2014-06-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini
WHITE ROOM WHITE ROOM OCH TERIGEN WHITE ROOM! Marquise har ocks fittor till vakter. Men de r nnu fittigare p vintern d det r nnu fler folk som kar till det dr sunkhaket d. Pure har ocks vidriga vakter.

Haha dom r ju softa! En vit skallig och tv invandrare brukar st dr vl?
Citera
2014-06-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Haha dom r ju softa! En vit skallig och tv invandrare brukar st dr vl?

Ja, och de r bland de absolut fittigaste vakterna i Stockholm. Men inte s konstigt med tanke p att de jobbar p de smsta jvla skit stllet i Stockholm.

Klubben i sig r ju helt najz och DJ:na brukar vara sjukt grymma och spela bra musik och mixa lite live. Problemet r attityden hos ckel wannabe bratsen som besker stllet och idiot vakt fittorna.
Senast redigerad av okini 2014-06-02 kl. 22:49.
Citera
2014-06-03, 05:41
Medlem
Citat:
Ja, och de r bland de absolut fittigaste vakterna i Stockholm. Men inte s konstigt med tanke p att de jobbar p de smsta jvla skit stllet i Stockholm.

Klubben i sig r ju helt najz och DJ:na brukar vara sjukt grymma och spela bra musik och mixa lite live. Problemet r attityden hos ckel wannabe bratsen som besker stllet och idiot vakt fittorna.

Hahaha!! Mjo det r iofs sant. Var hittar man dom trevligaste vakterna d?
Citera
2014-06-03, 06:08
Medlem
CudLifes avatar
Collage hade de otrevligaste vaktjvlarna fr ngra r sen. Blev fysiskt attackerad av en vakt p East nr jag frvisso var vldigt packad fr att de betedde sig otrevligt mot en tjej som jag hade hookat med p kvllen (det var personalfest). Bsta vakterna r p Marie Laveau, mycket trevliga ven om jag inte r s mycket fr sjlva klubben egentligen.
Citera
2014-06-03, 09:05
Medlem
Utan tvekan Garbo i sumpan. Bde vakter och bartender r svin dr och det tycker alla jag knner ocks!
Citera
2014-06-03, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Hahaha!! Mjo det r iofs sant. Var hittar man dom trevligaste vakterna d?

Finns ingen specifik klubb s som jag tycker har trevliga vakter men jag har ju stt en och annan trevlig vakt hr och dr. Var en snubbe frn Iran som jobbar som vakt p Amba. Snackade med honom nr jag var dr i december ngon gng. Han var jvligt trevlig. Men finns nog ingen klubb som rakt igenom bara har trevliga vakter eftersom 98% tyvrr r rtgg.

Flintskalliga gubben p White Room var ocks ganska trevlig faktiskt, de r de andra som r maktkta svin.
Citera
2014-06-03, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Utan tvekan Garbo i sumpan. Bde vakter och bartender r svin dr och det tycker alla jag knner ocks!

Haha var en video p aftonbladet ett tag sen d typ 5 vakter frn jag tror de var just Garbo gick p en ensam snubbe och misshandlade honom vid en mrk gata dr det inte fanns folk. De visste dock inte att ngon filmade frn sin lgenhet. S jag kan verkligen tnka mig att de r bland de vrsta.
Citera
2014-06-05, 00:32
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Haha var en video p aftonbladet ett tag sen d typ 5 vakter frn jag tror de var just Garbo gick p en ensam snubbe och misshandlade honom vid en mrk gata dr det inte fanns folk. De visste dock inte att ngon filmade frn sin lgenhet. S jag kan verkligen tnka mig att de r bland de vrsta.

Fast det gick ju inte precis till s..
Citera
2014-06-05, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Fast det gick ju inte precis till s..

Hur gick det till d?
Citera
2014-06-05, 17:51
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Hur gick det till d?

Jag tror det var tre(3) (inte fem) vakter, varav EN var aktiv de andra tv tittade mest p.

Det var filmat ovanifrn eller hur? Mrkt mot ett hrn? Killen stod med ryggen mot ett snt typiskt grnt busstaket om du frstr hur jag menar?

Samtidigt s ska ju killen "ringa sina vnner/brder/ntt" s slr O.V honom i handen s han tappar? mobilen.

Ska hitta videoklippet, skriver bara frn minnet..

Edit:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275486.ab
00.17 "Jag ska bara ringa mina grabbar sen ska jag g" = hot?
00.18 O.V1 slr mannen med ppen handflata (p mannens mobilhand)
00.22 O.V1 ger mannen en lavett
00.24 mannen frsker g, O.V 2 knuffar bort mannen frn honom(O.V2).
00.30-00.39 oklart, O.V2 har ett grepp runt halsen/nacken medan O.V1 verkar sl honom lite i ansiktet, lst?

O.V3 str mest och observerar.

S gick det till. Mannen hotar Ordningsvakterna (jag tolkar det som att mannen r en gngmedlem eller dyl) och ska "fixa" vakterna. Vakterna svarar med att "lxa upp" mannen med ett par ppna slag fr att visa att de r fel personer att jvlas med. "Tror du vi jobbar utan backning?"

Summa summarum:
Du hvdade 5 st ordningsvakter som misshandlade en ensam man i en mrk gata.

Sanningen: Tv ordningsvakter, varav en gjorde ett par ppna handslag mot mannen, en som tog ett grepp (Kan vara laga befogenhet, beroende p tidigare hndelser) och en tredje som stod och tittade p.

Tyvrr r det ett sdant klimat att Ordningsvakter mste ha "Backning" i vissa fall, d polisen ofta r vrdelsa och inte kan skydda vakter.
Varfr tror du Ordningsvakter "sllan" upprttar anmlningar mot gngmedlemmar ?

Jag har hrt "Ingen id att anmlan, blir bara skit sen" frn en O.V kollega.
Har en O.V kollega som gjorde en anmlan om vld och hot mot tjnsteman, samt vldsamt motstnd mot en grabb som var 17 r, och medlem i ntt litet frorts"gng" (tnk dig 10-12 vnner snarare) som hnger tillsammans.

Via anmlan fick de allt, namn, adress, mobilnr. De gick hem till honom, frskte ta sig in, satte en yxa i hans drr (efter att ha frskt ta sig in till lgenheten genom att hugga i drren, skerhetsdrr)

Ringde hans mobil och gjorde ddshot, skte upp han p krogen han jobbar p.

Vad gjorde snuten?
I N G E N T I N G.
Senast redigerad av bratemo 2014-06-05 kl. 18:03.
Citera
2016-01-03, 21:46
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Gammal trd men nd. ven jag kan lgga till Garbo i Sumpan p listan ver stllen med otrevliga vakter.

Nu r jag p.g.a. lder ute p krogen extremt sllan eftersom det inte ger s mycket lngre. Och om jag gr ut s r det primrt vid speciella tillfllen, att tillfllet alt. sllskapet s att sga krver det. Och vid dessa tillfllen blir det av frklarliga skl allt annat n trendiga Stureplansstllen.

Dock s har jag i princip aldrig haft ngra direkta problem med drrsluskar oavsett om dom haft bricka eller ej. Kanske beror det p lder/mognad och kanske beror det p att jag sjlv (eller rttare sagt snla bekanta) fuskat lite inom eventskerhet och jag drav vet hur otacksamt jvla skitjobb det faktiskt r. Dessutom tillhr jag den vldigt begrnsade skaran svenska mn som faktiskt besitter s pass grundlggande social kompetens s att jag kan snacka mig/mitt sllskap frbi i princip vilken k som helst. Allt sammantaget kan jag faktiskt kpa lite initialt smdrygt beteende i krogdrrar s lnge allt nd gr korrekt till.

Med det sagt s finns det ju dock tyvrr gott om enskilda undantag i form av idioter som verkar f stkuk av "makten". Sna finns det i.a.f. minst en handfull av p Garbo i Sumpan. Jag tnker speciellt p en ung, rtt blond, rel. kort svensk snubbe som r ett tvttkta jvla as som verhuvudtaget inte borde arbeta med mnniskor. Han lskar att frnedra OCH hota mnniskor trots att dom r lugna och fljer hans instruktioner.

Egentligen skulle man ta med grabbarna efter en blt pubrunda och ta en svng frbi Garbo och se om han r lika styv i korken d

/#LOUDmouth#
Citera
2016-08-02, 01:12
Medlem
Eastmancolors avatar
Saknar Rocks. Hade problem en enda gng dr p typ tio (!) r och det var en tillflligt inhyrd person. Tyvrr inte rockklubb lngre. Annars r vakter p sdana hr stllen i princip alltid en occupational hazard.

Kul grej som hnde vid mitt senaste besk p Patricia dr jag blivit inslppt ungefr 75% av ggrna. Detta hnde efter flytten till Sder Mlarstrand (vilket resulterat i att beskstrycket r lgt innan smtimmarna).
Nja, jag kom vandrandes frn pub i G:a Stan och var ganska packad. Vl framme och ngot tillnyktrad snubblar jag p landgngen till drren mitt framfr vakterna som hjlper mig upp och vlkomnar mig in!

Snacka om frvnad. Vl inne nyktrade jag till helt av rdsla att ramla av bten vid rkpaus p relingen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in