2013-10-14, 00:03
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Wow, en fullpoängare enligt mig. Genial skräck som påminner om mardrömmar man hade som liten, extremt våld som verkligen chockerar, och fantastiska karaktärer. Vidal bör sättas i samma kategori som Alan Yates och gubbarna i Saló - fyfan vilken vidrig karaktär.

De häpnadsväckande effekterna, musiken och sinnessjuka fotot behöver jag inte ens nämna! Ett sant mästerverk.

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Instämmer, jag gav den 9/10 först, men efter omtittning blev det en tia på IMDb. En av de bästa filmerna jag sett helt enkelt, och Lopez som Captain Vidal är rent grönjävligt bra. Har nästan aldrig sett en bättre filmskurk. Men det går också att förstå att det är en film som inte tilltalar alla.

Ojdå, kanske man måste ta och se den! Har faktiskt inte gjort det, har den liggandes på hårddisken..
Citera
2013-10-14, 00:03
Medlem
"The Hangover Part III" (2013)
Rollerna är gjutna, man skrattar bara man ser karaktärerna nästan. Så det stora projektet är att göra en bra handling. Handlingen var inte dålig direkt men jag tycker man kunde kräva lite mer när dom andra delarna redan är så befästa. Bra avslutning på filmen och många skratt dock. I mitt tycke den sämsta av dom tre filmerna men lång ifrån dålig.
3 av 5[/quote]

Jag tycker tvärtom att denna är mycket bättre och roligare än 2:an, kanske t.om roligare än 1:an också. För min del överträffade den mina förväntningar med råge!
Citera
2013-10-14, 00:11
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getsperma
"The Hangover Part III" (2013)
Rollerna är gjutna, man skrattar bara man ser karaktärerna nästan. Så det stora projektet är att göra en bra handling. Handlingen var inte dålig direkt men jag tycker man kunde kräva lite mer när dom andra delarna redan är så befästa. Bra avslutning på filmen och många skratt dock. I mitt tycke den sämsta av dom tre filmerna men lång ifrån dålig.

Jag tycker tvärtom att denna är mycket bättre och roligare än 2:an, kanske t.om roligare än 1:an också. För min del överträffade den mina förväntningar med råge!

Förutom att filmen inte ens handlar om en "hangover". De dricker ju inte ens?! Första filmen var bra, de andra var bara ett enkelt sätt för filmbolaget att tjäna pengar på.
Citera
2013-10-14, 00:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Jagten.

Otroligt bra film som kändes spot on! ett ganska tabubelagt ämne att ta upp när förskoleläraren Lucas anklagas för att vara pedofil och se hur människorna runt omkring reagerar, kändes väldigt realistiskt då många ser denna typen av människor som jordens avskum och går händelserna extremt mycket i förväg å gör sina egna tolkningar. Man lider med och blir nästan hetsad av diverse händelser på ett sätt som är ovanligt. Jag har absolut inga negativa invändningar så filmen får högsta betyg vilket är den blott fjortonde filmen jag ger.

10/10.
Citera
2013-10-14, 03:00
Medlem
NirvanAs avatar
Pacific Rim
Hollywood film när den är som sämst. Usla skådespelare, ointressant handling, och enbart massa CGI, ångrar llite att jag såg denna, för jag hade lätt kunnat skippa den.

1/5
Citera
2013-10-14, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Pacific Rim
Hollywood film när den är som sämst. Usla skådespelare, ointressant handling, och enbart massa CGI, ångrar llite att jag såg denna, för jag hade lätt kunnat skippa den.

1/5

Ska ses på bio. Bara där gör filmen sig rättvisa. Att sitta och glo på en sunkig dator ger ingenting.
Citera
2013-10-14, 03:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ska ses på bio. Bara där gör filmen sig rättvisa. Att sitta och glo på en sunkig dator ger ingenting.
Såg den iofs på en 60 tums LED HD tv i 1080p... Tror knappast bion hade påverkat ö.h.t, när krutet läggs på CGI och inte på skådespelare och intressant handling så blir filmerna alltid dåliga i mina ögon.
Citera
2013-10-14, 03:21
Bannlyst
Citat:
Såg den iofs på en 60 tums LED HD tv i 1080p... Tror knappast bion hade påverkat ö.h.t, när krutet läggs på CGI och inte på skådespelare och intressant handling så blir filmerna alltid dåliga i mina ögon.

Oj oj värsting-tvn.....Wow!!!!! Nej det där kan verkligen inte mäta sig med biografen.
Pacific Rim är underhållande!
Citera
2013-10-14, 03:30
Medlem
Torps avatar
The Host (2006)

Kort handling:

Jag blev fantastiskt irriterad på hur karaktärerna agerar genom filmen, de blir något mer rationella mot filmens senare hälft men de känns fortfarande som tvättäkta kioskmongon stundtals. Filmen i sig är en helt ok mutantrulle, inget storverk i mina ögon dock. Ok cgi, rätt bra ljud för jag ändå säga. Dryga två timmar lång men känns inte långtråkig. Ger den 6/10 tentakler i betyg.
Citera
2013-10-14, 12:48
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg bodyguard (1992) med Kevin Costner, en riktig klassiker jag lyckats missa men passade på då den gick på tv igår kväll. Den var ju ruggigt mycket 90-tal men sånt älskar jag. Stabilt skådespel även från Whitney Huston, dock var klippningen i filmen väldigt underlig, speciellt under actionscenerna.

Men absolut en solklar 3/5
Citera
2013-10-14, 13:34
Medlem
KTKs avatar
Citat:

Ang film Pacific Rim

Tycker personligen att specialeffekterna är grymma och nydanande i ett ständigt ös utan längre transportsträckor i rätt full hd format så det blir rättvisa för specialeffekterna, och att det är det som gör filmen mycket bra. Sen att monster aliens klonas i undergjorden i manteln är ju en annan sak.
En mycket olik sci fi film relativt nån annan anser jag. 4/5
Citera
2013-10-14, 13:38
Medlem
DudeitsEmils avatar
http://www.imdb.com/title/tt2625030/?ref_=fn_al_tt_1

Såg precis New World en Syd Koreansk thriller. Här får man följa en konflikt mellan polisen och den koreanska maffian. Där Ja-Seong en undercover polis som är den närmsta mannen till en utav maffians högre bossar tvingas ta många svåra beslut.

Tyckte skådespelarna gjorde ett bra jobb och att storylinen var intressant med lite små twistar i som gjorde den extra spännande! En av de bättre koreanska filmer jag sett hittills och blir garanterat några mer efter jag sett den här! Ger filmen 3,5 av 5
Senast redigerad av DudeitsEmil 2013-10-14 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in