som höga röster och ljud hördes.

Vad det innebär vet jag inte.

Därefter kom polis och ambulans.

Jag kommer bara inte ifrån tanken på att ingenting tyder på att dessa stackars barn någonsin hade ens tillstymmelsen till en normal tillvaro med det misstänkta paret (vars brutalitet var bestialisk ifall misstankarna bekräftas). Jag tror att de hölls i lägenheten ensamma och den stackars barnpigan/slaven Y skulle sköta allt, medan paret dök upp då och då (kanske uppehöll de sig hos släkten, kanske reste de, kanske tjänade de pengar på annat håll på ett eller annat vis). Bakgrunden då bidragsmässiga orsaker; de vuxna levde eller betalade bort skulder för bidragspengarna och lämnade barnen vind för våg. Och jag orsaken till att de ens hade barn var att bidragen ses som en så bra affär. Misshandeln ägde rum vid de tillfällen de vuxna dök upp; kanske hade det värsta skett någon dag tidigare och Y. lämnats svårt lidande. Och därför var det tyst i lägenheten under helgen. mycket möjligt att släkten var inkopplad för "problem"lösning innan dess. Och visst, som någon konstaterade, även ett mördat ankarbarn är ett ankarbarn; han som gäller som fadern var ju synnerligen angelägen om att beviljas inresa och kommer garanterat att vilja stanna och bli återförenad med resten av familjen. en alltigenom grotesk historia.
Citera
2014-06-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Alla dessa utredningar hit och dit gör att vi förflyttar fokus från det aktuella brottet: Vem dödade lilla Y och vilket var motivet?

Precis. Men eftersom vi inte vet hur eller när Yara dog så vet inte heller om hon blev mördad. Om hon blev mördad- som åklagaren menar så finns det två misstänkta. Det verkar sannolikt att en av dem- eller båda två tillsammans - dödade Yara. Det är nog uteslutet att det skulle finnas en tredje person som hade motiv eller tillfälle att döda Yara. Men vad skulle Rami haft för motiv...Yara var släkt med honom och han tog - om än motvilligt- på sig ansvaret för henne. Det finns bilder på Rami tillsammans med Yara. Det har förekommit spekulationer om att Rami skulle ha utnyttjat Yara sexuellt men det finns ingenting som talar för detta. Rami har inte dömts för något brott i Sverige. Hans hustru, Amani, anmälde honom för misshandel vid något tillfälle men ärendet lades ned. Amani är inte släkt med Yara. Jag har inte sett en enda bild där Amani är tillsammans med Yara och i Amanis nedlagda Facebook nämndes inte Yara en enda gång. I Amanis värld existerade inte Yara som en medlem i familjen. Trots att hon uppenbarligen bodde i samma lägenhet som Amani och tvättade familjens kläder. Eftersom Rami hade någon form av arbete eller studier dit han gick på morgonen om han inte besökte sina släktingar i Holland osv, så var det antagligen den föräldralediga Amani som skickade Yara till skolan ensam och utan ytterkläder och mellanmål. Detta betyder inte att det var Amani som till slut slog ihjäl Yara om det gick till på så sätt att någon ''utdelade det dödande slaget'' som skrivits här tidigare.
Citera
2014-06-03, 20:26
Medlem
Citat:
Verkligen! Det tar udden av hans övriga klagomål också, i mina ögon.
Som att Migrationsverket utövat utpressning när de följde regelverket.

En känd palestinsk konsertpianist fick vänta 2 månader för att åka genom Israel till en konsert i USA där han skulle spela. Det är det normala. Så Sverige kan när Sverige vill. Om vi nu ska tala diplomatiska påtryckningar eller vad de kan hittat på. En dags väntan låter osannolikt "smidigt".

Jag har riktigt rejäla problem med många av biopappans uttalanden. Men för mig är han en individ. Inte "palestinier" överlag. Och jag personligen tycker det är ok att diskutera biofamiljen eftersom de är en del av Y*ras öde. Men de är fortfarande individer inte representanter för sitt folk.
Senast redigerad av VemKom 2014-06-03 kl. 20:30.
Citera
2014-06-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Kolla tidigare i tråden. Folk har hittar både tidningar och inlägg på facebook.
Tänker inte söka åt dig. Hade du varit med från början hade du kommit ihåg diskussionen om varför släkten där nere säger att det är "the wife" som är GM.
Bra gjort att minnas detta och att hitta det igen, ytterligare ett uttalande av pappan i Expressen som inte stämmer, alltså att Y*ras mamma inte skulle veta vilka de misstänkta är.
Citera
2014-06-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Precis. Men eftersom vi inte vet hur eller när Yara dog så vet inte heller om hon blev mördad. Om hon blev mördad- som åklagaren menar så finns det två misstänkta. Det verkar sannolikt att en av dem- eller båda två tillsammans - dödade Yara. Det är nog uteslutet att det skulle finnas en tredje person som hade motiv eller tillfälle att döda Yara. Men vad skulle Rami haft för motiv...Yara var släkt med honom och han tog - om än motvilligt- på sig ansvaret för henne. Det finns bilder på Rami tillsammans med Yara. Det har förekommit spekulationer om att Rami skulle ha utnyttjat Yara sexuellt men det finns ingenting som talar för detta. Rami har inte dömts för något brott i Sverige. Hans hustru, Amani, anmälde honom för misshandel vid något tillfälle men ärendet lades ned. Amani är inte släkt med Yara. Jag har inte sett en enda bild där Amani är tillsammans med Yara och i Amanis nedlagda Facebook nämndes inte Yara en enda gång. I Amanis värld existerade inte Yara som en medlem i familjen. Trots att hon uppenbarligen bodde i samma lägenhet som Amani och tvättade familjens kläder. Eftersom Rami hade någon form av arbete eller studier dit han gick på morgonen om han inte besökte sina släktingar i Holland osv, så var det antagligen den föräldralediga Amani som skickade Yara till skolan ensam och utan ytterkläder och mellanmål. Detta betyder inte att det var Amani som till slut slog ihjäl Yara om det gick till på så sätt att någon ''utdelade det dödande slaget'' som skrivits här tidigare.

Man ju undra hur dom övriga små barnen hade det? Dom borde väl besökt BVC hyfsat regelbundet, eller åtminstone någon gång?
Citera
2014-06-03, 21:00
Medlem
Citat:
Bra gjort att minnas detta och att hitta det igen, ytterligare ett uttalande av pappan i Expressen som inte stämmer, alltså att Y*ras mamma inte skulle veta vilka de misstänkta är.

Bra att hålla koll på detta och minnas när såna förnekare som purplesoul kommer och anklagar folk att vara rasister. Samtidigt som dom själva inte vill se sanningen ENBART pga att familjen är araber/utlänningar.
Citera
2014-06-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Bra att hålla koll på detta och minnas när såna förnekare som purplesoul kommer och anklagar folk att vara rasister. Samtidigt som dom själva inte vill se sanningen ENBART pga att familjen är araber/utlänningar.

Apropå agendor.
Vad som är så skitjobbigt med vissa í tråden är detta! Ni ska bevisa för sakens skull att biofamiljen tillhör "araberna" som väller in osv och biofamiljen i princip kallblodigt och medvetet skickat barnet in i döden. För "araberna" är sånna eller nått annat puckat. Likaledes vill andra sidan i den här tråden gärna tona ner barnamördarnas skuld för att de ger rassarna vind i seglen.

Förutom allt annat är det skittråkigt. Ett enda stort Gäsp.

DET FINNS EN SANN HISTORIA OM Y*RA.
Jag vet inte om döda barn kan få en advokat men om de kunde så önskar jag Y*ra en oberoende advokat.

Och biopappans uttalanden är konstiga. Personligen önskar jag honom varken asyl eller skadestånd även om jag tycker att han ska få begrava sin dotter. Men är han inblandad i Y*ras död bortom att han naivt i god tro eller med cynisk uträkning (välj själva) ha skickat bort barnet som ankarbarn? Jag tror inte det.

On topic
Och så var det arabiskan igen..google translate suck. Jag inte ger mycket för "alwatanvoice" men i spoilern finns en konstig kommentar. Se spoiler Janeman inlägg 4465

Börjar så här
"Källorna tillägger att den svenska polisen .......text ......men källorna sade : " .
Familjen av Farbror anklagas för att döda Yara meningsskiljaktigheter med sin far " Que?? Är det jag som är ute och far.....? Hur såg relationen egentligen ut mellan biofamilj och paret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in