2014-06-03, 10:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Om du maxar CDR med paragon points får du 10%.

Fasen, hade hoppats på mer

Men får börja kolla lite på nya items, har mest fokuserat rolla CC/CD etc.
Citera
2014-06-03, 12:58
Medlem
SvenskaDiablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Edit: Sitter på jobbet, hur mycket får jag om jag stoppar 50 para poäng i CD? Är det 1% per point spent?

50 poäng ger 10% CDR.
Citera
2014-06-03, 13:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDiablo
50 poäng ger 10% CDR.

Kört 50 poäng i AS och sen blandat mellan CD och CC.

Tänkte att AS är kritiskt iom att man kör med redan långsamma vapen som crusader (förvisso är 2h Flailen snabbare än mace), men ska se om jag kan specca om lite där.

Vore riktigt nice att ha perma-akarat's
Citera
2014-06-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
De sista du skrev där vad betyder det? Rift xp? Cellar?
E osäker på va du menar.

Jag brukar levla 60-70 genom att byta karaktär vid slutet av en rift och lämna in questen med med 60-70 karaktären, får ungefär 1 level per rift, beroende på vilken torment.

Från 1-60 så är cursed cellar bountyn i act 1 old ruins bäst, där kan man få 1-20 på ett run, som tar ungefär 1-2 minuter

Man skapar alltså ett ''game'' på t6 tills man får cursed cellar i old ruins och invitar då en lvl 70 som clearar den åt dig.
Citera
2014-06-03, 13:40
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jag brukar levla 60-70 genom att byta karaktär vid slutet av en rift och lämna in questen med med 60-70 karaktären, får ungefär 1 level per rift, beroende på vilken torment.

Från 1-60 så är cursed cellar bountyn i act 1 old ruins bäst, där kan man få 1-20 på ett run, som tar ungefär 1-2 minuter

Man skapar alltså ett ''game'' på t6 tills man får cursed cellar i old ruins och invitar då en lvl 70 som clearar den åt dig.
Hur gör man detta på ett konto / ensam?
Bytar man gubbe startas ju ett nytt game.. Kan du förklara lite tydligare?
Och torment kan man ju inte ens välja den e utgråad..
Edit jag menar alltså Hardcore där jag inte har några 70s redan
Citera
2014-06-03, 13:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Hur gör man detta på ett konto / ensam?
Bytar man gubbe startas ju ett nytt game.. Kan du förklara lite tydligare?
Och torment kan man ju inte ens välja den e utgråad..

Går inte om du lirar själv.

Torment kan du inte välja förrän du lvlat en gubbe till 60.
Citera
2014-06-03, 13:48
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Går inte om du lirar själv.

Torment kan du inte välja förrän du lvlat en gubbe till 60.
Ja de va därför jag inte förstod riktigt eftersom jag ju spelar ensam samt inte har några 70s.

Nån som har några tips på hur man levlar upp snabbt i mitt läge?
Har ju inga gems eller nåt. 280+ damage på vapnet är ju sjukt jävla OP på en ny gubbe men som sagt.. Har ej på hc
Citera
2014-06-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ja de va därför jag inte förstod riktigt eftersom jag ju spelar ensam samt inte har några 70s.

Nån som har några tips på hur man levlar upp snabbt i mitt läge?
Har ju inga gems eller nåt. 280+ damage på vapnet är ju sjukt jävla OP på en ny gubbe men som sagt.. Har ej på hc

Det är därför man har community!
Du hittar cursed cellar, sen när du har hittat det, så invitar du någon level 70 som clearar den åt dig.

Det finns ett ''Get boosted'' community med massa medlemmar, men jag verkar inte kunna joina det, vet inte om det är inaktivitet av ledaren eller fullt. Försök kliva in i det! Om du inte kan joina heller, så får du gärna joina mitt, som jag skapade idag ''Get boosted hardcore'' dock ont om medlemmar då jag skapade det idag
Citera
2014-06-03, 14:49
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Det är därför man har community!
Du hittar cursed cellar, sen när du har hittat det, så invitar du någon level 70 som clearar den åt dig.

Det finns ett ''Get boosted'' community med massa medlemmar, men jag verkar inte kunna joina det, vet inte om det är inaktivitet av ledaren eller fullt. Försök kliva in i det! Om du inte kan joina heller, så får du gärna joina mitt, som jag skapade idag ''Get boosted hardcore'' dock ont om medlemmar då jag skapade det idag

hur hittar jag den? söker på Get boosted men ingenting dyker upp :/
edit hittade när jag bytade språk till British..
Citera
2014-06-03, 16:17
Medlem
N3ss3s avatar
Moderatormeddelande
Detta är inte rätt tråd för att hitta folk att spela med, då gäller (FB) Spelare söker spelare och även de extra reglerna som skrivs i förstainlägget.

/mod

Påminner återigen om moderatorsmeddelandet som dyker upp INNAN man postar.
Citera
2014-06-03, 17:06
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Du fixar 0-70 på ca 1.5h med lite flyt och med rätt hjälp.
Jag kör inte story. kör bounty på T6 och när man når typ +65 så kör man rift. Så länge du har powerful friends som one-shottar allt så är det bara att stå runt och leecha xp. Nu när de buffat avståndet på hur långt ifrån fighten man kan va så är det inga större problem att lalla runt på T6 och hålla sig vid liv
Det är så pass alltså? Minns att man kunde boosta hyffsat typ ett halvår innan RoS men hörde att dom "tog bort det" eller hur det nu var.
Citat:
vet inte om det är värt direkt, men tycker du den är rolig så levla upp den.
jag tycker den e rolig men kan inte spela crusader i hc. DCar hela tiden.
Demon Hunter går bra i hc, men inte Crusader. Helt jävla sjukt.
edit: fuck. dcade precis på min demon hunter. jävla kukanus spel.
varför bara på hardcore?!
tredje hc char jag dör på 3 dagar pga exakt samma dc.
men bara i hardcore. fyfan
Kör bara Softcore, har varken psyke eller plånbok för HC
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag har aldrig varit en som gillat crusaders direkt, jag är mer av en wizard/dh/wd person. En i FB-klanen boostade upp min crusader och den är faktiskt jävligt rolig måste jag erkänna. Jag har skit gear än så länge men det roliga med d3 är ju att få gear till sin gubbe och se den bli bättre och bättre, eller hur?

Om du kör på SC kan jag slänga iväg en boost till dig. Skicka ett PM eller skriv här bara.
Vore riktigt nice/snällt! Kan inte förrens torsdag dock.. men är game-mode från ca 15:00 på torsdag till 22:00 söndag kväll, så om du vill/kan då vore det awesome, skickar ett PM med mitt battlenet iaf
Citera
2014-06-03, 17:21
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Kör bara Softcore, har varken psyke eller plånbok för HC

plånbok? psyke förstår jag haha men vad menar du med plånbok?
skulle också kunna ge en boost i SC.
adda mig (gäller er andra också om ni har lust inte bara för boost utan nån o lira me)

agentpewpew#2358
btw ta en titt på min wiz, och fundera om det är något jag borde uppgradera.
jag väntar på tal rasha (har en RORG i lådan) för jag tycker inte Vyrs set är speciellt bra. Alla archon runor låter nice men jag tycker inte om Archon riktigt. Gillar inte att vara beroende av en cooldown...

Som ni ser har jag optimerat mitt gear för min build och har en fin synergi. Arcane Mines crittar 25-50m. (ca 25 på non elites, 35m+ på elites)
Magic Missile crittar ca 7m x3 på elites.

Just nu gamblar jag bälten (vill få en witching hour)
Senast redigerad av neurogen 2014-06-03 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in