Citat:
Ursprungligen postat av
okini
Hur gick det till då?
Jag tror det var tre(3) (inte fem) vakter, varav EN var aktiv de andra två tittade mest på.
Det var filmat ovanifrån eller hur? Mörkt mot ett hörn? Killen stod med ryggen mot ett sånt typiskt grönt busstaket om du förstår hur jag menar?
Samtidigt så ska ju killen "ringa sina vänner/bröder/nått" så slår O.V honom i handen så han tappar? mobilen.
Ska hitta videoklippet, skriver bara från minnet..
Edit:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275486.ab
00.17 "Jag ska bara ringa mina grabbar sen ska jag gå" = hot?
00.18 O.V1 slår mannen med öppen handflata (på mannens mobilhand)
00.22 O.V1 ger mannen en lavett
00.24 mannen försöker gå, O.V 2 knuffar bort mannen från honom(O.V2).
00.30-00.39 oklart, O.V2 har ett grepp runt halsen/nacken medan O.V1 verkar slå honom lite i ansiktet, löst?
O.V3 står mest och observerar.
Så gick det till. Mannen hotar Ordningsvakterna (jag tolkar det som att mannen är en gängmedlem eller dyl) och ska "fixa" vakterna. Vakterna svarar med att "läxa upp" mannen med ett par öppna slag för att visa att de är fel personer att jävlas med. "Tror du vi jobbar utan backning?"
Summa summarum:
Du hävdade 5 st ordningsvakter som misshandlade en ensam man i en mörk gata.
Sanningen: Två ordningsvakter, varav en gjorde ett par öppna handslag mot mannen, en som tog ett grepp (Kan vara laga befogenhet, beroende på tidigare händelser) och en tredje som stod och tittade på.
Tyvärr är det ett sådant klimat att Ordningsvakter måste ha "Backning" i vissa fall, då polisen ofta är värdelösa och inte kan skydda vakter.
Varför tror du Ordningsvakter "sällan" upprättar anmälningar mot gängmedlemmar ?
Jag har hört "Ingen idé att anmälan, blir bara skit sen" från en O.V kollega.
Har en O.V kollega som gjorde en anmälan om våld och hot mot tjänsteman, samt våldsamt motstånd mot en grabb som var 17 år, och medlem i nått litet förorts"gäng" (tänk dig 10-12 vänner snarare) som hänger tillsammans.
Via anmälan fick de allt, namn, adress, mobilnr. De gick hem till honom, försökte ta sig in, satte en yxa i hans dörr (efter att ha försökt ta sig in till lägenheten genom att hugga i dörren, säkerhetsdörr)
Ringde hans mobil och gjorde dödshot, sökte upp han på krogen han jobbar på.
Vad gjorde snuten?
I N G E N T I N G.