2014-05-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Självklart är PUT det enda som finns i tanken. Påminner om mamman till den mördade Abbas Rezai.
Så här lät det innan Expressens kampanj ordnade så att hon fick komma till begravningen.

" I sitt hem i staden Pakdasht, söder om Irans huvudstad Teheran, är hans mamma förkrossad efter att ha fått beskedet att migrationsverket vägrar henne visum. - De säger att de tror att jag tänker stanna i Sverige. Varför skulle jag vilja det? Vid gud, där finns inget för mig. De få släktingar jag har kvar och Abbas syskon finns här i Iran. Jag vill bara komma till ert land för att begrava mitt barn, säger Fateme Khavari när Expressen når henne via telefon. - Jag är en mor, om jag inte är där när han begravs kommer jag att lida hela mitt liv."
http://www.expressen.se/nyheter/abbas-mamma-vadjar-om-att-fa-resa-till-sverige/

Naturligtvis sökte hon och resten av hennes barn asyl , och resten fattar ni.

"Mamman till Abbas Rezai i Högsby, som hedersmördades av sin flickväns föräldrar, har fått permanent uppehållstillstånd i Sverige.
Bakgrunden är de hot som finns mot henne och resten av familjen i Iran och Afghanistan."
http://www.expressen.se/kvp/abbas-mamma-far-stanna-i-sverige/
Får Y*r*s far komma hit så återvänder han aldrig till Gaza,sen har vi 2 vuxna o x antal barn som naturligtvis måste bli förenade här i Sverige Asylskäl?? En grav? Sänd bilder lägg upp dem på Youtube !!! Han kommer att söka upp M*dis syster som fanns med på film från Coop det känns fel om han kommer.....men Svenska myndigheter gör ju ofta fel
Citera
2014-05-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Får Y*r*s far komma hit så återvänder han aldrig till Gaza,sen har vi 2 vuxna o x antal barn som naturligtvis måste bli förenade här i Sverige Asylskäl?? En grav? Sänd bilder lägg upp dem på Youtube !!! Han kommer att söka upp M*dis syster som fanns med på film från Coop det känns fel om han kommer.....men Svenska myndigheter gör ju ofta fel

Vi vet inte vem det är på filmen från Coop men facebooknamnet "Isl*m L*lly" (a,i) är en möjlighet.
Hon är troligen svägerska till Amani (gift med Amanis bror).
Citera
2014-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1

Jag tillhör dem i tråden som inte tror att pappan kommer att söka asyl. Är han den jag tror så är han Y*ras biologiska far och kommer för att begrava sin dotter och möjligtvis försöka få en del svar kring hennes död.

Däremot finns det en hel del andra tveksamheter.

Varför i helvete satte aldrig biopappa igång sitt eget maskineri! Om han var det minsta orolig för sitt barn?

Läser man tråden handlar säkert 50% om polis, skola och framförallt soc. Hos oss står ju instutionerna för det som får vårt samhälle att fungera och då är det dem vi slår på. I biopappans fall som i alla släktbaserade samhällen handlar det så mycket mer om släkten.

Om Y'ra har blåmärken om det finns minsta oro över någonting. Varför skickade inte biopappan helt enkelt dit en släkting? Flickan är 8 år hon har varit borta från sina föräldrar i över ett år. Det borde ha funnits någon form av instinktiv oro över att ha ett så litet barn borta så länge.

Det här sadistparet levde enligt grannar ett isolerat liv med få besök. Det är mycket ovanligt för palestinier och borde varit alarmerande även för biofamiljen. Varför kom ingen på besök? Varför i herrans namn hade biopappans släkt ingen kontakt med Y? Varför lät de sig nöja med något enstaka skolsamtal när deras flicka varit borta i 15 månader.

Sedan satte det här skitparet igång med vanvård och misshandel osannolikt tidigt. Första anmälan kom redan 8 mars alltså ca 1 månad efter flickans ankomst till Sverige. Under ett år fanns alltså från biofamilj sida ingen ordentlig kontakt med flickan, oförmåga att avläsa signaler och till synes en fullständig frånvaro av insyn via andra släktingar.
Citera
2014-05-31, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ok. Tack.
Men om då R*mi (iaf på pappret är frisk) och madame A är mer lagd åt det spritt språngande så talar det väl för att R har en viss teoretisk chans att klara sig? Alltså variant min galna fru mördade barnet och jag kunde inte stoppa henne? Trots att Y*ra i princip har varit utsatt sedan hon kom. Har hela tiden haft en obehaglig känsla av att den gode R kommer trassla sig ur det här...A hamnar då på hispan och herr R går fri.

Längtar definitivt efter lite palestinsk rättskipning i det här fallet..Go Gaza Go

Jag vet inte om Rami är "frisk" §7-utredningen verkar iallafall vara klar och syftet med en sådan
undersökning är att "sålla ut" vilka som skall genomgå en RPU genom att fråga patienten lite frågor
under en timme om uppväxten, tidigare kriminalitet, missbruk osv. Män "brukar" inte lika ofta,
(skillnaderna är inte så stora) som kvinnor lida av APS vid en rättspsykiatrisk undersökning men
tillika som det finns skillnader mellan kvinnor och män så finns det också skillnader mellan
invandrare och svenskar och dessa två filurer kan väl räknas som invandrare skulle jag påstå.

Invandrarna döms väl inte oftare än svenskarna till ASP men dom leder iallafall statistiken
med att befinna sig i psykotiska tillstånd vid brottstillfället och vad som ligger bakom detta
mord vet man väl inte men man kan väl heller inte utesluta något i detta nertystade mord
där biopappan och hans besvikelse på Sverige istället står i fokus. Trots allt detta elände
begravs flickan ändå här av "praktiska själ".

Det är väldigt tyst angående huvudpersonerna kan jag tycka, det är Pappan i Gaza och
hans situation som har blivit huvudnyheten, dom misstänkta mördarna däremot har kommit
otroligt lindrigt undan. Inte ett enda uttalande förutom att biopappan skyller dådet på kvinnan
i utländsk media har jag sett och sen hävdar paret båda två via sina advokater att dom är
oskyldiga mycket mer än så vet vi väl tyvärr inte, fokus har hamnat en smula snett här kan
jag tycka. . .
Citera
2014-05-31, 18:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Nytt spår på Facebook efter mordet på Yara, 8

Åttaåriga Yara hittades mördad i släktingarnas lägenhet i Karlskrona.
Nu söker utredarna bevis på Facebook och har begärt rättshjälp från USA där servern finns.
I en konversation mellan de två häktade och andra personer kan det finnas intressant information, enligt chefsåklagare Pernilla Åström skriver BLT.

Server i USA
Det ska vara en konversation som hållits på Facebook mellan det misstänkta paret och andra personer - samma dag Yara hittades död.

http://www.expressen.se/kvallsposten/nytt-spar-pa-facebook-efter-mordet-pa-yara-8/
Citera
2014-05-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Nu söker utredarna bevis på Facebook och har begärt rättshjälp från USA där servern finns.
I en konversation mellan de två häktade och andra personer kan det finnas intressant information, enligt chefsåklagare Pernilla Åström skriver BLT.

Server i USA
Det ska vara en konversation som hållits på Facebook mellan det misstänkta paret och andra personer - samma dag Yara hittades död.

http://www.expressen.se/kvallsposten/nytt-spar-pa-facebook-efter-mordet-pa-yara-8/

Stort TACK, MrsMagoo! Jag har skrivit tidigare om facebook-aktiviteten den kvällen/natten men är alldeles för "oteknisk" för att kunna "koppla ihop" något vettigt av det hela. Men den som kopplade ner Amanis facebook-sida (om det inte var polisen?) behöver kanske komma med en förklaring.

Jag hoppas verkligen att det inte betyder att Yara låg svårt skadad i flera timmar (dagar?) för att släkten skulle försöka lösa "problemet".
Citera
2014-05-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Server i USA

Någon på flashback verkar vara på rätt spår...

Men varför tar det sån tid med obduktionsprotokollet? Och nog borde det väl gå att förhöra föräldrarna?

citat expr
"Polisen har en klar uppfattning om hur Yara avlidit. Men enligt åklagaren har man ännu inte fåt ta del av obduktionsprotokollet. Utredarna har också haft kontakt med Yaras föräldrar. Men eftersom de befinner sig i Palestina tillåts inte polisen höra dem i utredningen utan internationell rättslig hjälp."
Citera
2014-05-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Stort TACK, MrsMagoo!Jag har skrivit tidigare om facebook-aktiviteten den kvällen/natten [/b]men är alldeles för "oteknisk" för att kunna "koppla ihop" något vettigt av det hela. Men den som kopplade ner Amanis facebook-sida (om det inte var polisen?) behöver kanske komma med en förklaring.

Jag hoppas verkligen att det inte betyder att Yara låg svårt skadad i flera timmar (dagar?) för att släkten skulle försöka lösa "problemet".

Ja det gjorde du verkligen.
Den lilla kontakt jag hade på studier arabiska skummade ju o hittade intet och var allmänt sur på flashback så där kom man inte vidare.
Men jag tror du var inne på helt rätt spår!
Citera
2014-05-31, 19:52
Medlem
Kan någon länka till denna konversation?
Citera
2014-05-31, 19:54
Medlem
Citat:
Stort TACK, MrsMagoo! Jag har skrivit tidigare om facebook-aktiviteten den kvällen/natten men är alldeles för "oteknisk" för att kunna "koppla ihop" något vettigt av det hela. Men den som kopplade ner Amanis facebook-sida (om det inte var polisen?) behöver kanske komma med en förklaring.

Enligt grannarna hade det varit tyst i lägenheten hela helgen och man antog alla var bortresta. Det var först sent på kvällen som höga röster och ljud hördes.

Vad det innebär vet jag inte.

Därefter kom polis och ambulans.
Citera
2014-05-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Kan någon länka till denna konversation?

Jag började undra om en del inlägg på Isl*m L*lly fb (a,i) den 30 april men hade svårt att tyda (översätta) arabiskan på kommentarerna osv. Jag hade svårt att förklara för andra tråddeltagare vad/hur jag menade så jag "lade ner" mina frågor. Jag tror jag började på #3309.
Citera
2014-05-31, 21:12
Medlem
Citat:
Jag började undra om en del inlägg på Isl*m L*lly fb (a,i) den 30 april men hade svårt att tyda (översätta) arabiskan på kommentarerna osv. Jag hade svårt att förklara för andra tråddeltagare vad/hur jag menade så jag "lade ner" mina frågor. Jag tror jag började på #3309.

Kommer ihåg dina inlägg. Du var tidigt rätt ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in