Citat:
Ursprungligen postat av
okini
Hur gick det till d?
Jag tror det var tre(3) (inte fem) vakter, varav EN var aktiv de andra tv tittade mest p.
Det var filmat ovanifrn eller hur? Mrkt mot ett hrn? Killen stod med ryggen mot ett snt typiskt grnt busstaket om du frstr hur jag menar?
Samtidigt s ska ju killen "ringa sina vnner/brder/ntt" s slr O.V honom i handen s han tappar? mobilen.
Ska hitta videoklippet, skriver bara frn minnet..
Edit:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275486.ab
00.17 "Jag ska bara ringa mina grabbar sen ska jag g" = hot?
00.18 O.V1 slr mannen med ppen handflata (p mannens mobilhand)
00.22 O.V1 ger mannen en lavett
00.24 mannen frsker g, O.V 2 knuffar bort mannen frn honom(O.V2).
00.30-00.39 oklart, O.V2 har ett grepp runt halsen/nacken medan O.V1 verkar sl honom lite i ansiktet, lst?
O.V3 str mest och observerar.
S gick det till. Mannen hotar Ordningsvakterna (jag tolkar det som att mannen r en gngmedlem eller dyl) och ska "fixa" vakterna. Vakterna svarar med att "lxa upp" mannen med ett par ppna slag fr att visa att de r fel personer att jvlas med. "Tror du vi jobbar utan backning?"
Summa summarum:
Du hvdade 5 st ordningsvakter som misshandlade en ensam man i en mrk gata.
Sanningen: Tv ordningsvakter, varav en gjorde ett par ppna handslag mot mannen, en som tog ett grepp (Kan vara laga befogenhet, beroende p tidigare hndelser) och en tredje som stod och tittade p.
Tyvrr r det ett sdant klimat att Ordningsvakter mste ha "Backning" i vissa fall, d polisen ofta r vrdelsa och inte kan skydda vakter.
Varfr tror du Ordningsvakter "sllan" upprttar anmlningar mot gngmedlemmar ?
Jag har hrt "Ingen id att anmlan, blir bara skit sen" frn en O.V kollega.
Har en O.V kollega som gjorde en anmlan om vld och hot mot tjnsteman, samt vldsamt motstnd mot en grabb som var 17 r, och medlem i ntt litet frorts"gng" (tnk dig 10-12 vnner snarare) som hnger tillsammans.
Via anmlan fick de allt, namn, adress, mobilnr. De gick hem till honom, frskte ta sig in, satte en yxa i hans drr (efter att ha frskt ta sig in till lgenheten genom att hugga i drren, skerhetsdrr)
Ringde hans mobil och gjorde ddshot, skte upp han p krogen han jobbar p.
Vad gjorde snuten?
I N G E N T I N G.