2014-06-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
E.Ymer vann futuren i Rumänien ,riktigt starkt , vann finalen mot Jose Hernandez 3-6 7-6(7-2) 7-5 Ymers andra match idag ,spelade semi tidigare, det var tänkt han skulle spela ett challenge kval ,men dom hade lagt han på schemat idag, kanske lika bra ,annars hade det blivit minst en match imorgon också,kanske 2 he he.
Ja, hans fjärde vunna future sammanlagt, 4-1 i finaler, lär landa runt 430 på rankingen.
Dom äldre Markus Eriksson och Christian Lindell har 3-3 och 5-7 i future resultat.
Ingen som håller klassen nog för att göra sig gällande på Challenger nivå eller få kvala
till en GS?
Rättning, han var faktiskt med ett challenger kval, men lämnade WO.
http://www.atpworldtour.com/posting/2014/6564/qs.pdf
Alltså vilovecka nästa vecka?
Senast redigerad av Alessandro 2014-06-01 kl. 22:21.
Citera
2014-06-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja, hans fjärde vunna future sammanlagt, 4-1 i finaler, lär landa runt 430 på rankingen.
Dom äldre Markus Eriksson och Christian Lindell har 3-3 och 5-7 i future resultat.
Ingen som håller klassen nog för att göra sig gällande på Challenger nivå eller få kvala
till en GS?
Rättning, han var faktiskt med ett challenger kval, men lämnade WO.
http://www.atpworldtour.com/posting/2014/6564/qs.pdf
Alltså vilovecka nästa vecka?

Ja han skulle ju spela en romänsk challenger , men dom hade ju lagt in han idag, dom hade kunnat lagt in hans match i morgon eftersom MD börjar på tisdag, men det hade nog blivit tufft för han, han kvalade ju till en atp i nice ,vann en match mot Olivetti där men förlorade sen mot Veic ,men nog tror jag han kommer börja spela lite mer challenger snart, han har nog kapaciteten nu.

Edit: får väl hoppas han kan få några wc:s till challengers och nått atp kval kanske , nog för att jag tror han kan gå in i challengers via kvalen också, till Båstad tycker jag han ska få ett wc till huvudturneringen,så bra som ymer spelat.
Senast redigerad av pederN 2014-06-01 kl. 22:59.
Citera
2014-06-01, 22:33
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Se www.rolandgarros.com

... va?
Citera
2014-06-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ja han skulle ju spela en romänsk challenger , men dom hade ju lagt in han idag, dom hade kunnat lagt in hans match i morgon eftersom MD börjar på tisdag, men det hade nog blivit tufft för han, han kvalade ju till en atp i nice ,vann en match mot Olivetti där men förlorade sen mot Veic ,men nog tror jag han kommer börja spela lite mer challenger snart, han har nog kapaciteten nu.

Edit: får väl hoppas han kan få några wc:s till challengers och nått atp kval kanske , nog för att jag tror han kan gå in i challengers via kvalen också, till Båstad tycker jag han ska få ett wc till huvudturneringen,så bra som ymer spelat.

Ett WC i Båstad fick han ju förra året så det borde han få igen eftersom han har gjort bättre resultat sedan dess. Allt annat vore tjänstefel av en svensk turnering tycker jag.
Citera
2014-06-02, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
När är Novak Djokovic titelmatch under franska öppna? Är det redan i semin, tro?

Han har ingen titelmatch, sånt spelar man sig till och det har han inte gjort än.
Citera
2014-06-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ett WC i Båstad fick han ju förra året så det borde han få igen eftersom han har gjort bättre resultat sedan dess. Allt annat vore tjänstefel av en svensk turnering tycker jag.

Jo jag menar det, men nog borde han börja kvala till challengers nu , det är ju bra möta bra spelare också,det utvecklas han ju av , än om han kommer få stryk en del i början så klart.
Citera
2014-06-02, 14:41
Medlem
NirvanAs avatar
Del Potro skadad eller?
Citera
2014-06-02, 15:22
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Del Potro skadad eller?

Han genomgick en operation för handleden för någon månad sedan. Läste att han just börjat träna lite lätt. Det lär dock ta sin tid innan han är tillbaka i full träning. Frågan är när han kan göra comeback på touren. Risk att stora delar av säsongen går förlorad. Synd att skadorna håller på att spoliera karriären.
Citera
2014-06-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
När är Novak Djokovic titelmatch under franska öppna? Är det redan i semin, tro?

Man måste slita för alla segrar, egentligen tycker jag ingen match är titelmatch mer än någon annan match ,man måste vinna alla matcher oavsett vem man möter, oavsett vem han möter i en eventuell final så är d3t ingen dålig tennisspelare ,går inte underskatta någon på den där nivån.
Citera
2014-06-03, 09:05
Medlem
Tennisträning för blivande världsetta kräver 1 timmes långsam löpning varje dag för att sedan spela tennis 4-5 timmar i högt tempo. I denna träning får du med allt men hur många svenska ungdomar klarar och vill det ?
Citera
2014-06-03, 12:51
Medlem
Citat:
Man måste slita för alla segrar, egentligen tycker jag ingen match är titelmatch mer än någon annan match ,man måste vinna alla matcher oavsett vem man möter, oavsett vem han möter i en eventuell final så är d3t ingen dålig tennisspelare ,går inte underskatta någon på den där nivån.

Finalen är ju en titelmatch och ingen annan. Det kan ju till och med förskolebarn räkna ut, det är ju den enklaste formen av matematik.

Hur kan något annat än en final vara en titel match? Man vinner ju titeln först efter att man har vunnit finalen

Snacket om "moraliska finaler" och sånt är något jag ogillar. Det är brist på respekt, inte bara mot andra spelare utan också mot spelarna i fråga man pratar om.

Finalen spelas alltid den andra söndagen i en grand slam, dock i denna turnering den tredje söndagen eftersom den startar på en söndag istället för en måndag som de andra gör. Dåligt väder kan ställa till så att den blir uppskjuten.

Alltså den åttonde Juni om inte vädret sätter stopp.
Citera
2014-06-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tennisträning för blivande världsetta kräver 1 timmes långsam löpning varje dag för att sedan spela tennis 4-5 timmar i högt tempo. I denna träning får du med allt men hur många svenska ungdomar klarar och vill det ?

Jag tror att det finns folk som har potentialen att "klara av det" (vill det) om förutsättningarna ges. Just nu ges inte förutsättningarna i tillräckligt stor utsträckning.

Sen är det mycket annat som kan komma ivägen, världen ser inte ut som på 80-talet. Finns mycket annat som ungdomar ägnar sig åt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in