2014-06-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini
WHITE ROOM WHITE ROOM OCH ÅTERIGEN WHITE ROOM! Marquise har också fittor till vakter. Men de är ännu fittigare på vintern då det är ännu fler folk som köar till det där sunkhaket då. Pure har också vidriga vakter.

Haha dom är ju softa! En vit skallig och två invandrare brukar stå där väl?
Citera
2014-06-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Haha dom är ju softa! En vit skallig och två invandrare brukar stå där väl?

Ja, och de är bland de absolut fittigaste vakterna i Stockholm. Men inte så konstigt med tanke på att de jobbar på de sämsta jävla skit stället i Stockholm.

Klubben i sig är ju helt najz och DJ:na brukar vara sjukt grymma och spela bra musik och mixa lite live. Problemet är attityden hos äckel wannabe bratsen som besöker stället och idiot vakt fittorna.
Senast redigerad av okini 2014-06-02 kl. 22:49.
Citera
2014-06-03, 05:41
Medlem
Citat:
Ja, och de är bland de absolut fittigaste vakterna i Stockholm. Men inte så konstigt med tanke på att de jobbar på de sämsta jävla skit stället i Stockholm.

Klubben i sig är ju helt najz och DJ:na brukar vara sjukt grymma och spela bra musik och mixa lite live. Problemet är attityden hos äckel wannabe bratsen som besöker stället och idiot vakt fittorna.

Hahaha!! Mjo det är iofs sant. Var hittar man dom trevligaste vakterna då?
Citera
2014-06-03, 06:08
Medlem
CudLifes avatar
Collage hade de otrevligaste vaktjävlarna för några år sen. Blev fysiskt attackerad av en vakt på East när jag förvisso var väldigt packad för att de betedde sig otrevligt mot en tjej som jag hade hookat med på kvällen (det var personalfest). Bästa vakterna är på Marie Laveau, mycket trevliga även om jag inte är så mycket för själva klubben egentligen.
Citera
2014-06-03, 09:05
Medlem
Utan tvekan Garbo i sumpan. Både vakter och bartender är svin där och det tycker alla jag känner också!
Citera
2014-06-03, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adriano-Sapphire
Hahaha!! Mjo det är iofs sant. Var hittar man dom trevligaste vakterna då?

Finns ingen specifik klubb så som jag tycker har trevliga vakter men jag har ju sätt en och annan trevlig vakt här och där. Var en snubbe från Iran som jobbar som vakt på Amba. Snackade med honom när jag var där i december någon gång. Han var jävligt trevlig. Men finns nog ingen klubb som rakt igenom bara har trevliga vakter eftersom 98% tyvärr är rötägg.

Flintskalliga gubben på White Room var också ganska trevlig faktiskt, de är de andra som är maktkåta svin.
Citera
2014-06-03, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Utan tvekan Garbo i sumpan. Både vakter och bartender är svin där och det tycker alla jag känner också!

Haha var en video på aftonbladet ett tag sen då typ 5 vakter från jag tror de var just Garbo gick på en ensam snubbe och misshandlade honom vid en mörk gata där det inte fanns folk. De visste dock inte att någon filmade från sin lägenhet. Så jag kan verkligen tänka mig att de är bland de värsta.
Citera
2014-06-05, 00:32
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Haha var en video på aftonbladet ett tag sen då typ 5 vakter från jag tror de var just Garbo gick på en ensam snubbe och misshandlade honom vid en mörk gata där det inte fanns folk. De visste dock inte att någon filmade från sin lägenhet. Så jag kan verkligen tänka mig att de är bland de värsta.

Fast det gick ju inte precis till så..
Citera
2014-06-05, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Fast det gick ju inte precis till så..

Hur gick det till då?
Citera
2014-06-05, 17:51
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Hur gick det till då?

Jag tror det var tre(3) (inte fem) vakter, varav EN var aktiv de andra två tittade mest på.

Det var filmat ovanifrån eller hur? Mörkt mot ett hörn? Killen stod med ryggen mot ett sånt typiskt grönt busstaket om du förstår hur jag menar?

Samtidigt så ska ju killen "ringa sina vänner/bröder/nått" så slår O.V honom i handen så han tappar? mobilen.

Ska hitta videoklippet, skriver bara från minnet..

Edit:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275486.ab
00.17 "Jag ska bara ringa mina grabbar sen ska jag gå" = hot?
00.18 O.V1 slår mannen med öppen handflata (på mannens mobilhand)
00.22 O.V1 ger mannen en lavett
00.24 mannen försöker gå, O.V 2 knuffar bort mannen från honom(O.V2).
00.30-00.39 oklart, O.V2 har ett grepp runt halsen/nacken medan O.V1 verkar slå honom lite i ansiktet, löst?

O.V3 står mest och observerar.

Så gick det till. Mannen hotar Ordningsvakterna (jag tolkar det som att mannen är en gängmedlem eller dyl) och ska "fixa" vakterna. Vakterna svarar med att "läxa upp" mannen med ett par öppna slag för att visa att de är fel personer att jävlas med. "Tror du vi jobbar utan backning?"

Summa summarum:
Du hävdade 5 st ordningsvakter som misshandlade en ensam man i en mörk gata.

Sanningen: Två ordningsvakter, varav en gjorde ett par öppna handslag mot mannen, en som tog ett grepp (Kan vara laga befogenhet, beroende på tidigare händelser) och en tredje som stod och tittade på.

Tyvärr är det ett sådant klimat att Ordningsvakter måste ha "Backning" i vissa fall, då polisen ofta är värdelösa och inte kan skydda vakter.
Varför tror du Ordningsvakter "sällan" upprättar anmälningar mot gängmedlemmar ?

Jag har hört "Ingen idé att anmälan, blir bara skit sen" från en O.V kollega.
Har en O.V kollega som gjorde en anmälan om våld och hot mot tjänsteman, samt våldsamt motstånd mot en grabb som var 17 år, och medlem i nått litet förorts"gäng" (tänk dig 10-12 vänner snarare) som hänger tillsammans.

Via anmälan fick de allt, namn, adress, mobilnr. De gick hem till honom, försökte ta sig in, satte en yxa i hans dörr (efter att ha försökt ta sig in till lägenheten genom att hugga i dörren, säkerhetsdörr)

Ringde hans mobil och gjorde dödshot, sökte upp han på krogen han jobbar på.

Vad gjorde snuten?
I N G E N T I N G.
Senast redigerad av bratemo 2014-06-05 kl. 18:03.
Citera
2016-01-03, 21:46
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Gammal tråd men ändå. Även jag kan lägga till Garbo i Sumpan på listan över ställen med otrevliga vakter.

Nu är jag p.g.a. ålder ute på krogen extremt sällan eftersom det inte ger så mycket längre. Och om jag går ut så är det primärt vid speciella tillfällen, att tillfället alt. sällskapet så att säga kräver det. Och vid dessa tillfällen blir det av förklarliga skäl allt annat än trendiga Stureplansställen.

Dock så har jag i princip aldrig haft några direkta problem med dörrsluskar oavsett om dom haft bricka eller ej. Kanske beror det på ålder/mognad och kanske beror det på att jag själv (eller rättare sagt snåla bekanta) fuskat lite inom eventsäkerhet och jag därav vet hur otacksamt jävla skitjobb det faktiskt är. Dessutom tillhör jag den väldigt begränsade skaran svenska män som faktiskt besitter så pass grundläggande social kompetens så att jag kan snacka mig/mitt sällskap förbi i princip vilken kö som helst. Allt sammantaget kan jag faktiskt köpa lite initialt smådrygt beteende i krogdörrar så länge allt ändå går korrekt till.

Med det sagt så finns det ju dock tyvärr gott om enskilda undantag i form av idioter som verkar få ståkuk av "makten". Såna finns det i.a.f. minst en handfull av på Garbo i Sumpan. Jag tänker speciellt på en ung, rätt blond, rel. kort svensk snubbe som är ett tvättäkta jävla as som överhuvudtaget inte borde arbeta med människor. Han älskar att förnedra OCH hota människor trots att dom är lugna och följer hans instruktioner.

Egentligen skulle man ta med grabbarna efter en blöt pubrunda och ta en sväng förbi Garbo och se om han är lika styv i korken då

/#LOUDmouth#
Citera
2016-08-02, 01:12
Medlem
Eastmancolors avatar
Saknar Rocks. Hade problem en enda gång där på typ tio (!) år och det var en tillfälligt inhyrd person. Tyvärr inte rockklubb längre. Annars är vakter på sådana här ställen i princip alltid en occupational hazard.

Kul grej som hände vid mitt senaste besök på Patricia där jag blivit insläppt ungefär 75% av ggrna. Detta hände efter flytten till Söder Mälarstrand (vilket resulterat i att besökstrycket är lågt innan småtimmarna).
Nåja, jag kom vandrandes från pub i G:a Stan och var ganska packad. Väl framme och något tillnyktrad snubblar jag på landgången till dörren mitt framför vakterna som hjälper mig upp och välkomnar mig in!

Snacka om förvånad. Väl inne nyktrade jag till helt av rädsla att ramla av båten vid rökpaus på relingen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in