Citat:
Ursprungligen postat av
ecandersson
Jag är inte särkilt känslokall bara för att jag föreslår ett billigare alternativ. Jag har inte påstått att det är mina pengar. Men de är nog mer mina än dina. Jag har säkerligen betalat mer skatt till Karlskrona kommun än vad du har gjort. Men vad får vi gamlingar i återbäring från kommunen. Jo högre skatter och avgifter. Och sämre och sämre service. Jag kanske har rätt att gråta över några tusenlappar. Jag skall gå till tandläkaren i morgon. Tror du att det är lönt att gå till socialen med den räkningen.
Vi har inte sett sluträkningen ännu.
Just det. Sluträkningen blir till oss alla. Eftersom Karskrona bedriver politik de inte har råd att plocka upp slutnotan efter.
Jag undrar om ens en kommun bör ta ett beslut om var begravningen ska äga rum, då det är statens ansvar när detta beslut kan leda till att vi får in en hel klan med nya bidragstagare, med milt sagt tvivelaktiga moraliska värderingar.
Det som borde ske nu är att begravningen ställs in och att pappan får med sig kistan hem till Gaza, på skattebetalarnas bekostnad, med beslut på rätt nivå, från migrationsministern, UD eller JD.
Detta borde vara ett beslut på ministernivå och inte av Karlskrona kommun som dessutom sköter den egna granskningen, och pyntar med att kalla eländet för Lex Sara anmälning! Det är som att pissa på lex Sara och på allt vad granskning och revision innebär!
Det är fullt rimligt att en far hämtar hem sitt barn, och kommer till Sverige för att informeras.
Än en gång så vill jag påtala att vi har folk på Migrationsverket och i kommunerna som bedriver egen politik i invandringsfrågor och asylrätt. Utan förankring i lag, praxis och de konventioner vi förbundit oss till att hålla.