2014-03-17, 18:36
Medlem
Ni som har gjort operationen.. hur länge har ni varit svullna eller hård?
Citera
2014-03-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbokicken
Ni som har gjort operationen.. hur länge har ni varit svullna eller hård?

typ 1-2 månader.
Citera
2014-04-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durazno
Sorry för sent svar! Var på landstingets mottagning för rekonstruktiv plastikkirurgi idag dit jag fått en remiss. Träffade en fantastiskt vänlig kirurg som tog mina problem på största allvar. Hon klämde och kände en del på mina bröst och förklarade hur en operation skulle gå till (vilket jag redan hade stenkoll på, eftersom jag nördat loss totalt på ämnet).

Hade uppfattningen innan av att det skulle vara svårövertalat, men så var inte fallet. Det kändes mest som ett informationssamtal där hennes inställning var "klart grabben ska ha en operation".

Så nu blir det landstingsfinansierad operation för min del inom tre månader! Fråga gärna om du undrar över något.

Jag lider av oerhörd gynekomasti och var, för 3:e gången, på sjukhuset i igår. Samtidigt har jag en rejäl jävla "ölkagge", men har pinnsmala armar och ben. Enligt de jag har träffat på sjukhuset så faller jag inte inom deras ramar, men eftersom jag är ett såpass "unikt" fall, så kände överläkaren att han ville försöka hjälpa mig i alla fall. Det ser mycket ljusare ut nu, men jag har behövt vänta på det här sedan April förra året.

Jag fattar inte att det ska vara så svårt att få dessa operationer från landsting till landsting. Sen så finns det ju de som knappt har något märkbart i jämförelse med mitt shit. Tyvärr grabbar, men jag tycker att de flesta av er enbart är löjliga som klagar på er kropp, och ni som knappt har någon märkvärd gynekomasti, men som lik förbannat försöker söka en operation via Landstinget, när det finns de som behöver en"aningen" mer... Gå och häng er.

Hooray for real boobies!

Men Durazno, har du gjort din operation? Har du lust att visa före och efterbilder?
(Jag tog ditt inlägg på större allvar än de flestas här.)
Citera
2014-04-18, 12:02
Medlem
Rolex.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tee!!
Jag lider av oerhörd gynekomasti och var, för 3:e gången, på sjukhuset i igår. Samtidigt har jag en rejäl jävla "ölkagge", men har pinnsmala armar och ben. Enligt de jag har träffat på sjukhuset så faller jag inte inom deras ramar, men eftersom jag är ett såpass "unikt" fall, så kände överläkaren att han ville försöka hjälpa mig i alla fall. Det ser mycket ljusare ut nu, men jag har behövt vänta på det här sedan April förra året.

Jag fattar inte att det ska vara så svårt att få dessa operationer från landsting till landsting. Sen så finns det ju de som knappt har något märkbart i jämförelse med mitt shit. Tyvärr grabbar, men jag tycker att de flesta av er enbart är löjliga som klagar på er kropp, och ni som knappt har någon märkvärd gynekomasti, men som lik förbannat försöker söka en operation via Landstinget, när det finns de som behöver en"aningen" mer... Gå och häng er.

Hooray for real boobies!

Men Durazno, har du gjort din operation? Har du lust att visa före och efterbilder?
(Jag tog ditt inlägg på större allvar än de flestas här.)

Jag gjorde ett gynekomasti operation igår. Kan säga att jag är nöjd.

http://imgur.com/eFeV2zt,EAKunr2,7uRnDMk#0
finns 3 bilder där före och efter bilder.

Kan tillägga att det fortfarande är svullet även vid sidorna.
Senast redigerad av Rolex. 2014-04-18 kl. 12:11.
Citera
2014-04-20, 11:17
Medlem
Rolex.s avatar

använd dig utav smartlipo, gå via privat klinik, andra metoder kommer du få massa fula ärr. Jag operarade mig för 3 dar sen och kan säga att jag är MYCKET nöjd. värt pengarna hundra gånger. Postade bild en dag efter operationen. ingen bra bild. Nu är det mycket mycket bättre. Kan posta en ny bild om så önskas.
Citera
2014-04-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolex.
Jag gjorde ett gynekomasti operation igår. Kan säga att jag är nöjd.

http://imgur.com/eFeV2zt,EAKunr2,7uRnDMk#0
finns 3 bilder där före och efter bilder.

Kan tillägga att det fortfarande är svullet även vid sidorna.

Tack för att du delar med dig!
Hur mycket fick du betala, och hur ser det ut nu, 10 dagar senare?
Citera
2014-05-15, 12:25
Medlem
Rolex.s avatar
Citat:
Tack för att du delar med dig!
Hur mycket fick du betala, och hur ser det ut nu, 10 dagar senare?

Fick betala 30.000:-, absolut värt det. Idag efter snart 1 månad så ser det ut så här. http://imgur.com/HGJe4PK,o5kF4Vu,L6LpRps#0. finns 3 bilder. Ser mycket bättre ut än vad det såg ut på dom andra bilderna ja la upp förr :-)!
Citera
2014-05-21, 20:04
Medlem
Har fått bekräftat att jag har gynekomasti. Kommer mest största sannolikhet att operera per omgående på privat klinik, känns som ett ganska lätt beslut att ta ändå med tanke på fördelar resten av livet sen
Ni som redan opererat hur går det för er? Har ni haft mkt ont efteråt?
Citera
2014-05-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolex.
Fick betala 30.000:-, absolut värt det. Idag efter snart 1 månad så ser det ut så här. http://imgur.com/HGJe4PK,o5kF4Vu,L6LpRps#0. finns 3 bilder. Ser mycket bättre ut än vad det såg ut på dom andra bilderna ja la upp förr :-)!

Grymt! Det ser ju riktigt bra ut! Grattis!
Ena läkaren på US snackade om att de i såna fall skulle göra ett "ankarsnitt". Men på dig verkade de bara göra ett snitt på bröstens undersida, right?

Har ni andra likadana snitt, eller fick ni ankarsnitt?
Citera
2014-05-23, 08:29
Medlem
Rolex.s avatar
Citat:
Grymt! Det ser ju riktigt bra ut! Grattis!
Ena läkaren på US snackade om att de i såna fall skulle göra ett "ankarsnitt". Men på dig verkade de bara göra ett snitt på bröstens undersida, right?

Har ni andra likadana snitt, eller fick ni ankarsnitt?

Tack, det var verkligen värt det. Rekommenderas varmt. Finns ju olika metoder att utföra denna operation, jag själv opererades genom metodenSmart lipo det är någon ny sorts fettsugning, man är vaken under operationen, inget smärtsamt & snittet som görs är ca 3mm per bröst.
Citera
2014-05-26, 20:37
Medlem
klippsolarns avatar
Besökte vårdcentralen idag. Fantastiskt bemötande.

Jag är 25 år, bor på Hisingen i Göteborg. Haft gyno sen 13-14 års ålder. Aldrig varit tjock, aldrig tagit några piller. Däremot gav morsan mig nån hudkräm med "tea tree-olja" som skulle vara så bra mot acne på rygg å bröst. Läste att två engelska pojkar (8 och 10 år) fick bröst efter att ha använt ett schampo med tea tree-olja men att det försvann när de slutade med det. Jag vet inte, kanske var krämen. Och inte hjälpte den mot acnen heller.

Igår bestämde jag mig och idag gick jag till vårdcentralen. Tog min tajtaste t-tröja på mig för att det verkligen skulle synas. Var beredd på tråkigt bemötande som "det syns knappt" eller "tror du är den enda som tänker på det" (precis som mina vänner säger om jag nån gång klagat på det). Men läkaren var fantastisk. Hon sa: "Ah, jo det ser man. Men VARFÖR har du väntat så länge?" Jag svarade att jag av princip tyckt att man ska kunna se ut som man gör och att jag kanske kan bredda bilden av hur män kan se ut. Senare sa hon plötsligt "- Jag skriver att du lider svårt psykiskt och att du mår jättedåligt, annars händer ingenting". Jag blev så jävla glad, för varför skulle en person som inte lider söka hjälp? Hon berättade snabbt allt som behöver göras, sen prövade hon att ringa nån plastikavdelning och på en gång medens jag var där. Summa summarum: Jag fick ta blodprover, mätas och vägas och har fått remiss till mammografi, (lol), och en remiss till Sahlgrenska för bedömning. Men det kan säkert dröja minst ett halvår innan allt är klart och jag får tid till operation. Men det finns bra läkare där ute och har man inte tagit några anabola så är det just sånt här landstinget finns till för.
Hon ljög ju inte. Även fast man är social och allmänt väldigt omtyckt så visst fan lider jag. Man förminskar ju sig och håller armarna i kors, vägrar sträcka på sig. Och den osäkerheten ser tjejerna eller killarna som man vill ska tycka om en. Den signalen är säkert minst lika oattraktiv som att rent faktiskt visa manstuttarna för dem. Sen har jag inte extrema bröst, ingen valk. A-kupa tyckte jag hon sa.

Återkommer när mer händer.
Citera
2014-05-26, 21:12
Medlem
tror ni jag "lider" av detta? Ska fortsätta träna på o se om det försvinner, annars får jag nog kolla upp de..

http://imgur.com/wp3BZIh
http://imgur.com/F4eoaG6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in