2014-06-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jo det har jag läst men inte att han jobbar för Hamas som Vresrosen påstår.
Nej, det har han inte sagt, och ingen annan heller före Vresrosen.
Citera
2014-06-03, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är dig det är fel på och du väljer att se mellan fingrarna på vad dessa människor har gjort.

Är det för att det finns en palestinsk agenda med i leken? Vi ser personer som åker fritt mellan olika länder, och inte är rörelse begränsade av underjordiska tunnlar. Den välvilja du visar är inget annat än dumdristighet.

Är det inte rimligt att det tar tid för honom att besöka svenska ambassaden?

Det är bara vi i Sverige som ger asyl till folk som är kriminella eller saknar asylskäl. De flesta länder släpper inte ens in detta drägg i det egna landet. Det handlar om folk som använder barn som vapen för att uppnå olika mål.

Barn kläs in i bomber för att föra krig mot random civila mål på bussar och allmänna platser. Pojkar luras till att tro att de ska få 72 jungruar och flickorna beordras in i döden.

Så varför tycker inte du, att det ska vara krångligt när han som jobbar för Hamas är ute och reser?
Att han skulle jobba för Hamas och den palestinska myndigheten är lika troligt som att någon är fast anställd på CIA och KGB samtidigt. Menar du möjligen Fatah?
Citera
2014-06-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
(#2614)
Ett annat problem är att Y:s pappa jobbar åt Fatah, men bor i Gaza, där Hamas styr. Det var de som fick lämna dödsbudet och det är troligen orsaken till att framförandet var minst sagt bryskt. Det är ungefär som AFA skulle framföra ett dödsbud till föräldrarna till en död nazist. (

Så här stod det tidigare i tråden. Nu har ju Fatah och Hamas "slutit fred" och förhoppningsvis kan det göra situationen lugnare i Gaza. Israels ledare är förstås inte glada, bättre att två andra parter strider inbördes, så att fokus flyttas från Israel...

Eftersom Yaras mamma kommer från en "modern" familj är hon säkert läskunnig. Det har stått i arabiska media om händelsen. Återigen, jag är mycket skeptisk till Yaras pappas konstiga påståenden som tycks bli allt mer bisarra.
Citera
2014-06-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Så här stod det tidigare i tråden. Nu har ju Fatah och Hamas "slutit fred" och förhoppningsvis kan det göra situationen lugnare i Gaza. Israels ledare är förstås inte glada, bättre att två andra parter strider inbördes, så att fokus flyttas från Israel...

Eftersom Yaras mamma kommer från en "modern" familj är hon säkert läskunnig. Det har stått i arabiska media om händelsen. Återigen, jag är mycket skeptisk till Yaras pappas konstiga påståenden som tycks bli allt mer bisarra.

Dessutom så har dom fått en advokat tilldelad i Sverige. Ska denna då uteslutande haft kontakt med pappan ser jag som osannolikt.

Fattar inte vad pappan håller på med med sina uttalanden. Han vet väl inte om hur mycket info flashback kan gräva fram.
Citera
2014-06-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Kolla tidigare i tråden. Folk har hittar både tidningar och inlägg på facebook.
Tänker inte söka åt dig. Hade du varit med från början hade du kommit ihåg diskussionen om varför släkten där nere säger att det är "the wife" som är GM.
Det är fult att ljuga, har du inte lärt dig det?
Jag har vart med från början lilla du! Det är du som lägger fram ett påstående så bevisbördan ligger på dig.
Citera
2014-06-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Nej, det har han inte sagt, och ingen annan heller före Vresrosen.
Kan du läsa? Så varför tycker inte du, att det ska vara krångligt när han som jobbar för Hamas är ute och reser?
Citera
2014-06-03, 19:25
Medlem
Citat:
Det är fult att ljuga, har du inte lärt dig det?
Jag har vart med från början lilla du! Det är du som lägger fram ett påstående så bevisbördan ligger på dig.

Då kanske du har problem med läsförståelsen eller så har du inte läst tråden. Jag behöver inte bevisa ett skit för dig. Påminner bara dom som har läst det redan
Citera
2014-06-03, 19:26
Medlem
Citat:
Kan du läsa? Så varför tycker inte du, att det ska vara krångligt när han som jobbar för Hamas är ute och reser?
Vad menar du nu? Jag kan läsa.
Citera
2014-06-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vad menar du nu? Jag kan läsa.
Jag skulle inte för ett ögonblick tvivla på att du och Macca2013 mfl kan läsa och skriva.
Däremot börjar det bli tveksamt hur ni förstår det ni läser?
Det är ju så att ju mer man kan om ett visst område, desto bättre förstår man det som sägs.
Exempel är förhållandena i Palestina/Gaza; migrationsverkets uppgifter och direktiv (här har uppenbarligen Vresrosen insikter som inte de själva har. Om det är så, så borde Vresrosen genast ta kontakt med "sin" riksdagsperson eller annan som kan slussa hen till rätt besvärsinstans).
Det är faktiskt lite tjatigt att använda diskussionerna om detta speciella mordfall till att introducera en bred allmänhet i dessa frågor.
Vad flashback beträffar, så nog har det gjorts mycket spännande här men inte den mest hängivn flashbackare kan tycka att denna tråd är fylld med så intressanta avslöjanden. Däremot är den späckad med mer eller mindre kvalificerade gissningar och ett inte litet antal exempel på klärvoajans, spådomar och aha-upplevelser. Alla förankrade i en dåligt känd verklighet.
Välkommen till världen, Karlskrona!

PS
Om också flashback är världsberömt i hela Sverige (vilket det knappast är) så har det inte vunnit allmänt erkännande i resten av världen. Folk sitter faktiskt inte klistrade vid detta mediala fenomen.
Citera
2014-06-03, 19:43
Medlem
Läs och begrunda... # 2617 s. 219
(Tack igen, Janeman)

Citat:
Ursprungligen postat av Janeman

Google translate:
Senast redigerad av Konfycius 2014-06-03 kl. 19:46. Anledning: Tillägg
Citera
2014-06-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Läs och begrunda... # 2617 s. 219
(Tack igen, Janeman)

Tack för att du orkade.
Citera
2014-06-03, 19:52
Medlem
Med litet diplomatiska påtryckningar hade Kistan varit framme i Gaza nu! OBS håll en bättre ton i era uttal det handlar trots allt om en flicka som ej blev 9 år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in