2014-05-13, 22:43
Medlem
Djävuelns advokat.

Inte speciellt spännande då man klurade ut ganska mycket pga titeln. Annars var den bra, gillade slutet mycket. 4/5.
Citera
2014-05-13, 22:57
Medlem
BootyLuvs avatar
Jack Ryan: Shadow Recruit

Helt okej spionrulle som hade sina stunder. En positiv överraskning var att (mindre spoiler, dock ej om själva handlingen)

Jag diggar Chris Pine så inget att klaga på där från min sida men jag hade lite svårt för Keira Knightley i den här filmen - av någon anledning gick hon mest runt och såg skum ut (minspelet etc). Kul att Peter Andersson var med, hade helt missat det

Ångrar inte att jag såg den men är samtidigt glad att jag inte såg den på bio.

Den får en något svag 3 / 5.
Citera
2014-05-13, 23:11
Medlem
MrSvarts avatar
Mad Max: The road warrior http://www.imdb.com/title/tt0082694/

Har tänkt mkt på denhär i dagarna och kom på att det inte är alls nyligen jag såg den.

Den bästa filmen som gjorts. Det känns så mycket mer äkta än dagens postapokalyptiska filmer iom att det helt saknar CGI o liknande skit. Handligen är fantastisk. Castingen är fantastisk.
Fordonen och outfitsen, frisyrerna.

Den långa slutscenen med vägkrig i hög fart är det coolaste som spelats in. Fatta va stuntmen de ska ha haft. Fatta o köra sönder alla bilar.

IMDB ger 7,6 själv ger ja en 9a.

Blir så jävla sugen på Bortom thunderdome, trots att jag vet att den är sämre, men det är jobb imorgon.
Citera
2014-05-13, 23:36
Medlem
The Searchers (1956)

Min andra John Wayne film idag... John spelar en krigsveteran som söker efter två småflickor som blivit tagen av indianer. Med sig har han sin brorson som är 1/8 indian, vilket Ethan (Wayne) inte gillar då han inte har mycket till övers för indianer. Jag läste att detta var en av Johns mest rasistiska karaktärer och det håller jag med om. Nu har jag sett Rio Bravo och The Searchers, två av dom mest kända och klassiska westerns John Wayne gjorde. Båda har ca 8 på imdb, men dom får varsin sexa av mig. I alla fall för tillfället. Någon som vet fler John Wayne filmer " man ska ha sett"?
Citera
2014-05-14, 01:10
Medlem
greenleaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
The Searchers (1956)

Någon som vet fler John Wayne filmer " man ska ha sett"?

True Grit borde du spana in... han spelar en allvarlig och känslokall karaktär i den.
http://www.imdb.com/title/tt0065126/?ref_=nv_sr_2
Senast redigerad av greenleaner 2014-05-14 kl. 01:12.
Citera
2014-05-14, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner
True Grit borde du spana in... han spelar en allvarlig och känslokall karaktär i den.
http://www.imdb.com/title/tt0065126/?ref_=nv_sr_2
Har faktiskt sett den, flera gånger till o med. En favoritfilm från vhs tiden.
Citera
2014-05-14, 07:56
Medlem
z0mgpl0xs avatar
[quote=kiss74]The Searchers (1956)

Min andra John Wayne film idag... John spelar en krigsveteran som söker efter två småflickor som blivit tagen av indianer. Med sig har han sin brorson som är 1/8 indian, vilket Ethan (Wayne) inte gillar då han inte har mycket till övers för indianer. Jag läste att detta var en av Johns mest rasistiska karaktärer och det håller jag med om. Nu har jag sett Rio Bravo och The Searchers, två av dom mest kända och klassiska westerns John Wayne gjorde. Båda har ca 8 på imdb, men dom får varsin sexa av mig. I alla fall för tillfället. Någon som vet fler John Wayne filmer
Citera
2014-05-14, 08:54
Medlem
jimmyfingerss avatar
Child of God (2013)

James Francos filmatisering av Cormac McCarthys roman Child of God med Scott Haze i huvudrollen. Filmen ligger väldigt nära boken på alla sätt. Gillar starkt vad Franco har för sig som regissör. Ska se As I Lay Dying nu snart och ser fram emot Bukowski.
Citera
2014-05-14, 10:28
Medlem
Rakiis avatar
The Last Gladiators (2011)

Hockyedokumentär om så kallade "goons" i NHL under åttiotalet och i synnerhet Chris Nilan som spelade för Montreal Canadiens under det sena åttiotalet fram till 2000-talet, dokumentären följer hans liv som hockeyspelare och bråkmakare i hockeyligan tillsammans med ett par andra bråkstakar. Man vet att man får en bra och välgjord dokumentär då det är Alex Gibney som regisserar som gjort en rad med andra bra dokumentärer genom åren, och detta är då inget undantag. Gripande och melankolisk varvat med en del adrenalinpumpande scener med mycket bråk i NHL som arkivbilder, i synnerhet med Bruins och Canadiens i fokus, vilket man förstår då lagen är rivaler och hatar varandra. Bra dokumentär men hade gärna sett mer arkivbilder och intervjuer med andra hockeyspelare än Nilan som det mestadels bestod av nu, men är man intresserad av hockey och fräna arkivbilder ska man se denna, om man nu mot all förmodan inte gjort det.

3/5
Citera
2014-05-14, 10:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Child of God (2013)

James Francos filmatisering av Cormac McCarthys roman Child of God med Scott Haze i huvudrollen. Filmen ligger väldigt nära boken på alla sätt. Gillar starkt vad Franco har för sig som regissör. Ska se As I Lay Dying nu snart och ser fram emot Bukowski.

Vad skulle du ge den för betyg?
Citera
2014-05-14, 11:17
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad skulle du ge den för betyg?

Väldigt högt. Jag vet inte, som filmatisering av en roman ger jag den tio rakt av. Det är inte mycket som har gått förlorat i bytet från boksida till duk. Scott Haze är helt grym i huvudrollen, fotot är passande, musiken bra, osv... Sedan är väl berättelsen Child of God kanske inte ultimat för duken, jag vet inte. Gav den en nia på IMDb, men för vad den är och försöker vara kunde det inte bli bättre. Vad gav du den själv? Har du sett några av Francos andra litterära filmatiseringar?
Citera
2014-05-14, 11:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Väldigt högt. Jag vet inte, som filmatisering av en roman ger jag den tio rakt av. Det är inte mycket som har gått förlorat i bytet från boksida till duk. Scott Haze är helt grym i huvudrollen, fotot är passande, musiken bra, osv... Sedan är väl berättelsen Child of God kanske inte ultimat för duken, jag vet inte. Gav den en nia på IMDb, men för vad den är och försöker vara kunde det inte bli bättre. Vad gav du den själv? Har du sett några av Francos andra litterära filmatiseringar?

Skrev en recension tidigare i tråden: (FB) Vilken film såg du senast?

Jag har inte sett As I Lay Dying eller någon annan ännu, men det kanske kommer, hört en del dåligt om just Faulkner-filmatiseringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in