Citat:
Ursprungligen postat av
FreakinOAL
men jag läste någonstans att någon fick en gördel efter för att brösten skulle bli helt platta något sånt :P Bara undra om det stämde.
Ja du får bära en gördel i ca 4-6 veckor 24/7 beroende på hur mycket vävnad du har, jag opererades för mild gynekomasti (titta bilderna tidigare i tråden) och är nu inne på 4 veckor post op och mina bröst är fortfarande svullna och har tack vare det lite kvar av manboob looken, svullnaderna får brösten att puta ut precis så som dom gjorde när jag hade gynekomasti, dock mindre, men man ser det fortfarande. Man har gördeln för att hålla ner svullnader och får det att läka snabbare och slutresultatet blir bättre. Dock så har mina bröstvårtor gått tillbaka till hur dom var tidigare, styva, utåtstickande, röda och stora, så jag är inte 100% nöjd än, men dom säger att det tar upp till 1 år för att kunna se slutresultatet så det är en lång bit kvar.
När man gör en gynekomasti operation så ska man inte förvänta sig att man kommer få en helt vanlig bröstkorg som personer utan gynekomasti har. Då blir man bara besviken.