Citat:
Ursprungligen postat av
durazno
Sorry för sent svar! Var på landstingets mottagning för rekonstruktiv plastikkirurgi idag dit jag fått en remiss. Träffade en fantastiskt vänlig kirurg som tog mina problem på största allvar. Hon klämde och kände en del på mina bröst och förklarade hur en operation skulle gå till (vilket jag redan hade stenkoll på, eftersom jag nördat loss totalt på ämnet).
Hade uppfattningen innan av att det skulle vara svårövertalat, men så var inte fallet. Det kändes mest som ett informationssamtal där hennes inställning var "klart grabben ska ha en operation".
Så nu blir det landstingsfinansierad operation för min del inom tre månader! Fråga gärna om du undrar över något.
Jag lider av oerhörd gynekomasti och var, för 3:e gången, på sjukhuset i igår. Samtidigt har jag en rejäl jävla "ölkagge", men har pinnsmala armar och ben. Enligt de jag har träffat på sjukhuset så faller jag inte inom deras ramar, men eftersom jag är ett såpass "unikt" fall, så kände överläkaren att han ville försöka hjälpa mig i alla fall. Det ser mycket ljusare ut nu, men jag har behövt vänta på det här sedan April förra året.
Jag fattar inte att det ska vara så svårt att få dessa operationer från landsting till landsting. Sen så finns det ju de som knappt har något märkbart i jämförelse med mitt shit. Tyvärr grabbar, men jag tycker att de flesta av er enbart är löjliga som klagar på er kropp, och ni som knappt har någon märkvärd gynekomasti, men som lik förbannat försöker söka en operation via Landstinget, när det finns de som behöver en"aningen" mer... Gå och häng er.
Hooray for real boobies!
Men Durazno, har du gjort din operation? Har du lust att visa före och efterbilder?
(Jag tog ditt inlägg på större allvar än de flestas här.)