2014-05-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippsolarn
Besökte vårdcentralen idag. Fantastiskt bemötande.

Jag är 25 år, bor på Hisingen i Göteborg. Haft gyno sen 13-14 års ålder. Aldrig varit tjock, aldrig tagit några piller. Däremot gav morsan mig nån hudkräm med "tea tree-olja" som skulle vara så bra mot acne på rygg å bröst. Läste att två engelska pojkar (8 och 10 år) fick bröst efter att ha använt ett schampo med tea tree-olja men att det försvann när de slutade med det. Jag vet inte, kanske var krämen. Och inte hjälpte den mot acnen heller.

Igår bestämde jag mig och idag gick jag till vårdcentralen. Tog min tajtaste t-tröja på mig för att det verkligen skulle synas. Var beredd på tråkigt bemötande som "det syns knappt" eller "tror du är den enda som tänker på det" (precis som mina vänner säger om jag nån gång klagat på det). Men läkaren var fantastisk. Hon sa: "Ah, jo det ser man. Men VARFÖR har du väntat så länge?" Jag svarade att jag av princip tyckt att man ska kunna se ut som man gör och att jag kanske kan bredda bilden av hur män kan se ut. Senare sa hon plötsligt "- Jag skriver att du lider svårt psykiskt och att du mår jättedåligt, annars händer ingenting". Jag blev så jävla glad, för varför skulle en person som inte lider söka hjälp? Hon berättade snabbt allt som behöver göras, sen prövade hon att ringa nån plastikavdelning och på en gång medens jag var där. Summa summarum: Jag fick ta blodprover, mätas och vägas och har fått remiss till mammografi, (lol), och en remiss till Sahlgrenska för bedömning. Men det kan säkert dröja minst ett halvår innan allt är klart och jag får tid till operation. Men det finns bra läkare där ute och har man inte tagit några anabola så är det just sånt här landstinget finns till för.
Hon ljög ju inte. Även fast man är social och allmänt väldigt omtyckt så visst fan lider jag. Man förminskar ju sig och håller armarna i kors, vägrar sträcka på sig. Och den osäkerheten ser tjejerna eller killarna som man vill ska tycka om en. Den signalen är säkert minst lika oattraktiv som att rent faktiskt visa manstuttarna för dem. Sen har jag inte extrema bröst, ingen valk. A-kupa tyckte jag hon sa.

Återkommer när mer händer.

Fan va najs! När du får snacka med de på Sahlgrenska så får du väldigt gärna berätta vad de sa osv.
Här på US i Linköping så förstår de att jag mår oerhört dåligt av det här, men resonerar ändå som att "Vi skulle aldrig ens överväga det här om det inte var att du var ett relativt säreget fall."
Citera
2014-05-27, 18:26
Medlem
Rogilys avatar
Opererade mig förra veckan hos Dagkliniken i Sandviken, ser ut så här hittils
http://imgur.com/uEU06UW

Tycker det ser ut som att dom har lämnat kvar ganska mycket av bröstkörteln på höger bröst, det stör mig något rejält.

Såhär såg det ut innan operation
http://imgur.com/tWoQmvP
Senast redigerad av Rogily 2014-05-27 kl. 18:33.
Citera
2014-05-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily
Opererade mig förra veckan hos Dagkliniken i Sandviken, ser ut så här hittils
http://imgur.com/uEU06UW

Tycker det ser ut som att dom har lämnat kvar ganska mycket av bröstkörteln på höger bröst, det stör mig något rejält.

Såhär såg det ut innan operation
http://imgur.com/tWoQmvP

Ser grymt bra ut nu!
Citera
2014-06-02, 20:02
Medlem
Ni som har opererat, har ni tänkt på om era kläder sitter lika bra/bättre än innan? Tänkte om de blir fel med storlekar osv..
Citera
2014-06-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Ni som har opererat, har ni tänkt på om era kläder sitter lika bra/bättre än innan? Tänkte om de blir fel med storlekar osv..

Jag ska operera, men vem bryr sig?
Klart att kläderna kommer att bli slappare.

Det finns ju de som verkligen har gynekomasti, och de som knappt har något alls.
Har du D-kupa så är det ju klart att kläderna bli slappare...
Citera
2014-06-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tee!!
Jag ska operera, men vem bryr sig?
Klart att kläderna kommer att bli slappare.

Det finns ju de som verkligen har gynekomasti, och de som knappt har något alls.
Har du D-kupa så är det ju klart att kläderna bli slappare...

klart, lite korkad tanke hehe
blir iaf inte sämre efter operation!
Ser fram emot operationen nu!! tyvärr blir det inte förrän i augusti
Citera
2014-06-04, 14:40
Medlem
Citat:
klart, lite korkad tanke hehe
blir iaf inte sämre efter operation!
Ser fram emot operationen nu!! tyvärr blir det inte förrän i augusti

Haha, det är lugnt!
Vart ska du bli opererad då? Via Landstinget eller hos en privatklinik?
Citera
2014-06-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tee!!
Haha, det är lugnt!
Vart ska du bli opererad då? Via Landstinget eller hos en privatklinik?

Gör det på en privatklinik. Vill vara säker på att få en skicklig kirurg.
Trodde aldrig jag skulle se fram emot ett ingrepp som denna, bara tanken av att det ska snittas o jobbas i brösten fick mig tidigare att må dåligt. Men nu känns det bra o vill bara få det överstökat
Citera
2014-06-07, 15:15
Medlem
Det verkar som att många känner att de på privatkliniker är skickligare. Hur kommer det sig, är det verkligen så? Jag börjar få ångest över att jag får det via landstinget. Men om jag inte tar den chansen så har jag inte någon chans att få det, eftersom ekonomin är i botten.

Jag förstår till fullo hur du känner med ångesten.
Jag har alltid varit emot all slags plastikoperation, fixering av tänder, och de senaste åren även sett ner på alla som tatuerar sig, eftersom det handlar om att man inte är nöjd med hur man ser ut.
Men nu så är man ju själv beredd att lägga sig under kniven.
Skitsamhälle.
Citera
2014-06-11, 19:58
Medlem
Någon som opererat sig på Lidingökliniken?

Verkar vara enda kliniken som har rimliga priser när det gäller gyno operation men vill såklart möta någon som har erfarenhet.

Hur är det också med att ta bort "hela" körteln? Har hört att man kan riskera att få "inåtvända" bröstvårtor och det vill jag ju inte ha.

Samtidigt tar jag gärna bort hela skiten för att till 110% vara säker att dem inte skulle växa ut sig igen eller liknande.
Citera
2014-06-13, 11:27
Medlem
Rolex.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Någon som opererat sig på Lidingökliniken?

Verkar vara enda kliniken som har rimliga priser när det gäller gyno operation men vill såklart möta någon som har erfarenhet.

Hur är det också med att ta bort "hela" körteln? Har hört att man kan riskera att få "inåtvända" bröstvårtor och det vill jag ju inte ha.

Samtidigt tar jag gärna bort hela skiten för att till 110% vara säker att dem inte skulle växa ut sig igen eller liknande.

Akta dej för lidingökliniken, Dr hans atterhem eller vad han nu heter som gör dom där ingreppen är en väldigt oseriös och dålig doktor. Skulle starkt att rekommendera att försöka punga ut lite mer pengar för o gå till något mer professionellt. Lycka till!
Citera
2014-06-13, 11:37
Medlem
Rolex.s avatar
Citat:

Ja verkligen, jag hade riktigt stora bröst(inte som majoriteten här med bara lite chipstuttar) Nu känns det jävligt skönt att ha på sig T-shirt m.m utan att hålla på tänka på sina jävla bröst. Enda nackdelen är att magen stör mig lite nu när brösten är borta :PP men efter sommaren så har jag bestämt mig för att börja tränna på allvar. Först gå ner till 85-90kg(väger 115kg) 184cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in